BLIK Płacę Później jest już dostępny w PPRO, platformie płatności lokalnych, dla sprzedawców i dostawców usług płatniczych (PSP). Partnerstwo to pozwala sklepom internetowym oferować bezpieczne płatności odroczone za pośrednictwem aplikacji bankowej.
Rynek BNPL w Polsce notuje systematyczne wzrosty. Według danych Biura Informacji Kredytowej w pierwszym półroczu 2025 r. wartość wykonanych płatności odroczonych wyniosła 6,3 mld zł, a z tej formy finansowania aktywnie korzysta już niemal 1,5 mln osób.
Rozwiązania typu „kup teraz, zapłać później” często wykorzystywane są przy zakupach o większych kwotach, które stanowią już 15,7 proc. całkowitej wartości rynku BNPL. Ponad 55 proc. nowych użytkowników BNPL to osoby poniżej 24. roku życia, co oznacza, że merchanci oferujący tę metodę płatności mogą wspierać rosnącą grupę konsumentów, dla których jest to wygodny i intuicyjny sposób na poprawę płynności finansowej.
Dzięki dodaniu BLIK Płacę Później do swojego portfolio „Buy Now Pay Local”, PPRO zapewnia teraz szerokiej grupie sklepów dostęp do tej usługi, umożliwiając polskim konsumentom korzystanie z preferowanych przez nich metod płatności oraz wspierając rozwój lokalnej bazy klientów.
– Użytkownicy bardzo jasno sygnalizują, co w BLIK Płacę Później najbardziej im odpowiada: szybka aktywacja w aplikacji bankowej, przejrzyste komunikaty prowadzące przez cały proces i to, że po włączeniu usługi płacą tak jak lubią – prosto i szybko, od wpisania kodu BLIK do finalizacji zakupu mija dosłownie kilka sekund. Ważna jest też późniejsza obsługa – możliwość łatwej spłaty w aplikacji banku. Te wrażenia przekładają się na sposób robienia zakupów: klienci kupują łatwiej, chętniej dodają do koszyka więcej produktów za wyższą kwotę, a elastyczność płatności sprzyja również zamawianiu rzeczy do sprawdzenia czy porównania. Z punktu widzenia sprzedawców daje to bardzo konkretne efekty w postaci wyższej wartości zamówień, większym komforcie klientów przy zakupach droższych produktów oraz w postrzeganiu sklepu jako miejsca, które oferuje wygodne formy płatności. Dlatego właśnie BLIK Płacę Później staje się rozwiązaniem, które wzmacnia skuteczność sprzedaży w e-commerce – dodaje Magdalena Kubisa, Dyrektorka Departamentu Rozwoju Biznesu w BLIK.
