Na święta Bank Pekao S.A. daje swoim klientom prezent – bezpłatną usługę CyberRescue, która zapewnia wsparcie ekspertów 24/7 w sytuacjach zagrożeń w internecie. Dzięki niej klienci Pekao mogą cieszyć się np. zakupami online bez stresu i obaw. A co najważniejsze – ochrona będzie działać nie tylko w okresie przedświątecznym, ale także przez cały rok.

Bank Pekao systematycznie wdraża rozwiązania, które wspierają bezpieczeństwo klientów korzystających z bankowości elektronicznej, np. w ostatnich miesiącach ochronę behawioralną czy logowanie do serwisu Pekao24 tylko za pomocą aplikacji PeoPay. Tym razem bank bezpłatnie oferuje klientom usługę CyberRescue. Zapewnia ona wsparcie w sytuacjach zagrożeń w internecie, takich jak próby wyłudzeń, oszustwa czy kradzież tożsamości. Dzięki CyberRescue klienci zyskują dostęp do ekspertów, którzy 24 godziny na dobę pomagają szybko i skutecznie reagować na zagrożenia, także te, które nie są związane z bankowością.
Udostępnienie usługi CyberRescue jest odpowiedzią na rosnące zagrożenia w cyfrowym świecie. Coraz częściej cyberprzestępcy wykorzystują zaawansowane metody socjotechniczne i techniczne, aby uzyskać dostęp do danych lub pieniędzy. Bank Pekao, jako jeden z liderów innowacji w sektorze bankowym, konsekwentnie podnosi standardy bezpieczeństwa i łączy nowoczesne technologie z bezpośrednim wsparciem ekspertów. Konsekwentnie prowadzi działania edukacyjne na temat cyberbezpieczeństwa, aby klienci czuli się bezpiecznie podczas różnych aktywności w internecie, m.in. podczas korzystania z mediów społecznościowych czy poczty elektronicznej.
– CyberRescue to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się ryzyko w sieci. Chcemy, aby nasi klienci czuli się bezpiecznie, korzystając z usług cyfrowych, dlatego oferujemy im realne wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Bezpieczeństwo to nie tylko technologie, ale także szybka reakcja i edukacja. CyberRescue pozwala nam być bliżej klientów w trudnych momentach, kiedy liczy się czas i skuteczność działania – powiedział Michał Nagórka, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Banku Pekao S.A.
Korzyści dla klientów korzystających z CyberRescue
Bank Pekao udostępnia CyberRescue bezpłatnie klientom indywidualnym. Usługę mogą aktywować w serwisie Pekao24, wchodząc w zakładkę Oferty i wnioski, a następnie e-Usługi. Po aktywacji CyberRescue, w przypadku podejrzenia oszustwa, próby wyłudzenia danych czy innych zagrożeń, klienci mogą skontaktować się z zespołem CyberRescue, który doradzi, jak bezpiecznie postępować oraz poda szybkie i skuteczne wskazówki co zrobić, by zminimalizować ryzyko. Klienci będą także otrzymywać cykliczne informacje na temat aktualnych zagrożeń w sieci, także wtedy, kiedy pojawią się sygnały, że cyberprzestępcy podszywają się pod Bank Pekao.
– Bank Pekao konsekwentnie podnosi standardy ochrony w kanałach cyfrowych. A nowa, bezpłatna usługa CyberRescue zapewnia klientom wsparcie ekspertów w sytuacjach zagrożeń online. To kolejny krok w strategii budowania zaufania i bezpieczeństwa w erze cyfrowej. Udostępniliśmy już szereg rozwiązań chroniących klientów przed cyberzagrożeniami, m.in.: logowanie dwuskładnikowe, ochronę behawioralną, wizytówki potwierdzające tożsamość dzwoniącego pracownika czy możliwość szybkiego blokowania kanałów dostępu i kart w aplikacji mobilnej PeoPay i serwisie Pekao24 w przypadku podejrzenia oszustwa (tzw. panic button). Dzięki tym działaniom Pekao konsekwentnie wzmacnia ochronę klientów w cyfrowym świecie – podkreślił Robert Mazur, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w Banku Pekao S.A.
Nowa usługa dodana w portfolio Pekao
CyberRescue to także kolejna usługa dodana (VAS), która obok możliwości zakupu biletów parkingowych, miejskich, czy automatycznych opłat za przejazdy autostradami, pojawia się w bankowości elektronicznej banku. Oprócz tego, że usługa jest bezpłatna, działa w całym cyfrowym świecie, czyli chroni nie tylko w Pekao oraz jest dostępna „od ręki” w serwisie internetowym Pekao24.
– Podobnie jak przy wdrażaniu do naszej bankowości elektronicznej poprzednich usług dodanych, współpracujemy ze sprawdzonym partnerem – firmą specjalizującą się w ochronie przed zagrożeniami online, której rozwiązania cieszą się uznaniem na rynku. Dzięki temu nasi klienci zyskują dostęp do profesjonalnego wsparcia, które do tej pory było dostępne głównie w wyspecjalizowanych usługach bezpieczeństwa. Teraz – bez dodatkowych kosztów – mogą korzystać z ochrony, która wykracza poza bankowość i obejmuje cały cyfrowy świat. Moment udostepnienia tej usługi klientom nie jest przypadkowy. Przed świętami w sieci jest gorąco – zakupy online, promocje, paczki, szybkie przelewy. To moment szczególnie wzmożonej aktywności przestępców Dzięki CyberRescue nasi klienci mogą czuć się bezpieczniej, bo mają u boku ekspertów, którzy reagują natychmiast, gdy coś pójdzie nie tak – dodaje Patryk Korus, dyrektor Biura Aktywizacji Kanałów i Procesów Cyfrowych w Banku Pekao S.A.
