Do końca września działać będzie około 30 placówek franczyzowych pod szyldem „eurobank partner”, a w październiku ruszą kolejne. Nowatorski projekt franczyzy to kolejny strategiczny krok w rozwoju eurobanku. Ma na celu szybki rozwój kanałów dystrybucji produktów, szczególnie w mniejszych miejscowościach. Dla partnerów to doskonały sposób na własny biznes, oparty na sprawdzonym modelu. Więcej informacji potencjalni franczyzobiorcy znajdą na stronie www.eurobankpartner.pl oraz pod adresem [email protected].
Projekt franczyzy a strategia eurobanku
– Rok 2007 to dla eurobanku okres inwestycji w nowe produkty oraz rozwój kanałów dystrybucji. Strategicznym elementem drugiego obszaru działań jest projekt franczyzy, którego wdrożenie jest obecnie na etapie pilotażu. Bank zamierzał w 2007 roku otworzyć 30 placówek franczyzowych – już dziś wiemy, że będzie ich więcej. Oferta cieszy się dużym zainteresowaniem. Placówki partnerskie są z jednej strony uzupełnieniem już istniejącej sieci, z drugiej powstają w mniejszych miejscowościach, gdzie eurobank nie ma własnych oddziałów. – mówi Wojciech Humiński, wiceprezes zarządu Euro Banku SA.
Projekt dynamizuje rozwój sieci banku – umożliwia szybsze dotarcie do nowych obszarów geograficznych, a także do klientów, którzy nie korzystali z usług banków. Placówki partnerskie przyczynią się również do uzyskania dodatkowych przychodów ze sprzedaży produktów bankowych oraz wzmocnienia pozycji na lokalnych rynkach. Obecnie sieć eurobanku liczy 235 placówek, zlokalizowanych głownie w centralnych punktach miast lub w galeriach handlowych, oraz 10 placówek franczyzowych, m.in. w Kole, Pleszewie, Kłobucku, Otwocku, Sanoku, Sierpcu, Koszalinie.
Zasady działania placówek franczyzowych
– Największe atuty naszego projektu dla wszystkich zainteresowanych otworzeniem oddziału bankowego to fakt, że nasza propozycja jest tania – koszt otworzenia oddziału na poziomie 30 tys. zł; bezpieczna – w przypadku niższej niż planowana sprzedaży, w pierwszych sześciu miesiącach działalności, bank pokrywa 50 % kosztów operacyjnych i szybka – od zgłoszenia do otwarcia placówki upływa około 1,5 miesiąca. – mówi Kamil Polikowski dyrektor ds. franczyzy. – Wszystkie placówki partnerskie będą posiadały dostęp do systemu centralnego banku, operacje w nich dokonywane będą się odbywały w czasie rzeczywistym, on-line. Bank oferuje partnerom nie tylko sprawdzony model biznesowy, ale też wsparcie logistyczne, marketingowe i szkoleniowe.
Placówki franczyzowe powstają w formule tzw. punktów agencyjnych z działalnością łączoną lub placówek samodzielnych. Są one otwierane w całej Polsce, szczególnie w małych miejscowościach – od 15 do 25 tys. mieszkańców. Wszystkie działają pod brandem eurobanku, z użyciem standardowych wizualizacji i materiałów promocyjno-informacyjnych. Oferowane w placówkach franczyzowych produkty i usługi są identyczne jak w tradycyjnych oddziałach eurobanku. Znajdą się wśród nich: kredyty gotówkowe, karty kredytowe i płatnicze, lokaty terminowe, operacje gotówkowe, fundusze inwestycyjne, kredyty hipoteczne i rachunki ROR. Istotnym elementem z punktu widzenia klientów będzie także gwarancja utrzymania najwyższych standardów obsługi i kompetencji wszystkich pracowników sieci franczyzowej.
Oferta dla franczyzobiorców
Dla wszystkich, którzy mają zarejestrowane własne firmy lub chcieliby je założyć i są zainteresowani współpracą z eurobankiem w ramach sieci franczyzy, bank przygotował ofertę współpracy, którą wysyła po otrzymaniu zgłoszenia na adres mailowy: [email protected]. Informacja na temat oferty i jej warunków jest także dostępna na stronie www.eurobankpartner.pl. Bank udostępnił również specjalną mapę optymalnych lokalizacji – miast, w których według analiz prowadzenie placówki bankowej ma największy potencjał biznesowy.
Szacowany koszt uruchomienia Placówki Partnerskiej to około 30 000 PLN brutto
Bank partycypuje w inwestycji Agenta poprzez zakup sprzętu komputerowego oraz elementów wizualizacji zewnętrznej, pokrywa też koszty szkoleń pracowników i franczyzobiorcy. Placówki partnerskie będą zaopatrywane przez centralę banku w aktualne materiały promocyjne, mogą też liczyć na dofinansowanie lokalnej promocji.
Podejmujący współpracę z eurobankiem Agent będzie budował przewagę nad konkurencją na rynku lokalnym, działając pod znanym w całej Polsce i stale promowanym szyldem eurobanku, a także dzięki wsparciu infolinii i sieci sprzedaży banku dla placówek franczyzowych.
Źródła dochodów Agenta to prowizja od sprzedaży. Agenci zarabiają już od pierwszego miesiąca prowadzenia działalności. Na prowadzeniu placówki partnerskiej Agent może uzyskać średni dochód od kilku do kilkudziesięciu tysięcy PLN.
Główne atuty oferty franczyzowej eurobanku:
Największe atuty oferty eurobanku dla wszystkich zainteresowanych otworzeniem oddziału bankowego to fakt, że propozycja jest w stosunku do rynku szczególnie:
tania – koszt otworzenia oddziału to maksymalnie 60 tys. zł;
bezpieczna – w przypadku niższej sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach działalności, bank pokrywa 50% kosztów operacyjnych;
szybka – od zgłoszenia do otwarcia placówki około 1,5 miesiąca.
Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia fakt, że koncept biznesowy został sprawdzony w trakcie pilotażu.
eurobank dostarcza placówkom partnerskim biznesowy know-how – wiedzę, system informatyczny, szkolenia pracowników, wszelkie informacje o działaniu banku.
eurobank inwestuje w placówkę franczyzobiorcy – partycypuje w inwestycji Agenta poprzez zakup sprzętu komputerowego oraz elementów wizualizacji zewnętrznej, pokrywa również koszty szkoleń pracowników i franczyzobiorcy.