BZ WBK znowu zaskakuje. Tym razem wdrożeniem nowych funkcjonalności i rozwiązań w bankowości transakcyjnej. Nie są to może zmiany rewolucyjne, jednak z całą pewnością idą w dobrym kierunku. Chociażby zakładanie rachunku oszczędnościowego bezpośrednio przez system internetowy. Bez potrzeby udawania się do oddziału i podpisywania dodatkowych umów.To duża zmiana – patrząc chociażby na Citibank Handlowy, który obecnie wydaje tyle pieniędzy na kampanię reklamową swojego rachunku oszczędnościowego. W jego przypadku trzeba iść do placówki i podpisać osobną umowę. Sami jesteśmy przykładem klientów, któremu po prostu się nie chce tego robić. Nie podejrzewamy Citi o obawy o formę umowy – pozostaje zatem kwestia braku możliwości szybkiego wdrożenia takiej funkcjonalności w systemie. Ot znowu „korzyści” globalnego działania.
Do tej pory banki zazwyczaj wymagały osobnej wizyty w oddziale w celu założenia konta oszczędnościowego. Problemem było oświadczenie woli, które w większości z nich musi mieć formę papierową, nawet jeśli chodzi o klienta obsługującego się przez internet i mogącego potwierdzić na odległość swoją wolę. Trochę to dziwne, bo Inteligo od wielu lat stosuje zasadę potwierdzania większości oświadczeń przez podanie hasła jednorazowego. Na całe szczęście takie bardzo „prawnicze” podejście w bankach szybko się zmienia – przede wszystkim w przypadku produktów depozytowych. Od jakiegoś już dłuższego czasu możliwość założenia Rachunku Premia przez system transakcyjny jest na przykład w Millennium. Jeszcze wcześniej można było otworzyć rachunek pomocniczy w MultiBanku. Pionierem na tym polu jest oczywiście Inteligo. Wszystko od ręki, bez wychodzenia z domu. Dobrze, że teraz taka możliwość pojawiła się w BZ WBK, bo to może oznaczać, że za chwilę pojawią się inne produkty, zwłaszcza przy sprzedaży krzyżowej.
W celu zwiększenia bezpieczeństwa, w systemie BZWBK24 pojawiła się prezentacja listy czynności wykonywanych za pośrednictwem tej usługi. Przy każdej czynności widoczny jest także adres IP, z którego ją wykonano. W końcu pojawiły się również szczegółowe informacje o kartach debetowych, zwłaszcza historia wykonanych nią operacji. Poza tym dodano możliwość zbiorczego usuwania odbiorców z listy odbiorców. Dotychczas trzeba było dokonywać takiej operacji pojedynczo dla każdego przelewu.
Z innych ciekawostek należy wymienić możliwość zamówienia kredytu gotówkowego lub karty kredytowej przez… Skype. W Polsce korzysta z niego około 7 milionów zarejestrowanych użytkowników. Przy pomocy Skype można połączyć się doradcą i zamówić kartę kredytową lub kredyt gotówkowy. Połączenie jest dla klienta bezpłatne. Odpowiednie linki umożliwiające połączenie znajdują się na stronach serwisu internetowego bzwbk.pl. Skype po raz pierwszy do kontaktowania się z klientami wykorzystał bodaj mBank, ale ze względów na koszty dość szybko z niego zrezygnował. Możliwość porozmawiania przez ten komunikator jest natomiast jeszcze na przykład w Dominet Banku. W przypadku kredytów bank wdrożył jeszcze automatyczną decyzję kredytową przesyłaną na maila.
Jednym słowem wiele małych nowości i przede wszystkim „BUY BY CLICK“. Wciąż jeszcze nietypowe rozwiązanie w naszych warunkach, a przecież tak naturalne…