W styczniu br. przychody gotówkowe portalu Interia.pl z tytułu sprzedaży przestrzeni reklamowej były aż o 119% wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, z kolei w lutym dynamika wzrostu przychodów gotówkowych z reklamy w porównaniu z lutym 2004 r. sięgnęła 63%.
Dla porównania, jak donosi Internet Standard, przychody Wirtualnej Polski z reklamy wzrosły w lutym o 51% a w styczniu o 31%, w stosunku do analogicznych miesięcy 2004 roku. To, zdaniem Joanny Pawlak, dyrektora Pionu Marketingu i Sprzedaży Wirtualnej Polski, oznacza iż WP zwiększa swój udział w rynku.
– Bez dostępu do danych obrazujących wzrost wielkości całego rynku reklamowego w danym okresie, nie da się szacować wzrostu czy spadku udziałów rynkowych poszczególnych graczy – skomentował doniesienia z rynku Tomasz Przybyłowicz, Dyrektor Sprzedaży Produktów Reklamowych Interia.pl. – W tym kontekście teza p. Joanny Pawlak o zwiększaniu przez WP udziału w rynku jest trudna do obronienia.
W 2004 r. portal Interia.pl zanotował przychody ze sprzedaży ogółem w wysokości 26,5 mln zł, czyli na poziomie o 44,9% wyższym niż w roku poprzednim. W przychodach ogólnych portalu 61,4% stanowiły przychody z reklamy internetowej.