PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościCzy polska branża finansowa przeżywała kryzys?

Czy polska branża finansowa przeżywała kryzys?

Aktualności 10.05.2012 (10:39)

8 maja br. w Sali Notowań GPW odbyła się konferencja zorganizowana wspólnie przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, branżowy portal PRoto.pl oraz agencję Ciszewski MSL Financial Communications. Jej celem było omówienie szans, problemów i wyzwań komunikacyjnych, stojących przed branżą finansową w pokryzysowej rzeczywistości.

Przyczynkiem do dyskusji były przedstawione podczas konferencji wyniki badania „Financial Services Initiative” zrealizowanego przez MSLGROUP – globalnej sieci agencji PR należącej do Grupy Publicis, do której w grudniu 2011 roku dołączyły Ciszewski MSL oraz Ciszewski MSL Financial Communications.

Paweł Tomczuk, Managing Director Ciszewski MSL Financial Communications rozpoczął konferencję od porównania europejskich i polskich wyników badania MSLGROUP. Podstawowy wniosek jest taki, że polski sektor finansowy zarówno biznesowo, jak i reputacyjnie poradził sobie znacznie lepiej niż instytucje finansowe w Europie Zachodniej. Niesie to za sobą istotne różnice dla wyzwań w komunikacji. W Europie Zachodniej PR banków skupia się na tym jak odzyskać zaufanie, a największy wpływ na debatę w mediach mają liczne procesy regulacyjne – od wynagrodzeń zarządów po różne formy podatku bankowego. W Polsce natomiast kluczowa staje się lepsza integracja działań PR z innymi obszarami działalności banku – w pierwszej kolejności z marketingiem, tworzeniem produktów oraz obsługą klienta. Zarówno w Polsce jak i Europie Zachodniej dostrzega się rosnącą rolę mediów społecznościowych – dziś traktowane są one głównie jako duże zagrożenie, które należy minimalizować, ale w dłuższej perspektywie PR-owcy banków wierzą, że będą to niezwykle sprawne narzędzia komunikacyjne.

W prowadzonym przez doktora Przemysława Barbricha ze Związku Banków Polskich panelu, wyraźny głos w dyskusji na temat kondycji wizerunku instytucji finansowych zabrali przedstawiciele mediów m. in.: Maciej Samcik (Gazeta Wyborcza), Jakub Kurasz (Parkiet), Michał Kryński (Bankier.pl) oraz Marcin Sobczyk (Dow Jones Newswires). Zwrócili oni uwagę na czynnik zmieniającej się jakości mediów podejmujących tematy finansowe oraz powiązanie jakości mediów z sytuacją ekonomiczną największych tytułów prasowych. Szczególnie ta ostatnia teza spotkała się z żywą dyskusją.

Uczestnicy konferencji zapoznali się również z rezultatami badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów, dotyczącego wpływu wizerunku prezesów na reprezentowane przez nich instytucje finansowe. Jak pokazały jego wyniki, osoba prezesa silnie kształtuje opinie wszystkich interesariuszy, ma wpływ na całościowy wizerunek np. banku, czy towarzystwa ubezpieczeniowego i jest osobą, o której najczęściej w kontekście działań danej instytucji mówią internauci.

Kolejną dyskusję – w gronie specjalistów reprezentujących instytucje finansowe – poprowadził Jerzy Ciszewski, CEO MSLGROUP CEE. Uczestniczyli w niej zarządzający komunikacją największych w Polsce instytucji tego sektora:  Elżbieta Anders (PKO BP), Robert Moreń (Pekao SA), Michał Witkowski (Grupa PZU). Głównymi tematami dyskusji były zwiększona wrażliwość mediów na informacje płynące z branży finansowej oraz kwestia tego, jak bardzo komunikacja instytucji kryzysowych opiera się na proaktywnej planowanej komunikacji, a w jakim stopniu są to działania reaktywne w odpowiedzi na większe i mniejsze „kryzysy” życia codziennego. Paneliści podkreślili również ogromną potrzebę edukacji finansowej społeczeństwa, o jaką powinna zadbać cała branża. Paneliści wspólnie podkreślali, że w polskiej rzeczywistości kryzys finansowy w jego wizerunkowym wymiarze wystąpił w bardzo ograniczonym stopniu. Co istotne zauważyli również, iż dynamiczny rozwój mediów społecznościowych będzie stawiał przed PR-owcami coraz wyższe wymagania związane z mnogością obszarów, wymagających ich uwagi.

Wszystkie materiały z konferencji oraz krótka fotorelacja z wydarzenia jest dostępna pod adresem: http://www.ciszewskifc.pl/o-ciszewski-msl-fc/aktualnosci/2012/2012-05/konferencja.html

Metodologia badania „Financial Services Initiative”:
Wyniki badania „Financial Services Initiative” zrealizowanego przez MSLGROUP powstały w oparciu o ponad 50 pogłębionych wywiadów  przeprowadzonych z kluczowymi przedstawicielami branży finansowej w 8 krajach (Skandynawia, Holandia, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Włochy, w tym w Polsce), zarówno reprezentującymi globalne firmy, jak i lokalnych liderów rynku.

Źródło: Ciszewski Financial Communications

konferencja kryzys ZBP 2012-05-10
Redakcja PRNews.pl
Tagi: konferencja kryzys ZBP

Sprawdź także:

a 0 Ruszyła nowa edycja programu „Polecam Przekorzystnie” w Banku Pekao
22.09.2023 (17:34) – informacja prasowa

Ruszyła nowa edycja programu „Polecam Przekorzystnie” w Banku Pekao

Konto Przekorzystne Banku Pekao S.A. zostało uznane za najlepsze na rynku przez jury konkursu „Złoty Bankier” w …

a 0 Upadłość konsumencką ogłosi w tym roku 20 tysięcy Polaków
22.09.2023 (14:44) – informacja prasowa

Upadłość konsumencką ogłosi w tym roku 20 tysięcy Polaków

W pierwszym półroczu 2023 bankructwo ogłosiło w Polsce ponad 10 tysięcy osób fizycznych. Chociaż do końca roku mamy …

a 0 Credit Agricole udostępnia osobistego asystenta finansowego
22.09.2023 (14:42) – informacja prasowa

Credit Agricole udostępnia osobistego asystenta finansowego

Bank Credit Agricole wdrożył dla użytkowników aplikacji CA24 Mobile możliwość analizowania wydatków i wpływów. Nowa …

a 0 Rynek kredytów hipotecznych odżywa. W III kwartale wyniki o kilkaset procent podbija rządowy program
22.09.2023 (14:40) – informacja prasowa

Rynek kredytów hipotecznych odżywa. W III kwartale wyniki o kilkaset procent podbija rządowy program

Branża finansowa obserwuje wyraźne odbicie na rynku kredytów hipotecznych. W II kwartale Polacy zaciągnęli je na 11 …

a 0 Odwrotne przejęcie Honey Payment stało się faktem
22.09.2023 (11:33) – informacja prasowa

Odwrotne przejęcie Honey Payment stało się faktem

Polski fintech, twórca multiaplikacji do zarządzania finansami DotBee sfinalizował mariaż z notowaną na NewConnect …

a 0 mBank. Technologia do usług – nowe pozycjonowanie marki
22.09.2023 (11:30) – informacja prasowa

mBank. Technologia do usług – nowe pozycjonowanie marki

Właśnie wystartowała kampania wizerunkowa mBanku pod hasłem „mBank. Technologia do usług”, w której bank wprowadza …

PRNews.pl

Zobacz również

„Bezpieczny kredyt 2 procent” w niebezpiecznym dla banków momencie. Czas na obniżki?

„Bezpieczny kredyt 2 procent” w niebezpiecznym dla banków momencie. Czas na obniżki?

Do programu preferencyjnych kredytów hipotecznych dołączyły kolejne…

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie. Dane po II kwartale 2023 r.

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie. Dane po II kwartale 2023 r.

Zatrudnienie w branży bankowej rośnie – wynika…

Redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak laureatką Nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka

Redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak laureatką Nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka

Dziennikarka i redaktor naczelna Bankier.pl Malwina Wrotniak…

Liderzy bankowości elektronicznej. Dane za II kwartał 2023 r.

Liderzy bankowości elektronicznej. Dane za II kwartał 2023 r.

Na koniec czerwca 2023 roku banki miały…

Znamy największych wydawców kart debetowych w Polsce. Nowe dane „Pulsu Biznesu”

Znamy największych wydawców kart debetowych w Polsce. Nowe dane „Pulsu Biznesu”

Liczba kart debetowych dla klientów indywidualnych przekroczyła…

Who is who

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski

Maciej Pieczkowski Dyrektor Generalny Oddziału Inbank w…

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

Artur Newecki

Artur Newecki

PR Manager, Getin Noble Bank Artur Newecki…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Milena:

Samochód albo irobot by mi się przydały, trzeba będzie wziąć udział ;) …

pt, 22 wrz 2023 (09:49) • Samochód i ponad 1000 nagród do wygrania w loterii banków spółdzielczych Grupy BPS i Banku BPS

tymek:

racja a taka wiedza może się przydać …

czw, 21 wrz 2023 (10:55) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

tymek:

to tak jak zakładanie rachunku bankowego zdalnie …

czw, 21 wrz 2023 (10:54) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

tymek:

trzeba coś działać po prostu …

czw, 21 wrz 2023 (10:54) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

tymek:

no tak po co tracić na zyskach :D …

czw, 21 wrz 2023 (10:54) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • zgarnijpremie.pl
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców