Fundacja BRE Banku, która już od dwóch lat angażuje się we wspieranie akcji edukacyjnej „Cała Polska czyta dzieciom”, otrzymała wyróżnienie w tegorocznym, VII już finale kampanii.
16 lutego br. w Teatrze Żydowskim w Warszawie odbył się kolejny finał kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”, organizowanej przez Fundację ABCXXI. Uroczystość stanowiła podsumowanie VII kampanii społecznej na rzecz promowania głośnego czytania wśród dzieci. Nagrodzono wolontariuszy, koordynatorów programu oraz wieloletnich partnerów. W gronie wyróżnionych firm znalazła się Fundacja BRE Banku, która od 2 lat zaangażowana jest we wspieranie kampanii edukacyjnej, stworzonej z myślą o najmłodszych. Nagrodę odebrał prezes zarządu Fundacji BRE Banku, Henryk Okrzeja.
„Otrzymane wyróżnienie jest dowodem na to, że zaangażowanie w promowanie czytelnictwa wśród dzieci jest bardzo cenione” – mówi Henryk Okrzeja, prezes Fundacji BRE Banku. „W dzisiejszych czasach, gdy głośne czytanie dzieciom staje się coraz mniej popularne i ustępuje miejsca grom komputerowym, kampania społeczna „Cała Polska czyta Dzieciom” to prawdziwy skarb. Czytanie stanowi szalenie ważny element w kształtowaniu postaw i wartości u dzieci, który owocuje wrażliwością i otwartością w dorosłym życiu. Złożoność kampanii oraz dbałość organizatorów o wzbogacanie programu o nowe elementy sprawia, że z każdym rokiem jest ona coraz bardziej urozmaicona i spotyka się z ogromnym zainteresowaniem wśród rodziców i pedagogów szkolnych” – dodaje Henryk Okrzeja.
Istotą działania Fundacji ABCXXI „Cała Polska czyta dzieciom” jest wspieranie zdrowia emocjonalnego – psychicznego, umysłowego oraz moralnego – dzieci i młodzieży, głównie poprzez działania oświatowe i edukacyjne. Kampania społeczna zainaugurowana w czerwcu 2001 roku uświadamia społeczeństwu, jaki wpływ na rozwój emocjonalny ma czytanie i jednocześnie umożliwia wyrobienie u dorosłych nawyku codziennego czytania dzieciom. VII kampanię wzbogaciły wykłady Jima Trelease’a – amerykańskiego propagatora głośnego czytania, które odbyły się w Krakowie, Oświęcimiu, Wieliczce, Toruniu i w Warszawie.
Finał kampanii uświetnił wykład prof. Andrzeja Zolla na temat roli czytania. Gościem specjalnym był prof. Maciej Wojtyszko, a całość poprowadził Kabaret Moralnego Niepokoju.
Źródło: BRE Bank