10 marca 2009 r. netPR.pl przekroczył liczbę 20 000 opublikowanych informacji prasowych. Komunikaty znajdujące się w biurach prasowych ponad 400 firm wyświetlono prawie 27 000 000 razy. Średnia oglądalność jednego komunikatu wyniosła 1 300 wejść, ale rekordzista odnotował blisko 254 000 wyświetleń. Klienci netPR.pl wysłali niemal 1 700 000 wiadomości, a oglądalność ich biur prasowych osiągnęła ponad 900 000 wizyt miesięcznie.
Liczby te potwierdzają, że netPR.pl z każdym rokiem staje się coraz bardziej cenionym źródłem informacji. Codziennie w biurach prasowych klientów firmy publikowanych jest ok. 30 komunikatów. Liczba ta wzrasta rokrocznie o ok. 30%. Jedna informacja, udostępniona przez biuro prasowe w technologii netPR.pl, odnotowuje zwykle kilkaset wyświetleń. Są jednak i takie, których oglądalność wyniosła kilka, kilkadziesiąt, a w wielu przypadkach nawet ponad sto tysięcy wejść.
– Cały czas obserwujemy, jak zmienia się i profesjonalizuje branża PR. Coraz wyższa jakość informacji publikowanych w biurach prasowych naszych klientów przekłada się na efekt medialny komunikacji i ostatecznie – na zasięg przekazu – mówi Anna Woźniak, kierownik projektu Media.
Wysoka jakość komunikatów oraz łatwość dostępu dla dziennikarzy i redakcji sprawiają, że są one źródłem bardzo dobrych, nieodpłatnych treści dla mediów. Szczególnie cenią je sobie mniejsze serwisy i serwisy branżowe. Ich dodatkowym atutem jest szybkość, z jaką mogą trafiać wprost do systemów redakcyjnych mediów lub bezpośrednio na strony serwisów informacyjnych i agregatorów informacji.
– Chcemy wzbogacać informacje naszych klientów o przekaz wideo. Dlatego w ostatnich miesiącach uruchomiliśmy kilka nowych usług. W systemach biur prasowych pojawiła się możliwość obsługi wideo informacji (video release) oraz wykorzystania biura jako przyjaznego narzędzia hostingu plików wideo na innych stronach serwisów korporacyjnych. Od sześciu miesięcy testujemy i przygotowujemy się do szerokiego wprowadzenia na rynek systemu wideo konferencji, dedykując go w pierwszej kolejności komunikacji z mediami – mówi Mirosław Hankus, członek zarządu ds. IT. – Udostępniliśmy też produkt dedykowany komunikacji z inwestorami – dodaje.
Komunikat prasowy, po spełnieniu swojej podstawowej funkcji, jaką jest poinformowanie mediów o danym wydarzeniu, rozpoczyna drugie życie. Dobrze zindeksowany w wyszukiwarkach, staje się dodatkową stroną wejściową do serwisu firmowego dla szerszej grupy użytkowników Internetu. Aktywne media relations skierowane do mediów online, oparte o system prasowy netPR.pl, staje się kluczem do efektywnej strategii zwiększania widoczności firmy w Internecie.
Integracja systemów prasowych netPR.pl z serwisem PAP, systemem redakcyjnym Wirtualnej Polski i Świata Banków, serwisami: gospodarka.gazeta.pl, eGospodarka.pl oraz licznymi agregatorami znakomicie zwiększają zasięg oddziaływania informacji.
Źródło: netPR.pl