PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościCzy deweloperzy zrezygnują z budowania osiedli domów jednorodzinnych?

Czy deweloperzy zrezygnują z budowania osiedli domów jednorodzinnych?

Nieruchomości 21.02.2011 (08:02)

Pogodzenie życia zawodowego w aglomeracjach miejskich ze spokojnym wypoczynkiem po pracy jest możliwe w momencie, gdy mieszka się na obrzeżach miasta. Deweloperzy zauważyli tą prawidłowość i rozpoczęli masową budowę osiedli domów jednorodzinnych o zabudowie szeregowej zlokalizowanych na suburbiach dużych miast.

Pogodzenie życia zawodowego w aglomeracjach miejskich ze spokojnym wypoczynkiem po pracy jest możliwe w momencie, gdy mieszka się na obrzeżach miasta. Deweloperzy zauważyli tą prawidłowość i rozpoczęli masową budowę osiedli domów jednorodzinnych o zabudowie szeregowej zlokalizowanych na suburbiach dużych miast. Okazało się jednak, że kilka spektakularnie zapowiadanych inwestycji w tym segmencie, nie spotkało się z uznaniem klientów. Trend zaczął się odwracać, natomiast nasycony rynek pozwolił na dobrą sprzedaż jedynie najlepszych realizacji w tym sektorze.
Osoby planujące przeprowadzkę na obrzeża miasta mają dwie możliwości: wybudowanie domu na własną rękę, lub skorzystanie z oferty dewelopera. Wielu ludziom wydaje się, że wykupienie ziemi, wybranie projektu i proces budowy wychodzi o wiele taniej, kiedy robi się to samemu. Z drugiej strony, gotowy dom, który jest realizowany przez wiarygodnego wykonawcę nie wymaga stałego nadzoru czy czasochłonnego załatwiania formalności. Ponadto, firmy deweloperskie oferują wsparcie doradców finansowych, oraz pomagają przy uzyskaniu kredytu. Co zatem sprawiło, że zainteresowanie ofertami domów jednorodzinnych spadło?
Powodem może być mylna interpretacja danych na temat powierzchni kupowanych przez nabywców domów. Zdarza się, że oferujący mieszkanie w zabudowie szeregowej dokonują błędnych zapisów, mających na celu wprowadzenie klienta w błąd. Niezaznajomiony z takimi praktykami nabywca może nie wiedzieć, że metraż podany w ofercie może zawierać w sobie również wymiary garażu, komunikacji, czy klatki, pozostawiając odpowiednio mniej miejsca na samą przestrzeń mieszkalną. Sporadyczne, jednak nadal występujące przypadki nadużyć skutecznie odwiodły klientów od zawarcia umów z mniejszymi, lub mniej renomowanymi podmiotami. Czy zaobserwowany trend zupełnie odwiedzie duże firmy deweloperskie od tego typu projektów?
Błędy w planowaniu
Aby utrzymać zaufanie swoich klientów deweloperzy muszą wystrzegać się błędów, od tak oczywistych jak podawanie niejasnych danych, po tak istotne jak nieodpowiednie połączenie najważniejszych aspektów planowanej inwestycji. Chodzi tutaj o zsynchronizowanie najważniejszych elementów, wpływających na całościową atrakcyjność osiedla. Dobra lokalizacja nie jest już jedynym kluczem do sukcesu. Klienci stają się coraz bardziej wymagający, dlatego deweloperzy muszą zwracać uwagę na takie aspekty, jak wykończenie osiedla najwyższej jakości materiałami oraz upewnienie się, czy w okolicy znajduje się komfortowa dla mieszkańców infrastruktura. Dla przyszłych lokatorów ważna jest bliskość zaplecza handlowo – usługowego, zarówno sklepów spożywczych, jak i np. banków. Zatem już na etapie planowania deweloper powinien uwzględnić profil potencjalnych mieszkańców. Domy z reguły poszukiwane są przez rodziny z dziećmi, więc ważny jest również łatwy dostęp do placówek oświatowych – przedszkoli i szkół.
Kryzys gospodarczy, z którym mieliśmy ostatnio do czynienia w kraju skutecznie powstrzymał klientów od podejmowania pochopnych decyzji. Proces wyboru inwestycji jest teraz znacznie bardziej szczegółowy, a co za tym idzie wydłużony. Zadaniem deweloperów powinno być wyjście naprzeciw potrzebom konsumentów. Niedopuszczalne są sytuacje, w których deweloperzy sami osłabiają zaufanie, poprzez niedopatrzenia w postaci niejasnych zapisów, lub nieskuteczne zaplanowanie lokalizacji, czy warunków realizacji inwestycji – tłumaczy Zbigniew Juroszek, Prezes Spółki Atal.
Czy to koniec osiedli domów jednorodzinnych?
Panujący trend jednak nie zniechęcił największych deweloperów. Mimo słabszej sprzedaży na osiedlach o takiej charakterystyce, na rynku wciąż można znaleźć przykłady, które w pełni zaprzeczają tej tendencji. Tak można scharakteryzować osiedle Ville Murano we Wrocławiu. Inwestycja znajduje się w okolicy wypełnionej elementami zielonymi. Domy posiadają duże ogrody, natomiast cala infrastruktura jest zrobiona w nowoczesnym stylu. Układ inwestycji również jest atrakcyjny – to w zasadzie małe miasteczko, stworzone na wzór zachodnioeuropejski, gdzie taka forma znakomicie się sprawdziła. W ramach pierwszego etapu deweloper Atal sprzedał do tej pory ponad 75% domów. Docelowo, projekt będzie składać się z 88 dwukondygnacyjnych budynków, każdy o łącznej powierzchni wynoszącej około 200 metrów kwadratowych. Będą one posadowione na działkach o wielkości ok. 400 mkw.
Szanse na dobre wyniki sprzedaży mają teraz przede wszystkim renomowane, uczciwe firmy, które zdobędą i utrzymają zaufanie swoich klientów. Nam udało się osiągnąć dobry wynik między innymi na Osiedlu Ville Murano, które oprócz atrakcyjnej ceny cechuje się dobrą komunikacją z centrum Wrocławia, a przy tym położone jest w spokojnej okolicy. – wylicza Mateusz Juroszek, PR Manager Atal S.A. – Można powiedzieć, że nasza inwestycja zaprzecza ostatnim informacjom na temat spadku ilości budowanych osiedli o charakterze domów jednorodzinnych.
Więcej informacji o ofercie Atal można znaleźć na stronie www.atal.pl.Okazało się jednak, że kilka spektakularnie zapowiadanych inwestycji w tym segmencie, nie spotkało się z uznaniem klientów. Trend zaczął się odwracać, natomiast nasycony rynek pozwolił na dobrą sprzedaż jedynie najlepszych realizacji w tym sektorze.

Osoby planujące przeprowadzkę na obrzeża miasta mają dwie możliwości: wybudowanie domu na własną rękę, lub skorzystanie z oferty dewelopera. Wielu ludziom wydaje się, że wykupienie ziemi, wybranie projektu i proces budowy wychodzi o wiele taniej, kiedy robi się to samemu. Z drugiej strony, gotowy dom, który jest realizowany przez wiarygodnego wykonawcę nie wymaga stałego nadzoru czy czasochłonnego załatwiania formalności. Ponadto, firmy deweloperskie oferują wsparcie doradców finansowych, oraz pomagają przy uzyskaniu kredytu. Co zatem sprawiło, że zainteresowanie ofertami domów jednorodzinnych spadło?

Powodem może być mylna interpretacja danych na temat powierzchni kupowanych przez nabywców domów. Zdarza się, że oferujący mieszkanie w zabudowie szeregowej dokonują błędnych zapisów, mających na celu wprowadzenie klienta w błąd. Niezaznajomiony z takimi praktykami nabywca może nie wiedzieć, że metraż podany w ofercie może zawierać w sobie również wymiary garażu, komunikacji, czy klatki, pozostawiając odpowiednio mniej miejsca na samą przestrzeń mieszkalną. Sporadyczne, jednak nadal występujące przypadki nadużyć skutecznie odwiodły klientów od zawarcia umów z mniejszymi, lub mniej renomowanymi podmiotami. Czy zaobserwowany trend zupełnie odwiedzie duże firmy deweloperskie od tego typu projektów?

Błędy w planowaniu

Aby utrzymać zaufanie swoich klientów deweloperzy muszą wystrzegać się błędów, od tak oczywistych jak podawanie niejasnych danych, po tak istotne jak nieodpowiednie połączenie najważniejszych aspektów planowanej inwestycji. Chodzi tutaj o zsynchronizowanie najważniejszych elementów, wpływających na całościową atrakcyjność osiedla. Dobra lokalizacja nie jest już jedynym kluczem do sukcesu. Klienci stają się coraz bardziej wymagający, dlatego deweloperzy muszą zwracać uwagę na takie aspekty, jak wykończenie osiedla najwyższej jakości materiałami oraz upewnienie się, czy w okolicy znajduje się komfortowa dla mieszkańców infrastruktura. Dla przyszłych lokatorów ważna jest bliskość zaplecza handlowo – usługowego, zarówno sklepów spożywczych, jak i np. banków. Zatem już na etapie planowania deweloper powinien uwzględnić profil potencjalnych mieszkańców. Domy z reguły poszukiwane są przez rodziny z dziećmi, więc ważny jest również łatwy dostęp do placówek oświatowych – przedszkoli i szkół.

– Kryzys gospodarczy, z którym mieliśmy ostatnio do czynienia w kraju skutecznie powstrzymał klientów od podejmowania pochopnych decyzji. Proces wyboru inwestycji jest teraz znacznie bardziej szczegółowy, a co za tym idzie wydłużony. Zadaniem deweloperów powinno być wyjście naprzeciw potrzebom konsumentów. Niedopuszczalne są sytuacje, w których deweloperzy sami osłabiają zaufanie, poprzez niedopatrzenia w postaci niejasnych zapisów, lub nieskuteczne zaplanowanie lokalizacji, czy warunków realizacji inwestycji – tłumaczy Zbigniew Juroszek, Prezes Spółki Atal.

Czy to koniec osiedli domów jednorodzinnych?

Panujący trend jednak nie zniechęcił największych deweloperów. Mimo słabszej sprzedaży na osiedlach o takiej charakterystyce, na rynku wciąż można znaleźć przykłady, które w pełni zaprzeczają tej tendencji. 

– Szansę na dobre wyniki sprzedaży mają teraz przede wszystkim renomowane, uczciwe firmy, które zdobędą i utrzymają zaufanie swoich klientów. Nam udało się osiągnąć dobry wynik między innymi na Osiedlu Ville Murano, które oprócz atrakcyjnej ceny cechuje się dobrą komunikacją z centrum Wrocławia, a przy tym położone jest w spokojnej okolicy – wylicza Mateusz Juroszek, PR Manager Atal S.A. – Można powiedzieć, że nasza inwestycja zaprzecza ostatnim informacjom na temat spadku ilości budowanych osiedli o charakterze domów jednorodzinnych.

Więcej informacji o ofercie Atal można znaleźć na stronie www.atal.pl.

Źródło: BuzzAir

deweloperzy nieruchomości 2011-02-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: deweloperzy nieruchomości

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców