Bank Credit Agricole udostępnił swoim klientom możliwość zdalnego potwierdzania tożsamości i zakładania Profilu Zaufanego. Umożliwia to usługa mojeID dostarczana przez KIR. Klienci banku zyskują w ten sposób bezpieczny dostęp do wielu cyfrowych usług oferowanych przez firmy i administrację publiczną.
Dzięki mojeID oraz integracji z Węzłem krajowym (login.gov.pl), klienci banku mają możliwość zdalnego dostępu do usług publicznych świadczonych przez urzędy oraz systemy i serwisy administracji publicznej, m.in. ePUAP, pacjent.gov.pl, biznes.gov.pl. Mogą również zakładać i używać Profil Zaufany w relacjach z administracją publiczną (m.in. do podpisywania pism urzędowych, deklaracji oraz innych dokumentów), wykorzystując bankowość internetową banku Credit Agricole do uwierzytelnienia poprzez mojeID.
mojeID to bezpieczna metoda zdalnego potwierdzania tożsamości również w usługach komercyjnych. Użytkownicy mojeID mogą korzystać z oferty online usługodawców z wielu różnych branż – ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia, telekomunikacyjnej, finansowej, energetycznej czy rozrywkowej. Klienci mogą m.in. rejestrować się w celu uzyskania dostępu do portali, odzyskiwać hasła, zawierać umowy czy zlecać polecenie zapłaty.
mojeID to usługa, z której można skorzystać w kilku krokach. Chcąc załatwić sprawę, która wymaga potwierdzenia tożsamości, wystarczy na stronie firmy lub urzędu wybrać mojeID i zalogować się do swojego banku. Po potwierdzeniu w banku zgody na przekazanie konkretnych danych użytkownik automatycznie przenosi się do serwisu, z którego chciał skorzystać. Rozwiązanie spełnia najwyższe wymogi bezpieczeństwa określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS oraz w ustawie o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej.
Źródło: KIR