Ponad 53 tys. kredytów samochodowych na kwotę ponad 2,1 mld zł udzieliły w I połowie 2007 r. ankietowane przez „Parkiet” banki. Łączna wartość zawartych umów kredytowych zwiększyła się o 25 procent. W segmencie samochodów nowych wzrost wyniósł aż 34,5 procent.
„W porównaniu z tym samym okresem poprzedniego roku, większość podmiotów działających w branży zwiększyła skalę działalności. Największy udział w rynku przypada niezmiennie Santander Consumer Bank. Wartość udzielonych przez ten bank kredytów sięgnęła 600 mln złotych. Na kolejnych miejscach uplasowały się GE Money oraz Volkswagen, które zawarły umowy odpowiednio na kwoty 445 oraz 320 mln złotych.” – czytamy w „Parkiecie”.
„Spośród banków powiązanych z koncernami motoryzacyjnymi, które tradycyjnie specjalizują się w kredytowaniu zakupów nowych pojazdów, najmocniejszą pozycję wypracował Volkswagen Bank. Na drugie miejsce wskoczył w tym roku Fiat Bank. Wyniki Toyoty, najlepiej sprzedającej się marki na polskim rynku, nie do końca przekładają się na osiągnięcia Toyota Banku, który jest dopiero trzecim graczem na rynku.” – czytamy dalej.
Więcej informacji w sobotnim wydaniu „Parkietu”.