PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościDlaczego wielu deweloperów nie podaje cen mieszkań?

Dlaczego wielu deweloperów nie podaje cen mieszkań?

Nieruchomości 08.08.2012 (08:09)

W obliczu rosnącej konkurencji na rynku mieszkaniowym deweloperzy zmuszeni są do maksymalizacji efektywności swoich działań marketingowych i sprzedażowych. Wydawałoby się, iż transparentność oferty sprawi, że przez klienta deweloper postrzegany będzie jako bardziej uczciwy i wiarygodny. Tymczasem jedną z coraz powszechniej stosowanych praktyk jest ograniczanie dostępu do informacji na temat cen mieszkań. Dlaczego tak się dzieje?

O tym, że cena ofertowa mieszkania to nie to samo co jego cena transakcyjna, już nikogo nie trzeba przekonywać. Oczekiwanie, że w toku negocjacji wyjściowy poziom ceny zostanie obniżony, jest tak samo powszechne wśród kupujących jak i wśród sprzedających, którzy świadomie podnoszą kwotę, którą zamierzają uzyskać, o pewien negocjowalny pułap. Tym niemniej cena ofertowa stanowi punkt wyjścia tych negocjacji. Badania popytowe wskazują, że cena ofertowa to nadal najważniejsza determinanta decyzji zakupowych na rynku mieszkaniowym.

Badania podażowe z kolei pokazują, że coraz częściej nie ma czegoś takiego jak jedna cena danego mieszkania. Wraz z rosnącą ofertą na rynku nowych mieszkań uwidacznia się zmienione podejście deweloperów do ceny oferowanych lokali. Cena przestaje być stałym atrybutem mieszkania, takim jak np. powierzchnia czy liczba pokoi. Coraz więcej deweloperów wycofuje się z upubliczniania cenników swoich inwestycji argumentując to uzależnieniem ceny danego lokalu od wybranego przez klienta harmonogramu płatności, czy nawet źródeł finansowania.

Ujawnianie cen niesie za sobą to ryzyko, że już na starcie mogą one zniechęcić potencjalnego nabywcę, który przestanie się interesować daną inwestycją. Tymczasem celem deweloperów jest zdobycie kontaktu do klienta. W momencie gdy uda się go zdobyć, sprzedawca zrobi co w jego mocy, żeby przygotować klientowi satysfakcjonująca ofertę. Oferta mieszkań deweloperskich w coraz większym stopniu nabiera indywidualnego charakteru, jest dostosowana do oczekiwań i możliwości finansowych pojedynczego klienta. Upowszechniają się promocje w stylu: zaproponuj cenę mieszkania. Istotna jest także determinacja klienta oraz jego zdolności negocjacyjne. Cel jest jeden: sprzedać mieszkanie.

Takie podejście, w opinii deweloperów, daje klientowi poczucie wyjątkowości. Z drugiej jednak strony „wytrąca mu z ręki” możliwość bezpośredniego cenowego porównywania ze sobą wielu inwestycji. Dotychczas taki sposób kształtowania relacji z klientem charakterystyczny był jedynie dla najbardziej elitarnych i najdroższych inwestycji, a obecnie jest coraz bardziej widoczny w segmencie podwyższonym lub segmencie popularnym.

Źródło: Emmerson S.A.

analizy deweloperzy Emmerson nieruchomości 2012-08-08
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy deweloperzy Emmerson nieruchomości

Sprawdź także:

a 0 Badanie Mastercard: świąteczny budżet Polaków, czyli kiedy, ile i na co wydajemy w święta Bożego Narodzenia?
06.12.2023 (14:24) – informacja prasowa

Badanie Mastercard: świąteczny budżet Polaków, czyli kiedy, ile i na co wydajemy w święta Bożego Narodzenia?

Święta to czas rodzinnych spotkań, prezentów i podróży do bliskich, co wiążę się z dodatkowymi zakupami oraz …

a 0 Best in Show, dwa złota, cztery srebra i trzy brązy dla ING w IAB MIXX Awards 2023
06.12.2023 (14:22) – informacja prasowa

Best in Show, dwa złota, cztery srebra i trzy brązy dla ING w IAB MIXX Awards 2023

ING Bank Śląski zdobył tytuł Best in Show, dwa złota, cztery srebra i trzy brązy podczas tegorocznej edycji MIXX …

a 0 ZBP: Świąteczny Portfel Polaków 2023 - raport
06.12.2023 (14:19) – informacja prasowa

ZBP: Świąteczny Portfel Polaków 2023 - raport

Święta stanowią najbardziej odczuwalny z perspektywy portfeli Polek i Polaków czas w kalendarzu. Wydatki obejmują …

a 0 Prognozy dotyczące rynku ubezpieczeń na rok 2024
06.12.2023 (14:17) – informacja prasowa

Prognozy dotyczące rynku ubezpieczeń na rok 2024

Wysokie koszty reasekuracji i utrzymujący się wpływ inflacji odszkodowań zmuszą ubezpieczycieli do przedefiniowania …

a 0 Historyczna umowa TUW PZUW o współpracy w ubezpieczeniach cywilnej energetyki jądrowej
06.12.2023 (14:15) – informacja prasowa

Historyczna umowa TUW PZUW o współpracy w ubezpieczeniach cywilnej energetyki jądrowej

Ubezpieczeniowe wsparcie dla rozwoju cywilnej energetyki jądrowej w Polsce. TUW Polski Zakład Ubezpieczeń …

a 0 PayEye debiutuje w USA
06.12.2023 (13:20) – informacja prasowa

PayEye debiutuje w USA

PayEye ogłosił wprowadzenie usługi "płatności biometrycznych" w Stanach Zjednoczonych. Ta metoda płatności kartą, …

PRNews.pl

Zobacz również

Projekt przedłużenia wakacji kredytowych na 2024 rok wycofany

Projekt przedłużenia wakacji kredytowych na 2024 rok wycofany

Wakacje kredytowe 2024 z kryterium dochodowym odchodzą…

„Bezpieczny kredyt 2 procent” to nie studnia bez dna. Koniec dopłat przyniesie chaos?

„Bezpieczny kredyt 2 procent” to nie studnia bez dna. Koniec dopłat przyniesie chaos?

Kolejki do analizy wniosków, zamieszanie wynikające ze…

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” a wpis do księgi wieczystej. Jest obowiązkowy w chwili składania wniosku?

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” a wpis do księgi wieczystej. Jest obowiązkowy w chwili składania wniosku?

Kontynuujemy cykl poświęcony „Bezpiecznemu kredytowi 2 proc.”,…

Te banki mają najwięcej użytkowników Blika. Dane po III kwartale 2023 r.

Te banki mają najwięcej użytkowników Blika. Dane po III kwartale 2023 r.

Blik nie zwalnia tempa. Na koniec III…

Konta oszczędnościowe na 20 000 zł. Tylko jedna oferta przyniesie po miesiącu ponad 100 zł zysku

Konta oszczędnościowe na 20 000 zł. Tylko jedna oferta przyniesie po miesiącu ponad 100 zł zysku

Wpłacając 20 000 zł na konto oszczędnościowe na…

Who is who

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński

Bartosz Trzciński Rzecznik prasowy, Bank Pocztowy S.A.…

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski

Tomasz Rzeski Zastępca Dyrektora Oddziału Inbank w…

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły

Agnieszka Światły CEO w ASEC S.A. (OTI…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Adrianna Jankowska:

Tylko gotuwka …

wt, 5 gru 2023 (13:33) • mPay z dużym wzrostem przychodów po III kwartale 2023 r.

Klaudia Cieślak:

Możliwe, że istnieją takie domy. …

pon, 4 gru 2023 (12:33) • Jak popularne są inteligentne domy w Polsce? Raport

Ninkainka:

Nagrody i nominacje dla Voelobanku to żenada i wstyd. Były Getin Bank zbudowany …

pon, 4 gru 2023 (07:31) • VeloBank doceniony w konkursie Banking Tech Awards 2023

DAP:

Przestrzegam przed tym bankiem. W moim przypadku udzielił kredytu na moje dane innej …

pon, 13 lis 2023 (16:09) • Inbank odświeżył stronę internetową i wdrożył moduł Interbanka. Jest to internetowe konto obsługi klienta

rafcio:

Może warto by było umieścić w artykule informacje, że zastępują visy z korzystnym …

wt, 24 paź 2023 (15:23) • Klienci VeloBanku mogą zyskać do 200 zł, aktywując nową kartę płatniczą

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców