PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
    • Polska bankowość w liczbach – raporty kwartalne
    • Aktywa banków
    • Bankomaty
    • Bankowość mobilna
    • Bankowość internetowa
    • Konta
    • Karty debetowe
    • Karty kredytowe
    • Karty HCE
    • Kredyty hipoteczne
    • Liczba klientów
    • Placówki
    • Zatrudnienie
    • e-administracja
  • Instytucje
    • Aegon
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • Getin Noble Bank
    • ING Bank Śląski
    • Mastercard
    • mBank
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Raiffeisen Polbank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Pod lupą
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyeurobank zakończył transformację w bank detaliczny

eurobank zakończył transformację w bank detaliczny

Analizy 26.05.2014 (14:23)

173 mln zysku netto osiągnął eurobank w 2013 r. Równocześnie nastąpiły: znaczący wzrost sprzedaży wszystkich produktów bankowych; zwiększenie udziału w portfelu produktów typowych dla banku detalicznego oraz redukcja kosztów ryzyka.

Wynik finansowy netto za 2013 r. wyniósł w eurobanku 173 mln zł, a wynik przed opodatkowaniem – 218 mln zł.

Bank zwiększył sprzedaż wszystkich produktóww porównaniu z 2012 r., w tym o 8,5% kredytu gotówkowego i o 30% liczbę nowych pakietów kont, na co wpływ miało udostępnienie w 2013 r. atrakcyjnej aplikacji mobilnej. Sprzedaż kredytu hipotecznego została utrzymana na tym samym poziomie (817 mln w 2012 r. i 2013 r.), mimo spodziewanych spadków wynikających z zakończenia programu Rodzina na Swoim.

Nastąpiły też dalsze zmiany struktury portfela banku, zarówno po stronie aktywów, jak i pasywów, odzwierciedlające jego przekształcenie w bank detaliczny:

  •  ogólnym saldzie depozytów zwiększył się udział kont osobistych i rachunków oszczędnościowych (z 33% w 2012 r. na 47% w 2013 r.).
  • w ogólnym saldzie kredytów zwiększył się udział kredytów hipotecznych (z 43% w 2012 r. na 49% w 2013 r.),
  • nastąpił też znaczny spadek wskaźnika kredytów niepracujących (o 13 p.p. w porównaniu do poziomu z 2012 r.).
  • Kolejny rok z rzędu, w wyniku poprawy jakości portfela, bank znacząco obniżył koszty ryzyka– do poziomu 178 mln zł. Wynik na działalności bankowej z uwzględnieniem pozostałych przychodów i kosztów operacyjnychzgodnie z założeniami banku osiągnął wartość 797 mln zł.

    Wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) wyniósł 50,2%. Wskaźnik na tak niskim poziomie udało się uzyskać przy jednoczesnej inwestycji w nowe produkty i usługi, w tym bankowość mobilną, w zmianę wizerunku oddziałów i standardów obsługi oraz dotarcie z ofertą do nowego profilu klientów. Świadczy to o dużej efektywności kosztowej. Współczynniki ROE i ROA wyniosły odpowiednio 22,3% oraz 1,54%.

    – To był dla eurobanku bardzo ważny rok. W 10 rocznicę obecności na rynku z sukcesem zakończyliśmy trwający 4 lata program transformacji. eurobank stał się bankiem detalicznym. Jednocześnie, mimo ogromnej inwestycji w transformację, po raz kolejny osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe. Naszym Klientom możemy zaoferować pełną gamę produktów, w tym aplikację mobilną uznaną za najlepszą w Polsce – mówi Arnaud Denis, prezes zarządu Euro Banku SA.

    * Wyniki za 2013 r. zostały dostosowane do zasad księgowania przychodów z działalności bancassurance wg wytycznych KNF.

    Rozwój produktów typowych dla banku detalicznego


    W 2013 r. bank udostępnił aplikację mobilną z szeregiem unikalnych rozwiązań (widget umożliwiający podgląd salda i historii transakcji bez logowania, powiadomienia mobilne o zmianach salda, historia operacji na osi czasu), która wkrótce po rynkowej premierze została uznana za najlepszą bankową aplikację mobilną w Polsce wg rankingu Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013″ (5.11.2013, Symetria).

    Bank udoskonalał ofertę kont nie tylko przez rozwój kanałów zdalnych, ale także udostępniając ich posiadaczom wachlarz dodatkowych usług – płatności zbliżeniowe telefonem w technologii NFC, przelewy ekspresowe BlueCash, czy bezpłatne ubezpieczenia assistance. W ofercie banku znalazły się też nowe produkty strukturyzowane.

    Jakość produktów i usług eurobanku znalazła odzwierciedlenie w jego znacznym awansie w ostatnim rankingu „Przyjazny bank Newsweeka” w kategorii bank internetowy – o 9 pozycji (ex aequo, 30.09-6.10.2013).

    Z uznaniem spotkały się także produkty kredytowe banku. W 2013 r. bank zdobył Order Finansowy magazynu Home&Market za „kredyt hipoteczny po swojemu” i wielokrotnie znajdował się na podium w rankingach kredytów hipotecznych i gotówkowych, szczególnie z promocyjną ofertą CASH-BACK.

    W ciągu 2013 r. o 30% zwiększyła się liczba prowadzonych przez bank kont w nowych pakietach (online, classic, prestige i junior). Dzięki tym produktom udało się nie tylko utrzymać klientów o dotychczasowym profilu, ale także zyskać nowych z segmentu mass affluent, którzy traktują eurobank jako bank detaliczny pierwszego wyboru.

    Rozwój kanałów sprzedaży


    Oprócz rozwoju kanałów zdalnych bank inwestował również w sieć sprzedaży, która jest 7 pod względem wielkości siecią bankową w Polsce (Selenium Study, 06.2013). Na koniec 2013 r. 45% z 299 oddziałów własnych eurobanku funkcjonowało z nową wizualizacją i sposobem obsługi (m.in. wydzielone strefy obsługi, nowe elementy wystroju, niejednokrotnie większa powierzchnia). W minionym roku bank wprowadził też nową wizualizację w oddziałach franczyzowych.

    Od 2013 r. bank wdrożył nowe standardy obsługi klienta we wszystkich swoich placówkach, w call center oraz komunikacji przy pomocy poczty elektronicznej i czatu, a także oceny realizacji tych standardów oraz pomiary jakości i efektywności komunikacji z klientami (m.in. zmiany w strukturze organizacyjnej, szkolenia, nowe scenariusze obsługi, badania mystery shopper, ocena managerów ds. jakości).

    Wzrost satysfakcji klienta


    eurobank to drugi bank w Polsce z najbardziej lojalnymi klientami, jak wynika z międzynarodowego badania Bain&Company („Lojalność klientów w bankowości detalicznej, 12.2013). Ponadto aż 25% klientów poleciłoby eurobank, w tym klienci , dla których podstawowym produktem jest konto (wg wewnętrznego badania net promoter score, NPS, IVQ2013). Jest to wynik znacznie wyższy niż 14% średniej dla sektora bankowego (Audyt Bankowości Detalicznej, TNS Polska, IVQ2013). Bank awansował o 8 pozycji w rankingu Pulsu Biznesu Jakość na Bank” (06.2013) oraz o 9 w rankingu Przyjazny bank Newsweeka” w kategorii bank internetowy (09.2013).

    Program GROW – strategia na kolejne 3 lata


    – Nadal mamy bardzo ambitne plany. Na kolejne lata bank planuje realizację programu GROW, który po okresie transformacji zakłada umocnienie pozycji eurobanku jako banku detalicznego. Chcemy znaleźć się na krótkiej liście banków wybieranych i rekomendowanych przez klientów, zgodnie z naszym hasłem będąc dla nich bankiem „na co dzień”. Mamy ku temu solidne podstawy, czyli paletę produktów, jakość obsługi i kanały kontaktu z bankiem. W dalszym ciągu będziemy rozwijać bankowość elektroniczną i koncentrować się na zwiększeniu satysfakcji klientów we wszystkich aspektach obsługi. Zamierzamy wykorzystać aktualnie wysoki poziom satysfakcji klientów do wzmocnienia naszych przewag konkurencyjnych. Opinia klientów jest dla nas niezwykle ważna – będziemy wdrażać rozwiązania na podstawie ich oczekiwań – mówi Arnaud Denis.

    W najbliższych latach eurobank będzie intensywnie rozwijał bankowość elektroniczną, zarówno mobilną, jak i desktopową. Ten rok to dalsze udoskonalenia obsługi online, w tym wprowadzenie obsługi wybranych produktów w całości tą drogą oraz wdrożenie zupełnie nowej strony www. Planowane jest także dalsze zwiększanie atrakcyjności produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych, m.in. wprowadzenie do oferty nowych funduszy i produktów strukturyzowanych. Na przełomie III i IV kwartału 2014 r. bank rozpocznie dystrybucję funduszy Amundi, największej w Europie firmy zarządzającej aktywami.

    Bank zamierza również utrzymać pozycję jednego z kluczowych graczy na polskim rynku kredytów gotówkowych, wraz z dotychczasowymi atutami takimi jak efektywność operacyjna i szybkość działania, a także mocną pozycję na rynku kredytów hipotecznych. W ostatnim czasie jako pierwszy bank w Polsce udostępnił kartę Visa Gold Select, która umożliwia rozłożenie płatności na raty już w terminalu.

    W 2014 roku bank nie będzie zwiększał liczby oddziałów własnych, przeprowadzając transformację wizerunku kolejnych placówek i zwiększając ze 180 do 200 placówek wielkość sieci franczyzowej. W kolejnych latach planowana jest także nieznaczna rozbudowa sieci własnej.

    Zapraszamy do obejrzenia 10-lecia eurobanku na infografice

    2014-05-26
    Redakcja PRNews.pl

    Sprawdź także:

    a 0 Prawie 17 mln transakcji na 3,5 mld zł – dorobek MIP-ów po 4 latach istnienia
    17.08.2022 (13:53) – informacja prasowa

    Prawie 17 mln transakcji na 3,5 mld zł – dorobek MIP-ów po 4 latach istnienia

    W 2018 roku w Polsce jako małe instytucje płatnicze zostało zarejestrowanych 10 podmiotów. Dziś jest ich ponad 130. …

    a 0 Banki przyszłości będą tworzone z gotowych elementów, a nie budowane od zera
    17.08.2022 (13:46) – informacja prasowa

    Banki przyszłości będą tworzone z gotowych elementów, a nie budowane od zera

    Zacznijmy od tego, iż mowa tutaj nie o fizycznych placówkach bankowych, a ich cyfrowych odpowiednikach, w formie …

    a 0 Zrównoważone inwestowanie w Millennium TFI
    17.08.2022 (13:45) – informacja prasowa

    Zrównoważone inwestowanie w Millennium TFI

    Spółka Millennium TFI dołączyła do grona pionierów polskiego rynku inwestycji ESG i oferuje Subfundusze oparte na …

    a 0 Promocje w Pekao na początek roku szkolnego: tańsza pożyczka i konta z bonusem
    16.08.2022 (14:45) – informacja prasowa

    Promocje w Pekao na początek roku szkolnego: tańsza pożyczka i konta z bonusem

    Sierpień to tradycyjnie czas intensywnych przygotowań do nowego roku szkolnego. Często przy tej okazji pojawiają …

    a Kariera w finansach 0 Analityk – najbardziej pożądany zawód. Jak znaleźć najlepszych kandydatów?
    16.08.2022 (14:39) – informacja prasowa

    Analityk – najbardziej pożądany zawód. Jak znaleźć najlepszych kandydatów?

    W dobie postępującej digitalizacji i wzrostu technologicznego, zapotrzebowanie na kompetencje analityczne będzie …

    a 0 Co trzeci Polak obawia się pogorszenia swojej sytuacji finansowej
    16.08.2022 (12:43) – informacja prasowa

    Co trzeci Polak obawia się pogorszenia swojej sytuacji finansowej

    Dynamicznie rosnąca inflacja znacząco wpływa na zachowania konsumenckie Polaków. Co drugi uczestnik badania …

    PRNews.pl

    Zobacz również

    Banki wydają coraz więcej na reklamę i nie myślą o zaciskaniu pasa

    Banki wydają coraz więcej na reklamę i nie myślą o zaciskaniu pasa

    Banki mają przed sobą trudny okres. Rząd…

    Tak okradają nas „zdalnie”. 10 prawdziwych scenariuszy, które każdemu powinny zapalić czerwoną lampkę

    Tak okradają nas „zdalnie”. 10 prawdziwych scenariuszy, które każdemu powinny zapalić czerwoną lampkę

    Ostatnie miesiące przyniosły wzmożoną falę cyberataków na…

    Credit Agricole zrezygnował z Getinu

    Credit Agricole zrezygnował z Getinu

    Właściciel zdecydował, że będzie rozwijać w Polsce biznes organicznie.…

    Dane KNF nie pozostawiają złudzeń. Zatrudnienie w bankach topnieje, a to jeszcze nie koniec

    Dane KNF nie pozostawiają złudzeń. Zatrudnienie w bankach topnieje, a to jeszcze nie koniec

    W ciągu ostatniego roku liczba pracowników sektora…

    Złożono ok. 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe

    Złożono ok. 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe

    Około 850 tys. wniosków o wakacje kredytowe…

    Raporty PRNews.pl

    Raport PRNews.pl: Aktywa banków – IV kw. 2018 r.

    Raport PRNews.pl: Aktywa banków – IV kw. 2018 r.

    Jaki jest największy bank w Polsce po…

    Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – III kw. 2018 r.

    Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – III kw. 2018 r.

    Banki w Polsce obsługują już co najmniej…

    Raport PRNews.pl: Aktywa banków – III kw. 2018 r.

    Raport PRNews.pl: Aktywa banków – III kw. 2018 r.

    Umacnianie pozycji poszczególnych banków i tylko nieliczne…

    O tym mówią bankowcy

    Ostatnie komentarze

    gbartosz83:

    problem polega na tym, że to nie są banki notowane na giełdzie, nie …

    wt, 9 sie 2022 (11:06) • W II kw. 2022 r. wyniki Banku Pekao pod wpływem kosztów regulacyjnych i rezerw

    Xandi:

    Czy podobne raporty publikują także inne banki? Zastanawia mnie sytuacja Plus Banku i …

    pon, 8 sie 2022 (21:35) • W II kw. 2022 r. wyniki Banku Pekao pod wpływem kosztów regulacyjnych i rezerw

    Krzysztof Trojak:

    Co to za bełkot? …

    pon, 8 sie 2022 (06:20) • Notus Finanse wchodzi do świata Decentraland

    Uczesane myśli:

    👍 …

    pt, 5 sie 2022 (16:52) • Rynek faktoringu urósł w pierwszym półroczu 2022 r. o jedną trzecią

    Michał Kamiński:

    zdecydowanie faktoring to ciekawa alternatywa dla kredytów, do tego nie jest ważna zdolność …

    nie, 31 lip 2022 (18:37) • Rynek faktoringu urósł w pierwszym półroczu 2022 r. o jedną trzecią

    • Kredyt gotówkowy
    • Pit 36
    • 1 procent
    • Pit 11
    • SMART Bankier
    • Kalkulator kredytowy Bankier SMART
    • Pit 39
    • Pit online
    • Pit 37
    • Pit 8c
    • Rozliczenie PIT
    • Kalkulator brutto netto
    • Twój e-pit
    • Pit 28
    • Przelicznik walut
    • Ranking ROR Bankier SMART
    • O nas
    • Kontakt
    • Reklama
    • Newsletter
    • Prześlij informację
    • RSS
    • zgarnijpremie.pl
    Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
    © 2008 − 2022 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

    Bezpłatny newsletter PRNews.pl

    • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
    • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
    • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
    • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
    Zapisz się na newsletter:

    Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców