Uczestnicy i goście Pikniku będą mieli okazję podziwiać akrobację zespołową i indywidualną. Samoloty będą prezentowane zarówno na ziemi, jak i w powietrzu. Organizatorzy przygotowali także wiele dodatkowych atrakcji – pokaz sprzętu i wyposażenia wojskowego, grup rekonstrukcji historycznych, a także ściankę wspinaczkową i ekspozycje muzeów z Krakowa i Małopolski. Dla najmłodszych gości udostępnione zostanie wesołe miasteczko.
Patronami medialnymi wydarzenia są m.in: TVP Kraków, RMF FM, Gazeta Krakowska, interia.pl oraz media branżowe: Skrzydlata Polska, Przegląd Lotniczy czy portal lotniczapolska.pl. Imprezę wspiera mocna kampania medialna w prasie, radiu, telewizji i Internecie. Na potrzeby Pikniku wydrukowano ponad 40 tys. ulotek i 3000 plakatów. W całym Krakowie pojawiło się 100 billboardów promujących Piknik.