PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGetin Bank stawia na franczyzę

Getin Bank stawia na franczyzę

Nasz gość 23.03.2012 (08:05)

Getin Bank planuje do końca roku otworzyć 60 placówek franczyzowych, zwiększając tym samym ich liczbę do 300. O rynku franczyzy bankowej oraz o planach Getinu rozmawiamy z Tomaszem Majewskim, Dyrektorem Departamentu Dystrybucji Pośredniej oraz jego zastępcą Rafałem Szymańskim.

Wojciech Boczoń, PRNews.pl: Jaka Panów zdaniem jest przyszłość franczyzy bankowej w Polsce?

Tomasz Majewski: Obecnie, kiedy instytucje finansowe dokładnie analizują koszty działania, istnieje duży potencjał rozwoju systemów franczyzowych, będących alternatywą dla sieci oddziałów własnych. Jednak kluczem do określenia potencjału rozwoju danego systemu jest poziom usystematyzowania procesu zarządzania daną siecią oraz jej znaczenie w wewnętrznej strukturze danej organizacji.

Dobrze zarządzana franczyza pozwala bankowi przy zmniejszonych kosztach własnych i przy inwestycji po stronie franczyzbiorcy, na zdobycie większej ilości klientów, zapewnienie obecnym klientom lepszej jakości obsługi i umocnienie swojej pozycji na rynku. Pamiętajmy bowiem, że jednym z głównych czynników przy wyborze banku jest odległość do placówki. Dlatego Getin Bank podjął aktywne działania, aby w tym roku znacząco zwiększyć liczbę placówek franczyzowych.

Jakie to działania? Jakie bank ma plany?

Tomasz Majewski: W najbliższych miesiącach Getin Bank planuje otworzyć ok. 60 nowych placówek partnerskich. Na koniec roku bank chce dysponować siecią 300 przychodowych placówek franczyzowych. Ważne jest tutaj określenie „przychodowych”, gdyż nie zależy nam na tworzeniu placówek, którymi będziemy mogli pochwalić się patrząc na mapę. Każda placówka franczyzowa musi być sprawnie działającą jednostką biznesową. W tym kontekście bardzo istotne jest, aby franczyzy zapewniały jak najlepszy serwis dla klientów, albowiem efektywność danej placówki jest ściśle powiązana z satysfakcją klientów, korzystających za jej pośrednictwem z usług banku.

Dlatego regularnie przeprowadzamy badania typu „tajemniczy klient”. W tym roku planujemy co najmniej 3 takie badania. W przypadku kiedy franczyzobiorca nie stosuje się do standardów obowiązujących w banku podejmujemy decyzje o rozwiązaniu umowy. Przykładamy też ogromną wagę do przychodowości placówki franczyzowej, zarówno dla Banku, jak i dla naszego partnera. Prowadzimy analizy dotyczące każdej placówki i na tej podstawie podejmujemy wspólnie z franczyzobiorcą działania zmierzające do poprawy niezadowalającej sytuacji. Większość tych przedsięwzięć przynosi pozytywny efekt i osiągamy satysfakcjonujący obie strony cel.

Jaką korzyścią dla instytucji bankowych jest dobrze funkcjonująca sieć franczyzy?

Rafał Szymański: Dobrze funkcjonująca sieć franczyzowa to dla banku wielu zadowolonych klientów oraz ważne źródło przychodów. Większa liczba placówek to także optymalizacja kosztów np. marketingowych. Warto również zwrócić uwagę, że banki otwierają franczyzy w mniejszych miejscowościach, gdzie oddział sieci własnej mógłby okazać się nieefektywny biznesowo, ze względu na wyższe koszty działalności.

Wybierając partnera biznesowego na co szczególną uwagę zwracają franczyzobiorcy?

Tomasz Majewski: Z naszych obserwacji wynika, że bardzo ważną kwestią dla potencjalnych franczyzobiorców jest fakt, czy model biznesowy funkcjonujący w danym systemie sprawdził się w praktyce. Oczywiście bardzo istotna jest również strona przychodowa prowadzonej działalności. Franczyzobiorcy zwracają także uwagę na jakość współpracy z bankiem oraz jego zakres oferty produktowej.

Na jaki rodzaj wsparcia ze strony banku może liczyć osoba otwierająca placówkę franczyzową? Bank organizuje szkolenia, zapewnia zaplecze techniczne itp.?

Rafał Szymański: Getin Bank w swoim systemie franczyzowym bardzo mocno stawia na jakość współpracy z franczyzbiorcami oraz na ich kompetencje biznesowe. Dlatego też inwestujemy w rozwój naszych partnerów i pracowników ich placówek oferując im profesjonalne szkolenia. W tym celu stworzyliśmy dedykowany zespół Trenerów Franczyzowych, który w tej chwili liczy 8 osób. W czasie szkoleń główny nacisk kładziemy na rozwój umiejętności rozmowy z klientami, a także umiejętności sprzedażowe. Dla grupy naszych partnerów biznesowych przeprowadziliśmy pilotażowe szkolenie z zakresu rozwoju kompetencji menadżerskich. Program ten będziemy kontynuować w najbliższych miesiącach znacząco powiększając liczbę jego uczestników.

Naszych franczyzobiorców wspiera również zespół doświadczonych menadżerów – praktyków, którzy wcześniej sami prowadzili działalność franczyzową. W celu wsparcia placówek w zakresie back-office bank stworzył dedykowany zespół opiekunów. Do ich dyspozycji oddaliśmy również zespół Help-desk, który odpowiada na pytania produktowe. Naszych partnerów wspieramy także w zakresie obsługi techniczno-informatycznej. Dla pracowników placówek franczyzowych organizujemy konkursy z atrakcyjnymi nagrodami oraz spotkania umożliwiające wymianę doświadczeń i poznanie osób z innych placówek.

A jak wyglądają kwestie finansowe?

Rafał Szymański: Stawki oferowane przez Getin Bank, co podkreślają także partnerzy, są konkurencyjne. Porównując kwotę wynagrodzeń wypłacanych franczyzobiorcom w 2011 widzimy znaczący wzrost względem lat ubiegłych.

Model przychodowy po stronie banku nie opiera się na pobieraniu opłat stałych od naszych franczyzbiorców. Bezpłatnie korzystają oni z logo Getin Banku. Nie pobieramy także opłat za korzystanie z systemu informatycznego, ani żadnych innych opłat administracyjnych czy też franczyzowych.

Dziękuję za rozmowę.

Źródło: PR News

franczyza getin oddziały wojciech boczoń 2012-03-23
Redakcja PRNews.pl
Tagi: franczyza getin oddziały wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju
18.06.2025 (17:32)

Praktyki Nest Banku w raporcie FOB – docenione działania na rzecz ludzi, relacji i odpowiedzialnego rozwoju

Już od kilku lat projekty realizowane przez Nest Bank są częścią raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre …

a 0 Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu
18.06.2025 (17:30)

Credit Agricole partnerem prezentacji Migam.AI w Paryżu

Credit Agricole Bank Polska został partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka …

a 0 Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.
18.06.2025 (17:29)

Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez instytucje pożyczkowe. Maj 2025 r.

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach produktowych posiadających swoje …

a 0 Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym
18.06.2025 (17:27)

Nest Bank nagradza za pieniądze na koncie osobistym

Nest Bank od lat słynie z konta osobistego za 0 zł – bez ukrytych opłat za prowadzenie rachunku, kartę …

a 0 Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm
18.06.2025 (17:25)

Santander Bank Polska świętuje Dzień Przedsiębiorcy - cały tydzień z korzyściami dla firm

21 czerwca to Dzień Przedsiębiorcy. Z tej okazji Santander Bank Polska już po raz kolejny organizuje specjalne …

a 0 Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku
18.06.2025 (17:24)

Letnie promocje dla nowych klientów Alior Banku

W ramach promocji „Bankuj z Alior Kontem” lub „Bankuj z Kontem Jakże Osobistym” nowi klienci Alior Banku mogą …

PRNews.pl

Zobacz również

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców