Promocje, jakimi deweloperzy starają się zachęcić klientów do skorzystania ze swoich mieszkań, stały się już standardem. Niższe ceny, pomoc w spłacie kredytu mieszkaniowego, wykończenie kuchni gratis lub mieszkanie bez VAT – do tego wszystkiego zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Wielu deweloperów przygotowało specjalne promocje grudniowe, ale jak wiadomo nie każdy prezent cieszy.
Konkurencja na rynku mieszkaniowym jest silna, dlatego deweloperzy szukają nowych sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów oferując szereg promocji i ofert specjalnych. Okazuje się jednak, że pomysły powtarzają się i rzadko można trafić na naprawdę interesującą ofertę. Kupujący mieszkanie z reguły mają możliwość skorzystania z rabatów na mieszkanie, darmowego wykończenia kuchni, miejsca parkingowego lub garażu albo dostają dodatkowy prezent do zakupionego mieszkania.
Firma Robyg SA w ramach świątecznej wyprzedaży zrównała ceny wszystkich mieszkań w Warszawie (ceny zaczynają się od 5555zł/mkw.). Zimową wyprzedaż mieszkań, z rabatem nawet do 15%, zastosował również Gant Development SA. Ronson SA organizuje z kolei 10 grudnia świąteczny dzień otwarty, podczas którego klienci będą mogli zasięgnąć porady u doradcy kredytowego i otrzymać upominek. Innym przykładem jest „Moc gwiazdkowych promocji” w firmie Marvipol SA. Klienci mogą skorzystać z takich propozycji, jak: miejsce parkingowe w cenie mieszkania, komórka lokatorską gratis, porady architektów, oszczędności w opłatach kredytowych lub rabaty sięgające nawet do 65000 zł.
– Nastawienie nabywców do promocji, rabatów i gratisów jest przeważnie pozytywne. Zdarzają się jednak przypadki, w których prezenty (jak każdy prezent) mogą być nietrafione. Nie zawsze zadowolone mogą być osoby, które od dewelopera dostaną na przykład zestaw kina domowego lub telewizor, a więc przedmioty, których wybór na rynku jest duży, a zakup konkretnego modelu jest wynikiem wielu czynników, w tym przyzwyczajeń, stylu życia czy po prostu upodobań.– mówi Bartosz Jankowski, menadżer ds. rynku pierwotnego w firmie Home Broker.
Nową propozycją dla klientów Gant Development jest specjalna karta upoważniająca do rabatów w wybranych sklepach. Programem partnerskim objęte są przede wszystkim sklepy z wyposażeniem wnętrz, takie jak Komfort, Tubądzin, Comforty, czy Fokus. Właściciel nowego mieszkania będzie mógł w promocyjnej cenie zaopatrzyć się we wszystko, co jest mu niezbędne: meble, ceramikę łazienkową, wykładziny, oświetlenie i dekoracje. Ale to nie wszystko. Dzięki karcie rabatowej będzie można również za niższą cenę napić się kawy, skorzystać z usług biura podróży Transfer, a także zrelaksować się w borowinowym SPA lub gabinecie kosmetycznym. Do dyspozycji klientów jest zatem szeroka gama produktów i usług.
Kartę może otrzymać każdy, kto podpisze umowę przedwstępną kupna lokalu, a także wszyscy, którzy już nabyli lokal na własność w Gant Development. Klient w ciągu trzech miesięcy od dnia podpisania umowy otrzyma imienną kartę uprawniającą do zniżek. Bardzo dużą korzyścią dla klientów jest to, że z karty można korzystać bez ograniczeń czasowych. Nie jest to więc tylko tymczasowa promocja.
Źródło: Fleishman-Hillard sp. z o.o.