Wykres 1. Odsetek Internautów korzystających z bankowości on-line.
Podstawa: Internauci.
Styczeń 2002 – luty 2004.
Najliczniejszą grupę internautów korzystających z bankowości internetowej stanowią osoby zarabiające miesięcznie netto nie mniej niż 1250 PLN, stanowią one niemal połowę badanych korzystających z tego typu usług. Drugą co do liczebności grupą są internauci nie posiadający żadnych dochodów. W większości są to ludzie bardzo młodzi, pozostający jeszcze na utrzymaniu rodziców.
Wykres 2. Struktura dochodów netto Internautów korzystających z bankowości on-line.
Podstawa: Internauci korzystający z bankowości on-line.
Wrzesień 2003 – luty 2004.
Definicje:
§ Internauta: osoba, która przynajmniej raz w miesiącu korzysta z Internetu. Przyjęta definicja jest definicją międzynarodową, która po raz pierwszy została opisana przez Internet Advertising Bureau (USA).
Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Interbus realizowanego co miesiąc przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia.TNS uruchamiając badanie TNS Interbus zdecydował się na ciągły monitoring rynku informatycznego. Badany zakres zjawisk obejmuje: dostęp do internetu, znajomość poszczególnych portali i serwisów internetowych oraz korzystanie z serwisów internetowych. Odpowiednio do potrzeb klientów poszczególne bloki mogą zostać rozszerzone o inne zagadnienia.
TNS to jedna z czołowych firm informacji o rynku, prowadzi badania rynku, dostarcza analizy i oceny oraz świadczy usługi doradcze w ponad 110 krajach świata. Pracując z krajowymi i międzynarodowymi instytucjami pomagamy naszym klientom rozwijać efektywne strategie biznesowe i wzbogacać ich relacje z klientami. Więcej informacji na temat TNS można znaleźć na www.tns-global.com
TNS OBOP jest jedną z wiodących firm badawczych działających na rynku polskim. Jego korzenie sięgają 1958 r., kiedy to powstał Ośrodek Badania Opinii Publicznej. W 1998 r. OBOP włączony został w struktury międzynarodowej grupy badawczej TNS. Od 1997 r. prowadzi ogólnopolski elektroniczny pomiar widowni telewizyjnej (tzw. telemetria). Zgodnie ze strategią TNS, TNS OBOP rozwija sektory badawcze, jak również wprowadza na polski rynek licencjonowane produkty sieci TNS. Należą do nich m.in.:
– Badania reklamy AdEval™,
– Badania trackingowe marki i reklamy MarketWhys™,
– Segmentacje Conversion Model™, NeedScope™,
– Badania satysfakcji CustomerScore™ (satysfakcja klientów) i EmployeeScore™
– (satysfakcja pracowników)
– Oprogramowanie do analizy i łączenia danych Miriad™.