Piotr Czajkowski prowadził zajęcia z „Copywrittingu”, przeznaczone na studentów V roku MMPR. Przedmiot uczył studentów wykorzystywanie reklamy do wspomagania działań PR i był treningiem umiejętności tworzenia przekazów reklamowych, dotyczących marki lub produktu w ścisłej korelacji z public relations. Program nauczania opierał się w 80% na case studies, a akademickie dyskusje dotyczyły zrealizowanych lub niezrealizowanych kampanii. Zajęcia wskazywały, czego należy się wystrzegać, a czego oczekiwać po współpracy z zawodowymi copywriterami w agencjach reklamowych, dodatkowo pokazywały dobre i złe kreacje w kampaniach realizowanych za pomocą różnych mediów.
Studenci na tej bazie analizowali proces powstawania reklamy – od zdefiniowania potrzeby, przez proces konstruowania briefu kreatywnego, do pracy copywritera oraz dobrej prezentacji agencyjnej i w efekcie realizacji zaakceptowanego projektu. Wśród omawianych tematów znalazły się takie zagadnienia jak: mocne i słabe strony korelacji reklamy i PR, czyli jak posługiwać się reklamą zgodnie ze strategią Public Relations firmy; wykorzystywanie narzędzi reklamowych zgodnie ze strategią marketingową firmy; copywriting w kampaniach realizowanych w radiu, TV, OOH, Internecie, prasie i BTL – podobieństwa i różnice, headline, subheadline, body copy, claim czy cisza, pauza, pustka i biel jako narzędzia przekazu
W efekcie „Copywriting” pozwolił poznać nie tylko różne metody działania kreatywnego, charakterystycznego dla pracy z danym medium reklamowym, a także faktyczne mechanizmy funkcjonowania copywritera w agencjach reklamowych lub kreatywnych na rynku.
W zajęciach wzięli udział czynni copywriterzy, autorzy kreacji reklamowych powstałych na polskim rynku reklamowym w ostatnich latach. Była to więc dobra okazja do wymiany uwag o szczegółach kreacji, wyrażania swoich wątpliwości, zapoznania się z praktycznym podejściem klienta do copywritera i odwrotnie.