Od 26 czerwca br. Klienci Volkswagen Bank direct mają możliwość przekazywania do banku wszystkich wymaganych informacji w trybie on-line, a także samodzielnego wydruku przygotowanych w internecie dokumentów. Wprowadzenie systemu pod nazwą Centrum Formularzy w istotny sposób przyśpieszy proces otwierania rachunków oraz obsługi Klientów.
Centrum Formularzy pozwala na przekazywanie do Volkswagen Bank direct informacji potrzebnych do otwarcia rachunków i korzystania ze wszystkich dostępnych produktów bankowych (konta, lokaty, kredyty, karty płatnicze) oraz na wprowadzanie zmian w istniejących danych. Po wypełnieniu formularzy dane przekazywane są w bezpieczny sposób, przy wykorzystaniu szyfrowania protokołem SSL o sile 128 bitów, do Volkswagen Bank direct. Konsultant banku kontaktuje się z Klientem telefonicznie w celu potwierdzenia danych oraz informuje Klienta o przebiegu procesu obsługi zgłoszenia.
W Centrum Formularzy Klienci mogą zlecić bankowi przygotowanie i przesłanie pocztą kompletu dokumentów do podpisu lub samodzielnie wydrukować wnioski przygotowane w formacie pdf. Ten drugi sposób komunikacji z bankiem znacznie przyśpiesza proces otwierania rachunków oraz inne operacje na produktach bankowych, ponieważ Klient nie musi oczekiwać kilku dni na przesłanie przez bank przygotowanych formularzy.
Volkswagen Bank direct oferuje usługi bankowości bezpośredniej na polskim rynku od kwietnia 2001 roku. Oferta banku dla Klientów indywidualnych i przedsiębiorców obejmuje m.in. rachunki oszczędnościowe i oszczędnościowo-rozliczeniowe, lokaty terminowe, karty płatnicze, kredyty gotówkowe i fundusze inwestycyjne. W ciągu ponad dwóch lat działalności Volkswagen Bank direct jego Klienci założyli ponad 17 tys. rachunków, na których zdeponowali łącznie prawie 440 mln złotych. Oznacza to, że średnia środków zgromadzonych na rachunku jednego Klienta wynosi prawie 26 000 złotych.