„Umowy pośrednictwa finansowego z klubami koszykarskimi to z jednej strony sposób dla banku na zapewnienie sobie nowego kanału dystrybucji i wysokiej lojalności klientów, z drugiej – szansa dla klubów na zapewnienie sobie stałego napływu środków finansowych z przychodów ze sprzedaży produktów finansowych. To nowatorski pomysł na polskim rynku, jednakże dobrze sprawdzony w innych krajach europejskich. Startujemy dziś z kartami kredytowymi w koszykówce, nie zamierzamy jednak na tym poprzestać – chcemy rozszerzać nasze działania na inne produkty i inne dziedziny sportu” – mówi Sylwester Cacek, prezes Dominet SA i przewodniczący rady nadzorczej Dominet Banku.
Środki pozyskiwane przez kluby ze sprzedaży kart Dominet Banku będą pochodziły zarówno z Inetrchange Fee, jak i z opłaty za wydanie karty. Według szacunków Dominet Banku liczba sprzedanych kart danego klubu może wynieść w pierwszym roku 10 000, dzięki czemu klub zarobi ponad 300 000 zł, zaś PLK ponad 100 000 zł rocznie. W kolejnych latach – wraz ze wzrostem liczby wydanych kart – przychody te będą systematycznie rosnąć i po 5 latach są szacowane na blisko 1,4 mln zł.
Umowy, które będą zawierane przez Dominet Bank z klubami koszykarskimi są w pełni zgodne z regulacjami Prawa Bankowego w zakresie pośrednictwa finansowego. Dominet Bank zapewni szkolenia dla wszystkich osób, które będą odpowiadały za sprzedaż produktów finansowych w imieniu klubów.