PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaCzy możliwa jest zgoda na drodze? Rusza ogólnopolska kampania Compensy

Compensa

Czy możliwa jest zgoda na drodze? Rusza ogólnopolska kampania Compensy

Ubezpieczenia 05.06.2025 (04:00)
Ubezpieczenia Compensa

Blisko połowa ankietowanych wskazuje, że uczestnicy ruchu drogowego nie okazują sobie szacunku i zrozumienia, co negatywnie przekłada się na poziom bezpieczeństwa kierowców, rowerzystów oraz pieszych – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Compensy. Ubezpieczyciel chce to zmienić, dlatego rozpoczyna kampanię społeczną, której celem jest zmniejszenie napięć i poprawa relacji między różnymi uczestnikami ruchu drogowego.

W Światowy Dzień Roweru, przypadający 3 czerwca, rozpoczęła się kampania społeczna Compensy pod hasłem „Ta wspólna historia kołem się toczy”. Jej celem jest promowanie zgody i wzajemnego szacunku między kierowcami, rowerzystami i innymi uczestnikami ruchu drogowego. Odrobina empatii wystarczy bowiem, by wszyscy użytkownicy dróg – niezależnie od środka transportu, który wybierają – zaczęli się rozumieć. Łączy ich wspólny cel: bezpiecznie i bez stresu dotrzeć do miejsca podróży.

Lekkoduchy kontra dominatorzy

Compensa sprawdziła, jakie są źródła napięć między kierowcami i rowerzystami – dwiema największymi grupami użytkowników dróg. Co drugi kierowca postrzega rowerzystów jako lekkomyślnych i nieprzewidywalnych, a 47% rowerzystów uważa, że kierowcy są zbyt pewni i dominujący na drodze. Kierowców najczęściej irytuje jazda rowerem po jezdni mimo obecności ścieżki rowerowej (59% wskazań), brak sygnalizacji manewrów (58%) czy przejeżdżanie przejściami dla pieszych (42%). Rowerzyści wskazują bliskie wyprzedzanie (44%), nadmierną prędkość aut (43%) czy wymuszanie pierwszeństwa (38%).

Obie grupy podkreślają, że największym zagrożeniem na drodze jest brak przewidywalności – po stronie rowerzystów to brak sygnalizacji (47%), po stronie kierowców – wyprzedzanie bez odstępu (42%) i zajeżdżanie drogi (38%). Tylko 37% ankietowanych ocenia, że druga grupa stosuje się do przepisów ruchu drogowego.

– Badanie pokazuje, jak bardzo jesteśmy podzieleni i zamykamy się w swoich bańkach. Dlatego celem naszej kampanii jest budowanie zgody społecznej i empatii wśród użytkowników dróg. Często zapominamy, że korzystając z dróg możemy pełnić różne role – jednego dnia jesteśmy kierowcą, następnego jedziemy na wycieczkę rowerową z rodziną, a kolejnego poruszamy się pieszo. Zmiana sposobu myślenia o innych uczestnikach ruchu przyniesie korzyści wszystkim użytkownikom dróg, bo w końcu wszyscy chcemy bezpiecznie dotrzeć do celu – mówi Daniel Byster, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży Cyfrowej w Compensie.

Co możemy zmienić? Emocje i stereotypy

Według badań Compensy tylko połowa uczestników ruchu drogowego uważa, że kierowcy i rowerzyści okazują sobie nawzajem szacunek na drodze. Zdecydowanie bardziej optymistycznie oceniają to kierowcy (69%) niż rowerzyści (44%), co pokazuje wyraźną różnicę w postrzeganiu rzeczywistości i wzajemnych intencji. Wśród rowerzystów przeważają emocje takie jak złość (54%) i frustracja (49%), natomiast kierowcy częściej wskazują na irytację (57%) i rozdrażnienie (41%). Takie odczucia negatywnie wpływają na wzajemne relacje w ruchu drogowym i mogą prowadzić do niepotrzebnych napięć.

Dobrą informacją jest to, że aż 85% respondentów wyraża chęć zmiany swojego zachowania na drodze, z czego 52% deklaruje, że zrobi to z pełnym przekonaniem. W grupie wyłącznych rowerzystów odsetek ten wzrasta aż do 87%. Wyniki te pokazują, że gotowość do zmiany często zależy od poczucia wzajemności i równego traktowania – uczestnicy ruchu są skłonni do większej otwartości, jeśli mają pewność, że ich wysiłki nie zostaną zignorowane ani wykorzystane.

Respondenci jako klucz do poprawy relacji na drodze wskazują zarówno kwestie infrastrukturalne: nowe ścieżki rowerowe (44%) czy lepsze oświetlenie (41%), jak i działania społeczne. 33% ankietowanych wskazuje na empatię i komunikację, 28% na działania edukacyjne, a 27% na promowanie postawy wzajemnego szacunku i zrozumienia.

Miasteczka Compensy – edukacja w praktyce

Odpowiadając na te potrzeby, Compensa rozpoczyna w całej Polsce cykl wydarzeń edukacyjnych pod nazwą „Miasteczko Compensy”. To przestrzeń, gdzie różni użytkownicy dróg będą mogli się lepiej poznać i zrozumieć. Uczestnicy – dzieci i dorośli, kierowcy i rowerzyści – poznają zasad bezpieczeństwa na drodze w praktyczny i przystępny sposób, patrząc na nie z różnych perspektyw. Partnerem „Miasteczek Compensy” jest Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

– Edukacja jest pierwszym krokiem w budowaniu kultury szacunku w ruchu drogowym, dzięki której wszyscy uczestnicy będą czuli się komfortowo i bezpiecznie. Na drodze nie jesteśmy przeciwnikami – jesteśmy sąsiadami, którzy mogą się wzajemnie wspierać. Właśnie dlatego stawiamy na dialog i naukę, pokazując perspektywę wszystkich uczestników ruchu, bo tylko wspólnie zbudujemy bezpieczeństwo dla każdego – mówi Daniel Byster, dyrektor Biura Marketingu i Sprzedaży Cyfrowej w Compensie.

W czerwcu wybrane szkoły na południu Polski odwiedzą mobilne strefy edukacyjne. W specjalnie zaaranżowanej przestrzeni uczestnicy wydarzenia poznają zasady pierwszej pomocy czy będą trenować refleks i koncentrację na urządzeniach interaktywnych. Częścią wydarzeń będą również pokazy ratownictwa oraz warsztaty z bezpiecznego poruszania się na rowerze. Dodatkową atrakcją będzie spotkanie z Krystianem Herbą – sześciokrotnym rekordzistą Guinnessa w trialu rowerowym, który pokaże, że jazda na rowerze to nie tylko sport, ale i odpowiedzialność.

W lipcu i sierpniu „Miasteczka Compensy” pojawią się w popularnych miejscowościach turystycznych nad Bałtykiem i na Mazurach. Tu także powstaną strefy bezpieczeństwa, w których turyści i mieszkańcy będą mogli zdobywać praktyczne umiejętności – od udzielania pierwszej pomocy po właściwe zachowanie na drodze. Finał kampanii odbędzie się na początku września, kiedy „Miasteczko Compensy” odwiedzi Warszawę i Łódź.

Szerszy wymiar kampanii

Kampania społeczna Compensy nie ograniczy się tylko do wydarzeń edukacyjnych. Oprócz badania, które pokazuje źródła napięć między różnymi uczestnikami ruchu drogowego. Ubezpieczyciel będzie prowadził działania w mediach społecznościowych i internecie promująca postawy wzajemnego zrozumienia oraz szacunku wśród uczestników ruchu drogowego. Natomiast we wrześniu Compensa planuje przekazać do szkół pakiet materiałów edukacyjnych, przygotowanych wspólnie z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, które umożliwią nauczycielom prowadzenie zajęć z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego w duchu wzajemnego szacunku i zrozumienia.

Więcej informacji, w tym harmonogram wydarzeń i lokalizacje, można znaleźć tutaj: Ta wspólna historia kołem się toczy | Compensa

Tegoroczna edycja kampanii Bezpieczna Autostrada realizowana jest pod hasłem „Ta wspólna historii kołem się toczy”. Jej głównym przesłaniem jest wspólny szacunek kierowców i rowerzystów. W poprzednich latach w kampania Bezpieczna Autostrada koncentrowała się na tematyce bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Nota metodologiczna

Badanie „Współistnienie kierowców i rowerzystów” zostało przeprowadzone przez Spotlight Research  na zlecenie Compensy w maju 2025 roku na ogólnopolskiej próbie 502 osób w wieku 18-64 lata, które identyfikują się jako kierowcy samochodów lub rowerzyści. Metoda badania: CAWI

Źródło: Compensa

2025-06-05
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców