PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • Diners Club
    • DNB
    • EuropAssistance
    • First Data
    • Getin Noble Bank
    • HSBC Polska
    • Idea Bank
    • ING Bank Śląski
    • Inteligo
    • Marken Systemy Antywirusowe
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Provema
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • T-Mobile Usługi Bankowe
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościE-commerce: możesz stracić nawet 10 procent przychodów za zeszły rok

E-commerce: możesz stracić nawet 10 procent przychodów za zeszły rok

Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
Wiadomości 27.11.2012 (10:32)

Błędy w regulaminach e-sklepów są nagminne i zdarzają się również sprzedawcom oferującym swoje produkty na platformach aukcyjnych. Konsekwencje takich uchybień są w tym wypadku bardzo surowe. Mogą się wiązać z utratą do 10 procent przychodu za poprzedni rok kalendarzowy oraz z upublicznieniem takiej informacji. Dodatkowo, w przypadku skopiowania czyjegoś regulaminu, możemy zostać oskarżeni o naruszenie praw autorskich.

Posiadanie odpowiednio przygotowanego regulaminu jest dla każdego handlującego w sieci niezwykle ważne. Regulamin wymagany jest przepisami prawa nie tylko w przypadku prowadzenia sklepu internetowego, ale również przy organizacji każdej promocji. Analizy tekstów regulaminów umieszczanych na stronach sklepów pokazują, że niewielu ich właścicieli zdaje sobie sprawę z ciążących na nich obowiązkach prawnych. Za używanie nieprawidłowo skonstruowanego regulaminu ustawodawca przewidział dotkliwe kary.

Mogą one wynosić nawet 10 procent ubiegłorocznych przychodów.

Przedsiębiorca może stanąć przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK), a także zostać ukarany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Kary te mogą być powiększone dodatkowo o kwotę nawet kilku tysięcy złotych. Wynika to m.in. z kosztów procesu, kosztów zastępstwa procesowego, włącznie z kosztem publikacji wyroku w Monitorze Sądowym i Gospodarczym. Istnieje kilka podstawowych błędów, które mogą pociągnąć za sobą poważne konsekwencje zwłaszcza, że konsumenci są coraz bardziej świadomi swoich praw.

Klauzule niedozwolone (abuzywne)

Podstawowym uchybieniem przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe i portale aukcyjne, jest zamieszczanie w regulaminach tzw. klauzul abuzywnych. Są to wszystkie zapisy, które ograniczają prawa konsumentów. Zwykle chodzi w nich o wyłączenie odpowiedzialności sprzedającego, a także nałożenie dodatkowych obowiązków na kupującego lub ograniczanie jego praw, które wprost wynikają z przepisów. Często sprzedawcy dostosowują zapisy do swoich własnych potrzeb, ułatwiając sobie w ten sposób działanie.

– Wytyczne dotyczące niedozwolonych postanowień można znaleźć w art. 3853kodeksu cywilnego, gdzie wskazano przesłanki uznania danego zapisu za bezprawny. Istnieje także rejestr, który gromadzi niezgodne z prawem zapisy i pozwala w łatwy sposób zorientować się, czy mamy do czynienia z nadużyciem. Specjalny spis takich klauzul przygotował i na bieżąco aktualizuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) – tłumaczy Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Warto też wiedzieć, że zapisy te nie mają żadnego zastosowania w praktyce i zwyczajnie nie obowiązują, nawet jeżeli ujęte są w regulaminie. W razie wątpliwości, co do rzetelności regulaminu, sprawę można zgłosić właśnie do UOKiK. Nieuczciwemu sprzedawcy grozi nie tylko kara finansowa, ale też upublicznienie takiej informacji we wspomnianym rejestrze.

Po co napisać, skoro można skopiować

Częstą praktyką stosowaną przy tworzeniu regulaminów jest kopiowanie ich treści od konkurencji. Wystarczą drobne modyfikacje i gotowe! – Nic bardziej mylnego, regulamin zawsze musi być dostosowany do indywidualnej specyfiki sklepu lub serwisu. Zdarza się również, że oryginał zawiera szereg błędów. Poza tym takie „pożyczenie regulaminu” jest łamaniem praw własności intelektualnej, a w szczególności prawa autorskiego – ostrzega Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Pamiętajmy też, że w skopiowanym regulaminie mogą znajdować się wcześniej wspomniane klauzule niedozwolone. Zdarzają się nawet takie przypadki, w których właściciele sklepów kopiując tekst od konkurencji, zapominają zmienić np. numer NIP firmy, od której go „pożyczyli”.

Ponad rok temu głośno było o masowych pozwach przeciw przedsiębiorcom za stosowanie przez nich klauzul niedozwolonych. Podmioty, które je wnosiły do tej pory zarabiają na zwrocie kosztów zastępstwa procesowego. Przy dużej skali działania są to niemałe zyski.

Handlując w sieci, konieczne jest więc bieżące śledzenie zmian w prawie, komunikatów wydawanych przez UOKiK oraz znajomość klauzul niedozwolonych. Warto pamiętać o tym, że posiadanie przygotowanego specjalnie dla nas regulaminu sprawi, że wizyta w naszym sklepie nie przysporzy kłopotów kupującym, a nas samych nie narazi na konflikt z prawem i dotkliwe kary finansowe.

praktycy.com

Udostępnij: Facebook0 Twitter0 Wykop Google+ Linked in0
2012-11-27
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 UNIQA i AXA działają już jako jedna firma pod marką UNIQA
12.04.2021 (18:24) – informacja prasowa

UNIQA i AXA działają już jako jedna firma pod marką UNIQA

Rejestracja w Krajowym Rejestrze Sądowym finalizuje formalny proces połączenia majątkowych i życiowych towarzystw …

a Kariera w finansach 0 Wyższe stanowisko = więcej stresu? Kondycja psychiczna liderów niepokoi
12.04.2021 (18:21) – informacja prasowa

Wyższe stanowisko = więcej stresu? Kondycja psychiczna liderów niepokoi

Jak pokazał raport „Stresodporni”, pandemia szczególnie wpłynęła na kondycję psychiczną osób na kierowniczych …

a 0 Banki spółdzielcze w spocie informacyjnym Concordii Polska Grupa Generali
12.04.2021 (18:18) – informacja prasowa

Banki spółdzielcze w spocie informacyjnym Concordii Polska Grupa Generali

Concordia Polska Grupa Generali kontynuuje kampanię informacyjną, dotyczącą połączenia z Generali. Kolejny etap to …

a 0 Mastercard wesprze Polską Organizację Turystyczną w ponownym przyciągnięciu turystów do Polski
12.04.2021 (18:15) – informacja prasowa

Mastercard wesprze Polską Organizację Turystyczną w ponownym przyciągnięciu turystów do Polski

Polska Organizacja Turystyczna (POT) w ramach współpracy z Mastercard otrzymała dostęp do platformy analitycznej …

a 0 Pożyczanie w czasach pandemii. Dane z Wonga
12.04.2021 (13:43) – informacja prasowa

Pożyczanie w czasach pandemii. Dane z Wonga

Jedynie co szósty Polak starał się w ciągu ostatnich 12 miesięcy o pożyczkę lub kredyt – wynika z badań …

a 0 Warta przygotowuje kompleksową automatyzację procesów obsługi klienta
12.04.2021 (13:39) – informacja prasowa

Warta przygotowuje kompleksową automatyzację procesów obsługi klienta

Ma w tym pomóc wdrożony w firmie silnik decyzyjny, łączący w kompleksową całość procesy związane z likwidacją szkód …

PRNews.pl

Zobacz również

Klientów domów maklerskich wciąż przybywa

Klientów domów maklerskich wciąż przybywa

W marcu liczba rachunków maklerskich raportowana przez…

Inwestował w kryptowaluty, oszust wmówił mu, że z zyskiem. Stracił 20 tys. zł

Inwestował w kryptowaluty, oszust wmówił mu, że z zyskiem. Stracił 20 tys. zł

Ponad 20 tys. zł stracił mieszkaniec powiatu…

Udają kupujących i wyłudzają dane. PKO BP ostrzega przez oszustami

Udają kupujących i wyłudzają dane. PKO BP ostrzega przez oszustami

Cyberprzestępcy atakują osoby sprzedające przedmioty przez internet.…

Prezes największego banku w Holandii oskarżony o nielegalny wynajem domu

Prezes największego banku w Holandii oskarżony o nielegalny wynajem domu

Prezes Rabobanku, największego banku w Niderlandach, został…

Prezes NBP: Nie ma powodu dla ujemnego oprocentowania depozytów

Prezes NBP: Nie ma powodu dla ujemnego oprocentowania depozytów

Nawet gdyby pojawiła się ujemna stopa referencyjna…

Who is who

Katarzyna Ewert-Gandzel

Katarzyna Ewert-Gandzel

Starszy specjalista ds. PR, PKO Bank Polski…

Krzysztof Olszewski

Krzysztof Olszewski

Rzecznik prasowy, Grupa mBank Krzysztof Olszewski w…

Marek Gieorgica

Marek Gieorgica

Członek Zarządu, Clear Communication Group Marek Gieorgica…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

jakisktos:

A cóż takiego "wielkiego zrobił ten "wielki" człowiek Kaczyński że go tak gloryfikuja? …

pon, 12 kwi 2021 (12:19) • W listopadzie pojawi się banknot kolekcjonerski „Lech Kaczyński. Warto być Polakiem”

Marta Wuwu:

ja dziękuję bogu że zadzwoniłam do nich. trafiłam na nich w internecie i …

pon, 12 kwi 2021 (08:15) • Ubyło dłużników, wzrosły długi

doris9:

A z czym masz problem? …

sob, 10 kwi 2021 (10:21) • Finansowe YOLO, czyli „zetki” i „igreki” na minusie

doris9:

A foktoring? …

sob, 10 kwi 2021 (10:20) • Finansowe YOLO, czyli „zetki” i „igreki” na minusie

hasler:

Ktoś korzysta jeszcze z tego badziewia ? …

pt, 9 kwi 2021 (18:23) • Kolejna akcja phishingowa z wykorzystaniem marki Poczty Polskiej

  • Kredyt gotówkowy
  • Pit 36
  • 1 procent
  • Pit 11
  • SMART Bankier
  • Pit 2020
  • Pit 39
  • Pit online
  • Pit 37
  • Pit 8c
  • Rozliczenie PIT
  • e-Deklaracje 2019
  • Kalkulator brutto netto
  • Twój e-pit
  • Pity
  • Pit 28
  • Przelicznik walut
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2021 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców