PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyDoświadczenia BZ WBK w sprzedaży ROR za pośrednictwem serwisów społecznościowych

Doświadczenia BZ WBK w sprzedaży ROR za pośrednictwem serwisów społecznościowych

Analizy 28.07.2010 (15:06)
Konta

Niedawno podsumowano kampanię konta Wydajesz i Zarabiasz Banku Zachodniego WBK S.A. Zakończyła się ona dużym sukcesem, akwizycją ok. 144 tys. kont osobistych. Jaką rolę w tej kampanii odegrał Internet i szczególnie serwisy społecznościowe – mówią osoby odpowiedzialne za internetowy kanał dystrybucji w Banku Zachodnim WBK S.A.:

Miłosz Brakoniecki – dyrektor w Obszarze Direct Banking odpowiedzialny za rozwój kanału internetowego:

W Banku Zachodnim WBK cały czas dodajemy kolejne narzędzia do kanału sprzedaży internetowej. Do programu afiliacyjnego, portali partnerskich, marketingu wyszukiwarkowego, tradycyjnych kampanii odsłonowych dołączyły ostatnio działania na serwisach społecznościowych. W drugim kwartale tego roku przetestowaliśmy dwa z nich z samej czołówki popularności – naszą-klasę i facebook. Działanie, choć w dużej mierze miało charakter eksperymentu zakończyło się sukcesem – wygenerowaliśmy sporą liczbę użytkowników, którzy zapoznali się z naszą ofertą i konkursami. W przypadku naszej-klasy było to 123 tys. fanów i ponad 400 tys. odpowiedzi na konkurs, a w przypadku facebooka mocny wzrost liczby fanów – aktualnie mamy ich 4,5 tys. Co ważne, duża część klientów złożyła – przez Internet lub za pośrednictwem formularza kontaktu z doradcą – wnioski o założenie konta. Między innymi dzięki tym działaniom udział sprzedaży kont przez Internet w okresie kampanii w całej sprzedaży banku wzrósł dwukrotnie, do poziomu podobnego dla niejednego regionu sieci tradycyjnej. Warto jednak zauważyć, że w przypadku naszego banku te działania są ściśle zintegrowane, klient ma dowolność wyboru kanału zakupu konta, a do tego sam rachunek zawsze jest ostatecznie przypisany do jednej z placówek, co pozwala na późniejszy rozwój relacji z doradcą.

Wracając do działań w Internecie – uważamy, że strumień sprzedaży produktów finansowych z serwisów społecznościowych będzie się systematycznie zwiększał. Na jego wysokość będą miały wpływ konsekwentne zarządzanie wizerunkiem danej instytucji poprzez nawiązywanie i budowanie relacji z klientami przez profil firmy na danym serwisie oraz zdolność do akcyjnej mobilizacji użytkowników poprzez działania konkursowe o podobnej do wykorzystywanej przez nas formie.

Paweł Kyć – menedżer ds. sprzedaży internetowej w Obszarze Direct Banking

Oczywistym działaniem marketera jest poszukiwanie swojej grupy docelowej w miejscach „naturalnego występowania”. Nasi potencjalni klienci spędzają na serwisach społecznościowych coraz więcej czasu, a ich zasięg jest na tyle duży, że nikt nie zastanawia się czy tam być. Nasza strategia polega na eksploracji strumieni efektywnych – tak też jest w przypadku social media. Aktualnie koncentrujemy się na jak najlepszym dopasowaniu naszych działań do specyfiki poszczególnych społeczności. Co to oznacza? Po pierwsze zależy nam na rozwoju komunikacji z użytkownikami – przez bezpośrednią i nieskrępowaną interakcję budujemy wizerunek nowoczesnej, otwartej organizacji, posiadającej umiejętność rozmawiania o finansach „po ludzku”. W dalszym ciągu media społecznościowe, poza głównym relacyjnym, mają silny charakter rozrywkowy – dlatego też organizujemy konkursy, w których poprzez zabawę przekazujemy informację o ofercie i miękko zachęcamy do zakupu.

Planując strategię działań przyjęliśmy założenie, że efekty sprzedażowe spodziewane są raczej w dłuższym okresie czasu. Okazało się, że nie musieliśmy długo czekać. Liczba fanów/znajomych w trakcie prowadzonych konkursów rośnie błyskawicznie (ponad 120tys w miesiąc) i naturalnie konwertuje się do sprzedaży. Wskaźniki konwersji są, co nie jest zaskoczeniem, znacznie poniżej tych z tradycyjnie prowadzonych działań reklamowych, jakkolwiek zasięg rekompensuje wolumen sprzedaży i daje duży potencjał na przyszłość.

Konwersja fanów i znajomych do osób wypełniających wniosek była w trakcie akcji niewiele niższa od średniej konwersji ze wszystkich działań reklamowych w internecie. To oznacza, uwzględniając wolumen, relatywnie wysoką efektywność tych działań bez wskazywania bezpośrednio na liczby. Niemal wszystkie osoby, które złożyły wnioski podpisały umowę o prowadzenie konta i w znakomitej większości spełniły warunki promocji – co oznacza, że otrzymały obiecane 100 zł.

Źródła społecznościowe mają ogromny potencjał wolumenowy i są jeszcze relatywnie tanie. Warto zacytować tu nowego klasyka: „Nie ma dylematu czy robić social media – istnieje pytanie jak dobrze to zrobimy”.

Źródło: BZWBK

bz wbk facebook ror serwisy społecznościowe 2010-07-28
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bz wbk facebook ror serwisy społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców