Goldenegg przyjrzał się zachowaniom swoich klientek na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy. – Wyniki potwierdziły nasze codzienne spostrzeżenia. Polki coraz chętniej korzystają z nowoczesnych narzędzi inwestycyjnych – mówi Magdalena Drozdowska, specjalistka ds. analiz – Od początku III kwartału 2006 do końca I kwartału 2007 kwota zainwestowanych przez panie pieniędzy wzrosła o 262% – dodaje.
Aktywność kobiet współpracujących z Goldenegg nie kończy się na jednorazowym zdarzeniu. Klientki inwestujące swoje oszczędności robią to regularnie, a wartość lokowanych przez nie pieniędzy sukcesywnie rośnie. Przybliżona kwota inwestycji zrealizowanej przez jedną kobietę w porównywanym okresie wzrosła trzykrotnie. Doradcy podkreślają również, że klientki skrupulatniej niż ich partnerzy czytają umowy i twardo negocjują ich warunki.
– Nasze klientki potrafią stawiać sobie cele odległe o kilka, czy kilkanaście lat. Niektóre z nich chcą zapewnić przyszłość dzieciom korzystając z długofalowych narzędzi inwestycyjnych. W świecie inwestycji to bardzo cenna umiejętność. Kobiety coraz bardziej świadomie i odważnie poruszają się na rynku finansowym. Jeżeli trendy zostaną zachowane w niedługim czasie płeć piękna zdominuje mężczyzn – uważa Drozdowska.
W ostatnim czasie obserwujemy tendencję wzrostową w zatrudnieniu kobiet. Wzrasta nie tylko liczba pracujących pań, ale także ich procentowy udział w stosunku do ogólnej liczby zatrudnienia (GUS, Kwartalna informacja o aktywności ekonomicznej ludności za lata 2006-2007). W pierwszym kwartale 2006 roku ilość aktywnych zawodowo kobiet wynosiła niewiele ponad 42% ogółu pozostawiając panom lwią część – 58%. Sytuacja uległa zmianie w odpowiadającym okresie roku 2007. Liczba pracujących kobiet wzrosła w tym okresie z 6 315 tyś. do 6 614 tyś. co stanowi blisko 45% ogółu pracujących w Polsce. Obserwujemy więc stopniowe „wyrównanie sił” pomiędzy obiema płciami.