Inwestorzy indywidualni zawsze chętnie zapisują się na akcje spółek, posiadających dużą rozpoznawalność marki, w związku z czym nastąpiła rekordowa redukcja zapisów dla inwestorów nie uczestniczących w procesie budowania księgi popytu – 99,43%. Dla inwestorów, którzy wzięli udział w book-buildingu, redukcja wyniosła 98,86%. W transzy inwestorów instytucjonalnych redukcja nie nastąpiła – zapisy odbywały się na podstawie imiennych zaproszeń.
Zapisy na walory spółki trwały od 2 do 12 lutego. W ramach oferty publicznej w transzy inwestorów instytucjonalnych do objęcia było 2 800 000 akcji serii C oraz do sprzedaży 625 000 akcji serii A, w tym 500 000 akcji należących do Warsaw Equity Holding Sp. z o.o. oraz 125 000 akcji pochodzących od Łukasza Foltyna. Cena emisyjna ustalona została na poziomie górnej granicy widełek cenowych ustalonych w prospekcie na 15-21 zł. W efekcie spółka Wartość całej oferty, łącznie ze sprzedażą walorów przez dotychczasowych akcjonariuszy przekroczyła 104 mln zł.
Po przeprowadzeniu oferty publicznej udział głównego akcjonariusza – funduszu Warsaw Equity Holding spadnie o 21,92% do 55,05%, założyciel komunikatora Łukasz Fołtyn zmniejszy swoje zaangażowanie z 19,24% do 13,76%, a zarząd spółki posiadać będzie 2,98% akcji (wcześniej było to 3,79%).
Środki z emisji spółka zamierza wykorzystać na sfinansowanie inwestycji takich jak: przejęcia podmiotów z branży internetowej posiadających usługi lub treści uzupełniające ofertę spółki (do 39 mln zł) w celu konsolidowania rynku reklamowego oraz w świadczenie usług Wirtualnego Operatora Telefonii Komórkowej MVNO (do 21 mln zł) – spółka posiada już podpisany list intencyjny z jednym z operatorów telefonii komórkowej. Zarząd spółki oczekuje, że z usług telefonii mobilnej będzie korzystać więcej klientów niż wynosi liczba użytkowników telefonii internetowej NA GŁOS oferowanej przez Gadu-Gadu (250 000 osób).
Poza tym spółka planuje przeznaczyć pozyskany kapitał na ekspansję na rynkach zagranicznych (do 4,5 mln zł), sprzęt serwerowy i sieciowy do obsługi komunikatora (ok. 3 mln zł), rozwój biznesowej wersji Gadu-Gadu (do 3 mln zł), rozwój infrastruktury dla usług telekomunikacyjnych opartych na technologii VoIP. Ekspansja na rynkach zagranicznych spółki praktycznie już się rozpoczęła. Lada moment zostanie uruchomiony przez Gadu-Gadu komunikator internetowy na Ukrainie. W dłuższej perspektywie czasu planowane jest wprowadzenie podobnego produktu na znacznie większym rynku rosyjskim, a także zdobycie rynku rumuńskiego i bułgarskiego. Wszędzie komunikatory internetowe będą funkcjonować pod lokalnymi markami.
Prognoza spółki zakłada, że w roku 2006 uzyskała ona 3,73 mln zysku netto wobec 3,18 mln zł zysku w roku poprzednim. EBITDA za 2006 rok wg przewidywań to 4,93 mln zł wobec 4 mln zł rok wcześniej, natomiast przychody spółki w 2006 wzrosły r/r o 26,7% do 10,48 mln.