Firmy ubezpieczeniowe coraz śmielej inwestują w cyfryzację oraz nowoczesne, mobilne metody płatności. Generali udostępniło właśnie płatności BLIKIEM w sieci agencyjnej współpracującej z ubezpieczycielem. Klienci mogą zapłacić w ten sposób za każde ubezpieczenie Generali oraz Proama.
– BLIK coraz częściej jest preferowanym i najchętniej wybieranym przez użytkowników sposobem płatności. Liczba transakcji rośnie bardzo szybko z kwartału na kwartał, nie tylko w internecie, gdzie BLIK zdecydowanie wyprzedza już karty, ale także w tradycyjnych terminalach. Ten ostatni kanał wkrótce przejdzie prawdziwą rewolucję – BLIK będzie zbliżeniowy – mówi Magdalena Kubisa, dyrektor rozwoju biznesu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA. – Generali, które kładzie duży nacisk na cyfryzację oraz wygodę klientów nie zapomina o mobilnych płatnościach, udostępniając BLIKA w swojej sieci agencyjnej – dodaje.
BLIKIEM można już zapłacić za każde ubezpieczenie w Generali i Proama.
– Zauważyliśmy wzrost wykorzystania płatności BLIKIEM podczas zdalnego zawierania polis, dlatego postanowiliśmy udostępnić taką możliwość naszym agentom. Jest to udogodnienie dla wszystkich: klientów, agentów oraz ubezpieczyciela. BLIK zwiększa wygodę oraz bezpieczeństwo rozliczeń – mówi Tomasz Poradzewski, Dyrektor Sprzedaży Agencyjnej w Generali i Proama. – Wdrożenie tych rozwiązań to kolejny krok w realizacji szerszej strategii budowania relacji z partnerami i klientami na lata. Dla Generali digitalizacja oraz upraszczanie procesów sprzedażowych i obsługowych to bardzo ważne elementy wspierania współpracujących z nami agentów – dodaje.
Tylko w pierwszej połowie roku użytkownicy BLIKA zrealizowali blisko 90 mln transakcji – tyle ile w całym roku 2018. 75 proc. z nich to płatności w internecie, gdzie polski system płatności mobilnych staje się pierwszym wyborem dla kupujących. W ciągu najbliższych miesięcy BLIKIEM można będzie płacić zbliżeniowo smartfonem.
BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 90 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Banku Pekao S.A, BNP Paribas, Credit Agricole, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe i banków spółdzielczych zrzeszonych w Spółdzielczej Grupie Bankowej.
Źródło: PSP