18 października rozpoczęła się kampania relaunchowa FM Banku, skierowana do mikroprzedsiębiorców i realizowana we współpracy z agencją reklamową Legend Group.
Cele kampanii
Kampania ma na celu budowę świadomości marki, wsparcie sprzedaży oraz umocnienie wizerunku FM Banku jako Pierwszego banku w świecie mikrofirm, tj.: wskazującego najlepsze rozwiązania dla przedsiębiorców, wspierającego ich na każdym etapie i w każdym obszarze funkcjonowania firmy mówi Michał Zielke wiceprezes FM Banku odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. W kampanii komunikowana jest szeroka oferta usług finansowych i pozafinansowych ułatwiających prowadzenie własnego biznesu.
Wyzwanie dla agencji
W ostatnich latach FM Bank nie prowadził kampanii reklamowych, więc świadomość marki praktycznie nie istniała. W celu zbudowania wizerunku banku wskazującego najlepsze rozwiązania dla mikrofirm zaprosiliśmy do współpracy Agencję Legend Group. Naszym wspólnym zadaniem było stworzenie wyrazistej i konsekwentnej komunikacji, która wyróżniłaby FM Bank na tle silnej konkurencji i zaangażowała mikroprzedsiębiorców mówi Michał Zielke. To wszystko z dbałością o jak najlepszą optymalizację kosztów.
Zaproponowane rozwiązania
Przede wszystkim został wyraźnie określony segment konsumenta, do którego skierowana jest oferta. Na potrzeby kampanii stworzono wymowny claim, pozycjonujący markę na rynku: Pierwszy bank w świecie mikrofirm, a także hasło, będące kwintesencją misji FM Banku: Wskazujemy najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy. Kompetencje banku zostały określone w oparciu o trzy mocne filary: finansowanie, zarządzanie bieżącymi finansami i pakiety usług dodatkowych. Drogowskaz, który pełni także funkcję materiału POS, wskazuje idealne rozwiązania dla mikrofirm, w zakresie każdego z wymienionych filarów mówi dyrektor marketingu FM Banku Ewa Zagner.
Zwrócono uwagę mikroprzedsiębiorców na ich pozafinansowe potrzeby i równocześnie zaproponowano im rozwiązania przynoszące konkretne korzyści: konta firmowe z dodatkowymi usługami (jak opieka medyczna, pomoc prawna) i atrakcyjne zniżki. Zainteresowanie grupy docelowej wywołano przedstawiającbardzo szeroki zakres oferty FM Banku – odpowiadającej na wiele realnych potrzeb klientów i wychodzącej daleko poza usługi finansowe. Nową odsłonę można zobaczyć także na zmienionej stronie www banku.Na nowej stronie można także znaleźć twarze Ambasadorów Marki, w skład których wchodzą Klienci, którzy dzięki współpracy z FM Bankiem rozwinęli swój biznes podkreśla Michał Zielke.
Zaplanowane media
Internet (kampanie display, performance, nowa strona www, e-mailingi, działania w social media), radio, materiały POS, materiały BTL, nośniki na stacjach benzynowych, reklamy na autobusach, lifting wizerunku placówek banku, działania PR. Nadzór nad mediami powierzono Infinity Media Sp. z o.o.
Kampania będzie trwała do końca listopada br.
/FM Bank