Broker Bitpanda wchodzi na polski rynek. Klientom udostępni platformę do handlu aktywami cyfrowymi i metalami szlachetnymi. Jednocześnie inwestuje w Centrum Technologii i Innowacji, które zlokalizowane będzie w Krakowie. Utworzy tam 300 nowych miejsc pracy.

Bitpanda to neobroker, który powstał w 2014 roku w Austrii. Firma działa pod nadzorem austriackiego Urzędu Nadzoru – FMA (Finanzmarktaufsichtsbehörde) i posiada licencję dostawcy usług płatniczych PSD2. Obecnie obsługuje około 1,5 mln klientów, którym oferuje platformę umożliwiającą handel ponad 50 klasami aktywów inwestycyjnych, takimi jak kryptowaluty i metale szlachetne.
Oprócz debiutu broker planuje dużą inwestycję w Centrum Technologii i Innowacji Bitpandy (Innovation&Technology Hub), gdzie zatrudni 300 programistów i inżynierów IT (w Wiedniu zatrudnia 280 osób). Jednostka będzie prowadzona przez współzałożyciela i CTO Bitpandy Christiana Trummera. Na ten cel zostanie przeznaczonych 10 mln euro. Inwestycja w Centrum Technologii i Innowacji jest możliwa dzięki zrealizowaniu przez Bitpandę we wrześniu 2020 roku rundy finansowania serii A o wartości 52 milionów dolarów, przy udziale Valar Ventures Petera Thiela i innych inwestorów z branży fintech, takich jak Speedinvest.
– Zlokalizowanie pierwszego Centrum Technologii i Innowacji Bitpandy w Krakowie, mieście światowej klasy deweloperów, z jego żywą sceną technologiczną, położonym tak blisko Wiednia, było dla nas jasnym wyborem. Liczymy, że Centrum pomoże nam przyciągnąć utalentowanych pracowników, którzy razem z Bitpandą będa tworzyć innowacje na najwyższym, światowym poziomie – mówi Eric Demuth, współzałożyciel i CEO Bitpandy.
– Jestem przekonany, że będziemy w stanie przyciągnąć najbardziej wykwalifikowanych specjalistów z całego regionu, w tym deweloperów backend, inżynierów zajmujących się m.in. uczeniem maszynowym, QA, właścicieli produktów, czy Scrum masterów – dodaje z kolei Christian Trummer, współzałożyciel i CTO Bitpandy.
W tym tygodniu Bitpanda wprowadziła polską wersję językową swoich usług. Firma liczy, że uda się jej pozyskać 100 tys. użytkowników w Polsce. Nasz rynek jest kolejnym po Francji, Hiszpanii, Turcji i Włoszech, w których pojawia się neobroker. Na tamtych rynkach firma zadebiutowała na początku tego roku.
