Ankieta przeprowadzona na 1025 Brytyjczykach pokazała, że 64% konsumentów chciałoby, aby ich dane biometryczne zostały dodane do informacji zapisanych na karcie kredytowej, natomiast 62% chciałoby, aby technologia zabezpieczeń biometrycznych została dodana do ich karty debetowej. Z ankiety wynika również, że konsumenci nie mają zaufania do sprzedawców detalicznych – tylko 27% ankietowanych chciałoby, aby ich dane biometryczne znalazły się na karcie lojalnościowej wydawanej przez duże sklepy. Okazało się, że 76% Brytyjczyków ufa bankom „zawsze” lub „prawie zawsze”, w porównaniu do 41% respondentów deklarujących zaufanie do sprzedawców detalicznych. Większość konsumentów – 82% – popiera stosowanie zabezpieczeń opartych na danych biometrycznych w przypadku paszportów.
Dwie trzecie popiera dodanie danych biometrycznych do prawo jazdy. Wyniki ankiety pokazują, że nadal jest wiele osób, które nie są przekonane, że stosowane zabezpieczenia w wystarczającym stopniu chronią ich dane osobowe, przy czym obawy te rosną w odniesieniu do sprzedawców detalicznych. W związku z tym, tak pozytywnie wypowiadając się o systemach biometrycznych, które z ich punktu widzenia są dodatkowym zabezpieczeniem.