Osoby, które rozpoczynają pierwszą pracę lub działalność gospodarczą, mają 7 dni na wybór otwartego funduszu emerytalnego. Jeśli nie dopełnią tego obowiązku, ZUS wysyła im przypomnienie. Jeśli do 10 lipca „spóźnialscy” nie podpiszą umowy z wybranym przez siebie funduszem, biorą udział w losowaniu, które ZUS przeprowadzi 31 lipca.
W tygodniach poprzedzających graniczną datę 10 lipca największy na rynku Commercial Union OFE – wzorem lat poprzednich – przygotował specjalną kampanię edukacyjno-reklamową w radio, w internecie, w pociągach lokalnych oraz w warszawskim metrze. Kampanii towarzyszy wprowadzenie nowej możliwości inicjowania kontaktu z CU przez zainteresowanych – poprzez wysłanie SMS, którego koszt jest równy cenie SMS w taryfie,
z której korzysta dany klient. Do dyspozycji jest również kontakt z infolinią 0-801 888 444 ,
a także za pośrednictwem internetu www.cu.com.pl.
Po wysłaniu SMS-a potencjalny klient otrzymuje wiadomość zwrotną, że w ciągu 24 godzin oddzwoni przedstawiciel CU. Ustala on sposób, w jaki zainteresowany podpisze umowę – czy chce spotkać się z agentem CU, wypełnić formularz telefonicznie z konsultantem, a potem otrzymać go do podpisu pocztą kurierską, czy też wypełnić formularz internetowy.
Rozpoczęta dzisiaj (12 czerwca) kampania reklamowa obejmuje ogólnopolskie radio RMF FM, sieć Radio Eska oraz inne lokalne rozgłośnie. CU OFE przygotowało również kampanię bannerową na portalach internetowych oraz bilboardy reklamowe w pociągach lokalnych
w 8 województwach. Adresowana jest głównie do ludzi młodych, rozpoczynających aktywność zawodową.
Od rozpoczęcia reformy emerytalnej w 1999 r. CU OFE jest niezmiennie liderem rynku zarówno pod względem liczby klientów (blisko 2 600 000), jak i wartości aktywów funduszu emerytalnego (obecnie ponad 26 miliardów zł.)