PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Who is who
  • Wydarzenia
  • Praca
  • Forum
  • Alert
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PR„Diagnoza Internetu 2009”: książka o potencjale cyfrowym polskich internautów

„Diagnoza Internetu 2009”: książka o potencjale cyfrowym polskich internautów

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Marketing i PR 18.03.2009 (08:31) artykuł nadesłany

„Diagnoza Internetu” to największe badanie online populacji polskich internautów. Gazeta.pl (Zespół Badań i Analiz) oraz Instytut Społecznej Psychologii Internetu i Komunikacji SWPS zrealizowały złożony projekt badawczy, który pozwoli monitorować realizację strategii społeczeństwa informacyjnego w Polsce.

Książka „Diagnoza Internetu 2009” ukazuje się nakładem Wydawnictw Akademickich i Profesjonalnych. Wybór WAiP na partnera wydawniczego projektu podkreśla charakter wyników, które mają walor naukowy, ale przydatne będą także przedsięwzięciom biznesowym. Fragmenty książki są już dostępne w serwisie http://DiagnozaInternetu.org.

W efekcie badania stworzony został wskaźnik osobistego potencjału cyfrowego, który w zestawieniu z danymi o intensywności wykorzystania internetu uzupełnia obraz nakreślony przez inne duże projekty badawcze polskiej sieci. Wyróżnione zostały też trzy wzorce motywacyjne użytkowników polskiego internetu: Twórcy, Obserwatora i Konsumenta. Osoby reprezentujące każdy z nich różnią się właściwościami psychologicznymi, motywacyjnymi oraz stosunkiem potencjału cyfrowego do intensywności wykorzystania internetu. Wyodrębnienie i opis sześciu czynników opartych na celach korzystania z sieci (informacyjny, kreatywny, komputerowy, finansowy, społeczny i praktyczny) pozwoli na lepszą orientację w obrazie polskiej sieci.

Redaktorem naukowym książki „Diagnoza Internetu 2009” jest dr Krzysztof Krejtz, kierownik Laboratorium Badań Internetowych w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Współautorem przedmowy do książki jest prof. dr hab. Andrzej Nowak. „Diagnoza Internetu 2009 jest jednym z pierwszych projektów koncentrujących się wyłącznie na osobach, które intensywnie korzystają z internetu w Polsce. Specyfiką tego badania jest również niezwykle silny nacisk na determinanty i konsekwencje społeczno-psychologiczne używania internetu. Dlatego głównym obszarem tematycznym opisu wyników są motywy korzystania z internetu, determinanty osobowościowe i emocjonalne, postawy, potrzeby i wartości leżące u podstaw różnych wzorców korzystania z tego medium. Ważną częścią jest także opis relacji społecznych realizowanych za pomocą internetu, rola wsparcia społecznego i zaangażowanie internautów w życie lokalnych społeczności (tych pozainternetowych). Specyfiką badania relacji w Diagnozie Internetu 2009 jest zastosowana metodologia. Badano próbkę relacji internetowych i pozainternetowych oraz ich konsekwencje dla dobrostanu psychicznego, jaki respondenci mieli w dniu badania. Z tego punku widzenia Diagnoza Internetu 2009 jest badaniem służącym uzupełnieniu i pogłębieniu posiadanej wiedzy, głównie z perspektywy psychologii społecznej, na temat społecznych i psychologicznych determinantów i konsekwencji korzystania z internetu” – napisali autorzy przedmowy.

Dotychczas jedynie cząstkowe wyniki „Diagnozy Internetu” prezentowane były na forum naukowym (m.in. w Instytucie Psychologii PAN, na konferencji „Tekst w sieci”) oraz na forum branżowym (Warsaw Usability Day). Całodniowe seminarium wokół „Diagnozy Internetu” odbędzie się 24 marca w warszawskiej siedzibie Agory z udziałem członków rządowego zespołu „Polska Cyfrowa” oraz ekspertów akademickich i przedsiębiorców z branży interaktywnej (m.in. Google Polska, Nasza-Klasa.pl). W kwietniu na General Online Research w Wiedniu, największej europejskiej konferencji naukowej poświęconej badaniom internetu, zaprezentowane zostaną dwa referaty z wyników projektu „Diagnoza Internetu”.

– Chcemy, żeby typ analiz zaprezentowany w badaniu stał się standardem myślenia o monitorowaniu procesu cyfryzacji w Polsce. Kompetencje cyfrowe są już na tyle istotnym społecznym aspektem tego procesu, że można mówić o cyfryzacji 2.0, która bierze pod uwagę nie tylko sprzęt, łącze i dostęp, ale także uwarunkowania motywacyjne, potencjał cyfrowy i intensywność wykorzystania internetu – mówi Piotr Toczyski, koordynator projektu „Diagnoza Internetu” i analityk w Gazeta.pl. – Rozszerzeniem projektu powinna być „Europejska Diagnoza Internetu”, która pozwoli monitorować powstawanie europejskiego społeczeństwa informacyjnego i szczegółowo porównywać obraz internetu w Polsce i zagranicą.

Patronami medialnymi „Diagnozy Internetu 2009” są Media&Marketing Polska, dziennik Metro, pismo I-Biz oraz Internet Standard. Patronem branżowym jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Źródło: Agora S.A.

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
internet 2009-03-18
Redakcja PRNews.pl
Tagi: internet

Sprawdź także:

0 Praca w czasach pandemii: czy na dobre zmieniła nasze spojrzenie na rozwój kariery?
26.01.2021 (14:23) – informacja prasowa

Praca w czasach pandemii: czy na dobre zmieniła nasze spojrzenie na rozwój kariery?

Rok 2020 przyniósł wiele niespodziewanych wydarzeń. Dla większości z nas nowa rzeczywistość była trudna do …

0 6 rzeczy, jakie możesz zrobić, aby zmniejszyć poczucie izolacji pracowników po blisko roku pracy zdalnej
26.01.2021 (13:57) – informacja prasowa

6 rzeczy, jakie możesz zrobić, aby zmniejszyć poczucie izolacji pracowników po blisko roku pracy zdalnej

Samotność nie wpływa pozytywnie na zdrowie człowieka. Jej szkodliwy wpływ naukowcy porównują z wypalaniem dziennie …

0 Zwracamy 1 na 10 produktów kupionych online. Najczęściej odsyłamy je paczkomatem lub kurierem
26.01.2021 (13:54) – informacja prasowa

Zwracamy 1 na 10 produktów kupionych online. Najczęściej odsyłamy je paczkomatem lub kurierem

Nietrafiony zakup internetowy zdarzył się większości z nas. Zwroty towarów nie są jednak nagminne. Aż 57% …

0 Pekao promuje hipoteki. Proponuje zerową prowizję i akceptuje niższy wkład własny
26.01.2021 (13:52) – informacja prasowa

Pekao promuje hipoteki. Proponuje zerową prowizję i akceptuje niższy wkład własny

Osoby planujące zakup własnego mieszkania mogą skorzystać ze specjalnych warunków kredytu hipotecznego w Banku …

0 Za zamówienia jedzenia online płacimy gotówką przy odbiorze. Karta na drugim miejscu. Wyniki badania
26.01.2021 (13:46) – informacja prasowa

Za zamówienia jedzenia online płacimy gotówką przy odbiorze. Karta na drugim miejscu. Wyniki badania

Koronawirus przysporzył wiele trosk właścicielom lokali gastronomicznych. Zaczynając od zmniejszonej ilości …

0 PayU będzie oferować płatności odroczone z Twisto
26.01.2021 (10:41) – informacja prasowa

PayU będzie oferować płatności odroczone z Twisto

Twisto i PayU zawarły umowę o współpracy. W ciągu kilku najbliższych tygodni płatności odroczone z Twisto w ramach …

PRNews.pl

Zobacz również

Bankowe produkty, które deklasują konkurencję. Bankier.pl podliczył wyniki rankingów 2020

Bankowe produkty, które deklasują konkurencję. Bankier.pl podliczył wyniki rankingów 2020

Za nami burzliwy rok, także w sektorze…

InPost skrócił ofertę publiczną i przyspieszył debiut

InPost skrócił ofertę publiczną i przyspieszył debiut

InPost z powodu „znaczącego” popytu ze strony…

„Banknot 1000 zł może pojawić się w 2025 lub 2026 r.”

„Banknot 1000 zł może pojawić się w 2025 lub 2026 r.”

Narodowy Bank Polski jeszcze nie pracuje nad…

Praca zdalna efektywniejsza? Nie w każdej instytucji finansowej

Praca zdalna efektywniejsza? Nie w każdej instytucji finansowej

Na Giełdzie Papierów Wartościowych – 90 proc.,…

11,5 tys. zł – przy takim dochodzie każdy bank pożyczyłby ponad milion

11,5 tys. zł – przy takim dochodzie każdy bank pożyczyłby ponad milion

Nawet ponad 1,3 mln zł mogłaby pożyczyć…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – IV kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – IV kw. 2018 r.

Jaki jest największy bank w Polsce po…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – III kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – III kw. 2018 r.

Banki w Polsce obsługują już co najmniej…

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – III kw. 2018 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – III kw. 2018 r.

Umacnianie pozycji poszczególnych banków i tylko nieliczne…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

PRNews_pl:

Niestety, bank nie podaje w rozbiciu na PKO/Inteligo :( …

wt, 26 sty 2021 (06:00) • Liczba klientów w bankach – I kw. 2020

Agnieszka:

A czy istnieje gdzieś rozróżnienie ilości klientów pomiędzy PKO a Pko Inteligo? Jestem …

pon, 25 sty 2021 (12:20) • Liczba klientów w bankach – I kw. 2020

//**:

huśtawkowe coiny to nowe "cebulki tulipanów" dla wałków w oceanie transakcyjnym …

nie, 24 sty 2021 (23:37) • Eric Demuth, CEO Bitpanda: Czy regulacja Bitcoina ma sens? Komentarz do stanowiska Christine Lagarde

thinker:

Instytucje, które proszą o dowód swoich klientów mogą to robić, jednak muszą przestrzegać …

czw, 21 sty 2021 (18:02) • Revolut szuka w Polsce banku do współpracy. Potrzebuje lokalnych numerów IBAN

mirekk:

Żeby państwo polskie budowało przynajmniej wystarczająco dużo mostów... …

śr, 20 sty 2021 (12:26) • Aż 67% Polaków uważa, że emerytura nie wystarczy im, aby przeżyć. Prawie 20% nie ma planu, jak zapewnić sobie bezpieczeństwo na starość. Wyniki badania

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców