PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyeurobank zakończył transformację w bank detaliczny

eurobank zakończył transformację w bank detaliczny

Analizy 26.05.2014 (14:23)

173 mln zysku netto osiągnął eurobank w 2013 r. Równocześnie nastąpiły: znaczący wzrost sprzedaży wszystkich produktów bankowych; zwiększenie udziału w portfelu produktów typowych dla banku detalicznego oraz redukcja kosztów ryzyka.

Wynik finansowy netto za 2013 r. wyniósł w eurobanku 173 mln zł, a wynik przed opodatkowaniem – 218 mln zł.

Bank zwiększył sprzedaż wszystkich produktóww porównaniu z 2012 r., w tym o 8,5% kredytu gotówkowego i o 30% liczbę nowych pakietów kont, na co wpływ miało udostępnienie w 2013 r. atrakcyjnej aplikacji mobilnej. Sprzedaż kredytu hipotecznego została utrzymana na tym samym poziomie (817 mln w 2012 r. i 2013 r.), mimo spodziewanych spadków wynikających z zakończenia programu Rodzina na Swoim.

Nastąpiły też dalsze zmiany struktury portfela banku, zarówno po stronie aktywów, jak i pasywów, odzwierciedlające jego przekształcenie w bank detaliczny:

  •  ogólnym saldzie depozytów zwiększył się udział kont osobistych i rachunków oszczędnościowych (z 33% w 2012 r. na 47% w 2013 r.).
  • w ogólnym saldzie kredytów zwiększył się udział kredytów hipotecznych (z 43% w 2012 r. na 49% w 2013 r.),
  • nastąpił też znaczny spadek wskaźnika kredytów niepracujących (o 13 p.p. w porównaniu do poziomu z 2012 r.).
  • Kolejny rok z rzędu, w wyniku poprawy jakości portfela, bank znacząco obniżył koszty ryzyka– do poziomu 178 mln zł. Wynik na działalności bankowej z uwzględnieniem pozostałych przychodów i kosztów operacyjnychzgodnie z założeniami banku osiągnął wartość 797 mln zł.

    Wskaźnik kosztów do dochodów (C/I) wyniósł 50,2%. Wskaźnik na tak niskim poziomie udało się uzyskać przy jednoczesnej inwestycji w nowe produkty i usługi, w tym bankowość mobilną, w zmianę wizerunku oddziałów i standardów obsługi oraz dotarcie z ofertą do nowego profilu klientów. Świadczy to o dużej efektywności kosztowej. Współczynniki ROE i ROA wyniosły odpowiednio 22,3% oraz 1,54%.

    – To był dla eurobanku bardzo ważny rok. W 10 rocznicę obecności na rynku z sukcesem zakończyliśmy trwający 4 lata program transformacji. eurobank stał się bankiem detalicznym. Jednocześnie, mimo ogromnej inwestycji w transformację, po raz kolejny osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe. Naszym Klientom możemy zaoferować pełną gamę produktów, w tym aplikację mobilną uznaną za najlepszą w Polsce – mówi Arnaud Denis, prezes zarządu Euro Banku SA.

    * Wyniki za 2013 r. zostały dostosowane do zasad księgowania przychodów z działalności bancassurance wg wytycznych KNF.

    Rozwój produktów typowych dla banku detalicznego


    W 2013 r. bank udostępnił aplikację mobilną z szeregiem unikalnych rozwiązań (widget umożliwiający podgląd salda i historii transakcji bez logowania, powiadomienia mobilne o zmianach salda, historia operacji na osi czasu), która wkrótce po rynkowej premierze została uznana za najlepszą bankową aplikację mobilną w Polsce wg rankingu Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013″ (5.11.2013, Symetria).

    Bank udoskonalał ofertę kont nie tylko przez rozwój kanałów zdalnych, ale także udostępniając ich posiadaczom wachlarz dodatkowych usług – płatności zbliżeniowe telefonem w technologii NFC, przelewy ekspresowe BlueCash, czy bezpłatne ubezpieczenia assistance. W ofercie banku znalazły się też nowe produkty strukturyzowane.

    Jakość produktów i usług eurobanku znalazła odzwierciedlenie w jego znacznym awansie w ostatnim rankingu „Przyjazny bank Newsweeka” w kategorii bank internetowy – o 9 pozycji (ex aequo, 30.09-6.10.2013).

    Z uznaniem spotkały się także produkty kredytowe banku. W 2013 r. bank zdobył Order Finansowy magazynu Home&Market za „kredyt hipoteczny po swojemu” i wielokrotnie znajdował się na podium w rankingach kredytów hipotecznych i gotówkowych, szczególnie z promocyjną ofertą CASH-BACK.

    W ciągu 2013 r. o 30% zwiększyła się liczba prowadzonych przez bank kont w nowych pakietach (online, classic, prestige i junior). Dzięki tym produktom udało się nie tylko utrzymać klientów o dotychczasowym profilu, ale także zyskać nowych z segmentu mass affluent, którzy traktują eurobank jako bank detaliczny pierwszego wyboru.

    Rozwój kanałów sprzedaży


    Oprócz rozwoju kanałów zdalnych bank inwestował również w sieć sprzedaży, która jest 7 pod względem wielkości siecią bankową w Polsce (Selenium Study, 06.2013). Na koniec 2013 r. 45% z 299 oddziałów własnych eurobanku funkcjonowało z nową wizualizacją i sposobem obsługi (m.in. wydzielone strefy obsługi, nowe elementy wystroju, niejednokrotnie większa powierzchnia). W minionym roku bank wprowadził też nową wizualizację w oddziałach franczyzowych.

    Od 2013 r. bank wdrożył nowe standardy obsługi klienta we wszystkich swoich placówkach, w call center oraz komunikacji przy pomocy poczty elektronicznej i czatu, a także oceny realizacji tych standardów oraz pomiary jakości i efektywności komunikacji z klientami (m.in. zmiany w strukturze organizacyjnej, szkolenia, nowe scenariusze obsługi, badania mystery shopper, ocena managerów ds. jakości).

    Wzrost satysfakcji klienta


    eurobank to drugi bank w Polsce z najbardziej lojalnymi klientami, jak wynika z międzynarodowego badania Bain&Company („Lojalność klientów w bankowości detalicznej, 12.2013). Ponadto aż 25% klientów poleciłoby eurobank, w tym klienci , dla których podstawowym produktem jest konto (wg wewnętrznego badania net promoter score, NPS, IVQ2013). Jest to wynik znacznie wyższy niż 14% średniej dla sektora bankowego (Audyt Bankowości Detalicznej, TNS Polska, IVQ2013). Bank awansował o 8 pozycji w rankingu Pulsu Biznesu Jakość na Bank” (06.2013) oraz o 9 w rankingu Przyjazny bank Newsweeka” w kategorii bank internetowy (09.2013).

    Program GROW – strategia na kolejne 3 lata


    – Nadal mamy bardzo ambitne plany. Na kolejne lata bank planuje realizację programu GROW, który po okresie transformacji zakłada umocnienie pozycji eurobanku jako banku detalicznego. Chcemy znaleźć się na krótkiej liście banków wybieranych i rekomendowanych przez klientów, zgodnie z naszym hasłem będąc dla nich bankiem „na co dzień”. Mamy ku temu solidne podstawy, czyli paletę produktów, jakość obsługi i kanały kontaktu z bankiem. W dalszym ciągu będziemy rozwijać bankowość elektroniczną i koncentrować się na zwiększeniu satysfakcji klientów we wszystkich aspektach obsługi. Zamierzamy wykorzystać aktualnie wysoki poziom satysfakcji klientów do wzmocnienia naszych przewag konkurencyjnych. Opinia klientów jest dla nas niezwykle ważna – będziemy wdrażać rozwiązania na podstawie ich oczekiwań – mówi Arnaud Denis.

    W najbliższych latach eurobank będzie intensywnie rozwijał bankowość elektroniczną, zarówno mobilną, jak i desktopową. Ten rok to dalsze udoskonalenia obsługi online, w tym wprowadzenie obsługi wybranych produktów w całości tą drogą oraz wdrożenie zupełnie nowej strony www. Planowane jest także dalsze zwiększanie atrakcyjności produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych, m.in. wprowadzenie do oferty nowych funduszy i produktów strukturyzowanych. Na przełomie III i IV kwartału 2014 r. bank rozpocznie dystrybucję funduszy Amundi, największej w Europie firmy zarządzającej aktywami.

    Bank zamierza również utrzymać pozycję jednego z kluczowych graczy na polskim rynku kredytów gotówkowych, wraz z dotychczasowymi atutami takimi jak efektywność operacyjna i szybkość działania, a także mocną pozycję na rynku kredytów hipotecznych. W ostatnim czasie jako pierwszy bank w Polsce udostępnił kartę Visa Gold Select, która umożliwia rozłożenie płatności na raty już w terminalu.

    W 2014 roku bank nie będzie zwiększał liczby oddziałów własnych, przeprowadzając transformację wizerunku kolejnych placówek i zwiększając ze 180 do 200 placówek wielkość sieci franczyzowej. W kolejnych latach planowana jest także nieznaczna rozbudowa sieci własnej.

    Zapraszamy do obejrzenia 10-lecia eurobanku na infografice

    2014-05-26
    Redakcja PRNews.pl

    Sprawdź także:

    a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
    23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

    Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

    Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

    a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
    23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

    ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

    ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

    a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
    23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

    Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

    Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

    a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
    23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

    Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

    Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

    a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
    23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

    Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

    Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

    a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
    23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

    BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

    Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

    PRNews.pl

    Zobacz również

    Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

    Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

    Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

    Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

    Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

    Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

    „Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

    „Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

    Choć wydawało się, że głośne spory o…

    Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

    Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

    Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

    BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

    BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

    Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

    O tym mówią bankowcy

    Ostatnie komentarze

    avatar komentującego

    daria owocna:

    Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

    śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

    avatar komentującego

    MalmoMind:

    Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

    wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

    avatar komentującego

    MalmoMind:

    Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

    niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

    avatar komentującego

    Maciej Kusznierewicz:

    Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

    czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

    avatar komentującego

    PRNews_pl:

    Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

    pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

    • SMART Bankier
    • Kredyt konsolidacyjny
    • Pożyczki na raty
    • Konto firmowe
    • Kurs inwestowania
    • Kalkulator brutto netto
    • Kalkulator kredytu gotówkowego
    • Kalkulator zdolności kredytowej
    • Rozlicz najem w PIT-28
    • pit 37 online na pit.pl
    • Rozliczenie pit
    • Program pit
    • Pit 11
    • Promocje bankowe
    • Promocje Pekao S.A.
    • Promocje BNP Paribas
    • Promocje Citi Handlowy
    • Promocje Alior Bank
    • Promocje Santander Bank
    • Promocje PKO BP
    • Promocje Millenium
    • Promocje ING Bank Śląski
    • Promocje mBank
    • Promocje Velobank
    • Promocje Nest Bank
    • O nas
    • Kontakt
    • Reklama
    • Newsletter
    • Prześlij informację
    • RSS
    • zgarnijpremie.pl
    Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
    © 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

    Bezpłatny newsletter PRNews.pl

    • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
    • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
    • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
    • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
    Zapisz się na newsletter:

    Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców