PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBlisko 70 proc. Polaków chciałoby móc pracować zdalnie, jednak popularność tego trybu pracy spada

Blisko 70 proc. Polaków chciałoby móc pracować zdalnie, jednak popularność tego trybu pracy spada

Informacje 21.05.2025 (13:01)

Ponad dwie trzecie aktywnych zawodowo Polek i Polaków uważa, że jeśli stanowisko umożliwia pracę zdalną, to decyzja o wyborze takiego trybu powinna należeć do pracownika. Takiego zdania są szczególnie badani od 18 do 24 roku życia (77 proc.) oraz osoby przed emeryturą (73 proc. w wieku 55–64 lata). Tymczasem odsetek ofert pracy zdalnej spada. Rośnie jednak znaczenie modelu hybrydowego, szczególnie wśród ofert pracy dla początkujących kandydatów i kandydatek – ich odsetek rok do roku wzrósł z 15 proc. do ponad 25 proc. 

Zdjęcie autorstwa Andrea Piacquadio z Pexels

Aż 69 proc. aktywnych zawodowo Polek i Polaków chciałoby mieć możliwość samodzielnego wyboru pracy zdalnej na stanowiskach, na których jej wprowadzenie jest obiektywnie możliwe – tak wynika z badania przeprowadzonego na potrzeby najnowszego raportu „Sprawiedliwość w pracy” od No Fluff Jobs, polskiego portalu ogłoszeniowego z widełkami wynagrodzeń. Przeciwko takiemu rozwiązaniu jest 12 proc. ankietowanych, a 19 proc. nie ma zdania na ten temat. 

Za dostępnością wyboru trybu pracy zdalnej przez pracownika opowiada się 74 proc. badanych kobiet i 65 proc. mężczyzn. Patrząc pod kątem wieku, najwięcej zwolenników tego rozwiązania jest wśród najmłodszych i najstarszych badanych – 77 proc. osób od 18 do 24 roku życia i 73 proc. od 55 do 64 roku życia. Wśród ankietowanych od 25 do 34 i od 35 do 44 roku życia jest to po 69 proc., a w grupie osób od 45 do 54 roku życia – tylko 63 proc. 

Z analizy ofert pracy na No Fluff Jobs wynika, że w pierwszym kwartale 2025 r. możliwość pracy całkowicie zdalnej pojawiła się w 32 proc. ogłoszeń, stacjonarnej w 42 proc. ofert, a hybrydowej – w 26 proc. Rok wcześniej oferty pracy zdalnej stanowiły 35 proc. wszystkich ogłoszeń (3 p.p. więcej niż obecnie), stacjonarnej – 44 proc. (2 p.p. więcej), a tryb hybrydowy występował rzadziej – w 21 proc. ofert (5 p.p. mniej).

Wiemy bardzo dobrze od lat, jak dużym zainteresowaniem i dobrą opinią u kandydujących cieszy się praca zdalna. Badanie pokazuje, że pracownicy czują silną potrzebę, by to w ich gestii była decyzja o możliwości pracy z domu. Od kilkunastu miesięcy śledzimy jednak na nofluffjobs.com, że odsetek nowych ofert z opcją pracy zdalnej spada – mówi Paulina Król, Chief People and Operations Officer w No Fluff Jobs. – Jednym z powodów może być to, że część firm, która oferowała ten tryb w czasie pandemii lub zaraz po nim, nie przekonała się finalnie do tego rozwiązania. Pracodawcy widzą, że przestrzeń biurowa sprzyja nie tylko lepszej współpracy i sprawniejszej komunikacji, ale też wzmocnieniu kultury firmy. Są to elementy, których pracownicy mogą nie doceniać, ale długofalowo mogą mieć znaczenie dla organizacji . 

Spada odsetek ofert pracy zdalnej, ale również stacjonarnej

Utrzymuje się trend spadku popularności pracy zdalnej, niezależnie od poziomu stanowiska. Najczęściej możliwość wykonywania obowiązków zawodowych spoza biura pojawia się w ogłoszeniach o pracy na stanowiskach o najwyższym poziomie doświadczenia, tzw. seniorskich. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku można ją było znaleźć w 45,5 proc. ofert, a w analogicznym okresie ubiegłego roku – w 50 proc. W przypadku pracy dla osób o średnim poziomie doświadczenia (tzw. midów) w tym roku było to 26,5 proc., a rok wcześniej – 29 proc. W ogłoszeniach o pracy na stanowiskach juniorskich, kierowanych do początkujących, odsetki te wynoszą odpowiednio 22,5 proc. w tym roku oraz 25,5 proc. w ubiegłym. 

Jednocześnie jednak spada też odsetek ogłoszeń o pracy stacjonarnej. W pierwszych trzech miesiącach tego roku stanowiły 27 proc. ofert dla seniorów (rok wcześniej 30 proc.), 51,5 proc. ofert dla midów (rok wcześniej 55,5 proc.) i 52 proc. ofert dla juniorów (rok wcześniej 59,5 proc.). Co ciekawe, odnotowano znaczący wzrost odsetka ofert pracy hybrydowej kierowanych do najmniej doświadczonych kandydatów i kandydatek. W pierwszym kwartale 2025 r. wyniósł on aż 25 proc., podczas gdy rok wcześniej było to tylko 15 proc. Wśród ogłoszeń kierowanych do midów hybrydowy tryb pracy pojawił się w 22 proc. w tym roku i 15,5 proc. rok wcześniej, a w przypadku ogłoszeń kierowanych do seniorów – w 27 proc. w tym roku i 20,5 proc. rok wcześniej. 

POZIOM STANOWISKA TRYB PRACY ODSETEK OGŁOSZEŃ
Q1 2024 Q1 2025
Junior Hybrydowa 14,75 proc. 25,29 proc.
Zdalna 25,63 proc. 22,42 proc.
Stacjonarna 59,62 proc. 52,29 proc.
Mid Hybrydowa 15,47 proc. 21,99 proc.
Zdalna 29,06 proc. 26,56 proc.
Stacjonarna 55,47 proc. 51,44 proc.
Senior Hybrydowa 20,64 proc. 27,23 proc.
Zdalna 49,65 proc. 45,49 proc.
Stacjonarna 29,71 proc. 27,28 proc.

Praca zdalna lub hybrydowa najczęściej dostępna w branży IT

No Fluff Jobs przeanalizował także dostępność różnych trybów pracy w poszczególnych kategoriach branżowych. Największy odsetek ofert pracy zdalnej – 71,5 proc. – można znaleźć w kategoriach IT Business Intelligence oraz GameDev. Trzecie miejsce zajmuje kategoria AI – 62 proc. Tryb hybrydowy jest najrzadziej oferowany we wszystkich analizowanych branżach. Tak jak w przypadku pracy zdalnej, najczęściej można ją znaleźć w kategoriach IT –  Agile / Scrum Master (47 proc.), Analityka biznesowa (41 proc.) oraz Zarządzanie projektami (37,5 proc.). Praca stacjonarna najczęściej jest wymieniana w kategoriach: Mechanika – 95,5 proc. (rok wcześniej – 94,5 proc.), Administracja biurowa – 84 proc. (rok wcześniej – 82 proc.) i Automatyka – 83 proc. (chociaż tutaj widać spadek, rok wcześniej było to 88,5 proc.).

Źródło: No Fluff Jobs

praca 2025-05-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: praca

Sprawdź także:

a 0 Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon
16.06.2025 (18:21)

Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon

Wedbush Financial Services (WFS), grupa kapitałowa świadcząca usługi finansowe i spółka-matka Wedbush Securities …

a 0 OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią
16.06.2025 (18:17)

OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią

Średnia cena obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 674 zł. To niemal …

a 0 Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance
16.06.2025 (18:14)

Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance

Insurtech Balcia Insurance zapytał przedstawicieli pokolenia Z, jaki jest ich stosunek do ubezpieczeń, a także …

a 0 Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”
16.06.2025 (18:09)

Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”

Bank Credit Agricole zdobył 96 proc. punktów, dzięki czemu znalazł się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, …

a 0 Blik Płacę Później w SGB Mobile
16.06.2025 (08:13)

Blik Płacę Później w SGB Mobile

Już od lipca usługa BLIK Płacę Później będzie dostępna dla pierwszych użytkowników Banków Spółdzielczych SGB w …

a 0 Finał Programu TalentowiSKO
16.06.2025 (08:10)

Finał Programu TalentowiSKO

W Warszawie odbyła się uroczysta Gala Programu TalentowiSKO Banków Spółdzielczych Grupy BPS, podczas której …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców