Uruchomienie usługi jest wynikiem współpracy Banku z Plus GSM, PTC oraz spółką Blue Media.
Usługa przeznaczona jest dla użytkowników bankowości elektronicznej. Użytkownik Heyah poprzez stronę www.heyah.pl loguje się do strony banku PBH i tam dokonuje doładowania. Natomiast klient Samych Swoich po złożeniu zlecenia na stronie https://zasilenia.samiswoi.pl (podanie numeru telefonu, wybranie kwoty doładowania, zaznaczenie opcji otrzymania faktury) jest automatycznie przekierowywany na strony systemu BPH Sez@m, gdzie po zalogowaniu się na swoim koncie otrzymuje do zatwierdzenia gotowy formularz doładowania.
W obu przypadkach czas transakcji jest krótki, a sposób jej przeprowadzenia prosty. Informacja o doładowaniu jest przesyłana na podany wcześniej adres mailowy. Tą samą drogą klient może otrzymać fakturę VAT.
Każdy klient może również dokonać doładowania bezpośrednio ze swojego konta w BPH Sez@m, gdzie po zalogowaniu i wybraniu opcji „Doładowanie telefonu” wypełnia formularz doładowania. Zasilenie telefonu następuje po kilku minutach.
Obecnie wszyscy klienci Banku BPH, niezależnie od operatora, mogą dokonywać doładowań przy wykorzystaniu systemu bankowości elektronicznej. Obsługę transakcji od strony technicznej prowadzi firma Blue Media.