PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeGObeyond. Bank BNP Paribas ogłasza strategię na lata 2022-2025
BNP Paribas

BNP Paribas

BNP Paribas jest bankiem uniwersalnym z siedzibą w Warszawie. Powstał w wyniku fuzji Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. z BNP Paribas Bankiem Polska S.A

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bnp-paribas-bank-polska

GObeyond. Bank BNP Paribas ogłasza strategię na lata 2022-2025

Informacje 22.03.2022 (11:44) informacja prasowa
BNP Paribas

GObeyond – nowa strategia Banku BNP Paribas – zakłada, że do 2025 roku bank osiągnie ROE na poziomie ok. 12%, a zrównoważone aktywa będą stanowiły 10% portfela. Bank planuje powiększyć bazę aktywnych klientów detalicznych (indywidualnych i firm mikro) do 4,5 mln. Organiczny wzrost banku, przy zachowaniu odpowiedzialnego podejścia do zarzadzania ryzykiem, zapewni precyzyjny plan działań w postaci 18 inicjatyw rozłożonych między cztery strategiczne filary: UP, POSITIVE, STRONGER i TOGETHER.

REUTERS/Benoit Tessier/File Photo

Kierunki strategiczne zawarte w nowej strategii GObeyond bazują na solidnych fundamentach oraz zrównoważonym i zdywersyfikowanym modelu biznesowym banku. Wyznaczone kierunki rozwoju są aktualne pomimo niestabilności otoczenia, z jaką obecnie mamy do czynienia.

– Głównym celem strategii GObeyond jest dalszy dynamiczny i organiczny rozwój banku oraz spółek zależnych, dzięki wychodzeniu poza schematy, ciągłej zmianie na lepsze i tworzeniu nowych standardów rynkowych. Naszym Klientom zaoferujemy wygodne, dopasowane produkty i usługi, które wykraczają poza tradycyjnie rozumianą bankowość, wyróżniają się innowacyjnością na tle rynku i przewyższają oczekiwania użytkowników. Chcemy być liderem w obszarze zrównoważonego rozwoju, bankiem dynamicznie się rozwijającym i efektywnym, z zaangażowanymi pracownikami i zadowolonymi Klientami, dla których jesteśmy zaufanym partnerem w codziennym życiu. To podejście, które jest spójne ze strategią Grupy BNP Paribas oraz odzwierciedla nasze wartości i ambicje – mówi Przemek Gdański, Prezes Zarządu Banku BNP Paribas.

Strategia GObeyond opiera się na czterech filarach: UP, POSTIVE, STRONGER i TOGETHER. Każdy filar to idea, w ramach której realizowane będą konkretne działania z precyzyjnie określonymi celami.

FILARY STRATEGII GOBEYOND

UP oznacza konsekwentny organiczny wzrost we wszystkich segmentach rynku. Bank chce go osiągać dostarczając klientom spersonalizowane produkty i usługi w modelu omnikanałowym, budując długoterminowe relacje z klientami, zgodnie z ideą pozytywnej „obsesji” na punkcie ich potrzeb.

Klientom indywidualnym bank zaoferuje m.in. finansowanie dopasowane do potrzeb w e-commerce i marketplace’ach oraz produkty i usługi powiązane z celami zrównoważonego rozwoju. Nacisk zostanie położony na rozwiązania otwartej bankowości i w pełni omnikanałowy model sprzedaży i obsługi. (ponad 90% kluczowych procesów dla klientów indywidualnych ma być dostępnych w kanałach zdalnych, a sprzedaż przez kanały cyfrowe ma przekroczyć 50%).W pełni personalizowane oferty będą dostępne dzięki szerszemu wykorzystywaniu zaawansowanych możliwości analizy danych z użyciem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Bank planuje osiągnięcie 7% udziału w rynku nowej sprzedaży kont, kredytów gotówkowych oraz kredytów hipotecznych.

Mikrofirmom bank zaoferuje sprofilowaną platformę z usługami bankowymi, w tym: elastycznymi opcjami walutowymi, usługami dla e-commerce, terminalami POS i pozabankowymi usługami dodanymi. Klienci otrzymają kompleksową ofertę dzięki synergii działań w ramach Grupy BNP Paribas w Polsce (np. BNP Paribas Leasing, Arval, Cardif). Mikroprzedsiębiorcy otrzymają też innowacyjne modele subskrypcji bankowości transakcyjnej.

W sektorze Food & Agro bank dalej będzie umacniał się na pozycji lidera. Zgodnie z rynkowymi trendami, będzie jeszcze silniej wspierał Klientów dostosowujących swoje działania do trwającej transformacji sektora rolno-spożywczego. Istotnym celem jest wzmocnienie pozycji w segmencie przetwórców żywności oraz dalsza koncentracja na zrównoważonym rolnictwie i przetwórstwie.

Klientom korporacyjnym bank zaoferuje sprawdzone globalnie rozwiązania i wiedzę. Bank zamierza pozostać liderem finansowania i doradztwa w obszarze zrównoważonego rozwoju i transformacji łańcuchów dostaw z wykorzystaniem doświadczenia i ekspertyzy Grupy BNP Paribas w zakresie polityk CSR i funkcjonujących już programów. GOonline Biznes będzie centrum rozwiązań cyfrowych oferowanych przez bank, jego spółki zależne i partnerów biznesowych. Bank zapewni obsługę klientów z segmentu  polskich korporacji i MŚP z wykorzystaniem automatycznych, zdalnych i cyfrowych rozwiązań, przy jednoczesnym wsparciu ekspansji międzynarodowej naszych Klientów na podstawie doświadczeń z 65 krajów. W segmencie korporacji międzynarodowych bank planuje wzrost liczby aktywnych Klientów o ponad 22% w stosunku do 2021 r., natomiast w segmencie bankowości MŚP i korporacyjnej o ponad 18% względem 2021 roku.

POSTIVE gwarantuje, że wszelkie działania banku mają pozytywny wpływ na otoczenie społeczne, biznesowe i środowisko. Filar ten ma pomóc w umocnieniu pozycji banku jako lidera zrównoważonych finansów (łączna wartość kredytów udzielonych przez bank na projekty wspierające zrównoważony rozwój to już 6,6 mld zł), rozwijającego ofertę dedykowanych produktów i usług dla wszystkich linii biznesowych. Bank skoncentruje się na rozwijaniu oferty z pozytywnym wpływem środowiskowym i społecznym oraz produktów połączonych z oceną i wynikami w zakresie ESG. Dla Klientów korporacyjnych bank planuje stworzenie centrum kompetencyjnego aktywnie wspierającego ich w zrównoważonej transformacji. Jako instytucja inkluzywna, dostępna dla wszystkich i zaangażowana w kwestie społeczne, bank będzie również konsekwentnie prowadził aktywne działania w obszarze wspierania różnorodności, wdrażania strategii równościowych i przeciwdziałania dyskryminacji, szczególnie poprzez realizowane projekty i podejmowane inicjatywy wspierające różnorodne grupy wrażliwe ze względu na wiek, pochodzenie, narodowość, płeć, sprawność fizyczną itd.

STRONGER oznacza wzmacnianie biznesu dzięki zmianom technologicznym. Bank przygotowuje się do transformacji systemu głównego, co ułatwi wykorzystanie chmury i zapewni większą skalowalność. Tworzenie i oferowanie innowacyjnych produktów i usług pozabankowych umożliwi platforma API Marketplace. W usprawnienia technologiczne mające na celu wsparcie rozwoju biznesu i dwukrotne przyspieszenie tempa wdrażania nowych rozwiązań bank planuje zainwestować  łącznie ok. 1,5 mld złotych. Robotyzacja i optymalizacja procesów E2E z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pozwoli na wprowadzanie zmian szybciej niż rynek, aby dostarczać wysokiej jakości usługi, zgodne z oczekiwaniami klientów. Bank wprowadzi również zaawansowaną analizę danych do oferowania klientom dopasowanych produktów i usług w czasie rzeczywistym (cross-sell, up-sell, retencja). Nadrzędnym celem tych działań jest dalsza poprawa wyników finansowych. Do 2025 r. bank chce wypłacać akcjonariuszom 50% rocznego zysku netto (pod warunkiem zgody regulatora).

TOGETHER , czyli po pierwsze ludzie. Celem filaru jest budowanie przewagi konkurencyjnej dzięki zwiększaniu zaangażowania pracowników i pełnemu wykorzystaniu ich potencjału. Proces ten ma ułatwić zmiana metod pracy i przyjazne, różnorodne środowisko pracy wspierające rozwój. Bank chce dawać pracownikom przestrzeń do brania odpowiedzialności: testowania, popełniania błędów, wyciągania wniosków i doskonalenia się. Już od połowy ubiegłego roku bank promuje wśród pracowników wartości (Transparentność, Prostota, Odwaga, Współpraca, Empowerment), których stosowanie w codziennej pracy pozwala mu dynamicznie odpowiadać na zmieniające się warunki rynkowe oraz przyczynia się do skutecznego osiągania strategicznych celów. Istotnym aspektem tego podejścia jest budowanie różnorodnych zespołów, otwartych na współpracę, dialog i wymianę pomysłów oraz wdrożenie nowego modelu pracy Agile@Scale. Liczba osób na stałe pracujących w tej formie będzie się utrzymywać powyżej 1 300. Bank opisuje swoje ambicje w tym zakresie trzema hasłami: faster, better i happier. Chodzi o dwa razy szybsze dostarczanie na rynek produktów i usług, ciągłe podnoszenie ich jakości i dbałość o pracowników – ich zaangażowanie, motywację i rozwój.

Strategia została opracowana wewnętrznie i lokalnie, powstając w trakcie 25 warsztatów, w których uczestniczyło ponad 200 pracowników banku i spółek zależnych bezpośrednio odpowiedzialnych za poszczególne obszary. Dzięki oddolnemu procesowi przygotowania i zaangażowaniu szerokiego grona interesariuszy, w pełni uwzględnia specyfikę banku i uwarunkowania rynkowe oraz jest odpowiedzią na konkretnie określone wyzwania biznesowe.

Skuteczną realizację strategii GObeyond zapewnia precyzyjny plan działań w postaci 18 zdefiniowanych inicjatyw. Każda z nich jest przypisana do  określonego filaru i przekładać się będzie bezpośrednio się na zmiany w poszczególnych obszarach działania banku.

Źródło: BNP Paribas

2022-03-22
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców