PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Jarosław Goljasz – Dyrektor departamentu technologii, Citi Handlowy

Gość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Jarosław Goljasz – Dyrektor departamentu technologii, Citi Handlowy

Nasz gość 25.04.2008 (09:07)

Bankowość internetowa, jak wiemy, rozwija się bardzo intensywnie. W przeciągu sześciu minionych lat liczba kont internetowych zwiększyła się w Polsce dziesięciokrotnie. Jeżeli z kolei odwołamy się do prognoz, to w oparciu o statystyki chociażby Związku Banków Polskich możemy przewidywać, że do 2010 będziemy mieli aż 10 milionów klientów bankowości elektronicznej. Rynek bankowości elektronicznej w Polsce rośnie więc bardzo intensywnie. Potrzeby naszych klientów – rosną równie szybko. Dzisiaj bowiem w biznesie istotną rolę odgrywa szybki i kompleksowy przepływ informacji oparty o elastyczne rozwiązania i nowe technologie. Odpowiedzią Citi Handlowy na te wyzwanie była właśnie przebudowa, rozbudowa, a właściwie – tak naprawdę – zbudowanie od podstaw nowoczesnej platformy internetowej. Nad nową platformą pracowaliśmy dwa lata. W tej chwili bardzo intensywnie ją rozwijamy.

Jak ocenia Pan proces wdrożenia nowego systemu? W waszym przypadku jest to chyba proces bardziej skomplikowany, niż u konkurencji?

Jeżeli budujemy system od podstaw – a z takim projektem się zmierzyliśmy – to jest to bardzo skomplikowane i złożone przedsięwzięcie, zarówno od strony logistycznej, technologicznej jak i operacyjnej. Jak wspomniałem, zbudowanie nowej platformy zabrało nam dwa lata, ale samo dostarczenie klientom nowej usługi oraz przeniesienie klientów z poprzedniego systemu transakcyjnego do nowego zajęło nam zaledwie trzy miesiące. Zmiana ta nie była, więc dla klientów uciążliwa. Przenieśliśmy dane klientów wraz z listą odbiorców przelewów, historią transakcji i wyciągami. To efekt potężnych nakładów Citi Handlowy – niewielu graczy bankowości elektronicznej jest w stanie podjąć decyzję o budowie od podstaw nowego rozwiązania w oparciu o nowe technologie. My zdecydowaliśmy się na to i dzisiaj jesteśmy z tego bardzo dumni.

Jak nowy system bankowości internetowej przyjęli klienci?

Dla klientów to przede wszystkim nowa szata graficzna, większa ergonomia, lepsza nawigacja i wreszcie – dużo większe bezpieczeństwo. Wszystkie te walory klienci podkreślają wypełniając ankiety satysfakcji klienta dostępne na Citibank Online. Opinie te są najlepszym dowodem na to, że decyzja o budowie nowej platformy była w 100% słuszna. Co więcej, liczba klientów bankowości elektronicznej w Citi Handlowy bardzo intensywnie rośnie – sami jesteśmy zaskoczeni, że tak szybko pozyskujemy nowych klientów. I to jest tak naprawdę najlepsze potwierdzenie tego, że udało nam się trafić z naszym rozwiązaniem w potrzeby klientów i rynku.

Bankowość internetowa jest obecnie ważnym elementem w strategii każdego banku. Czy może Pan zdradzić jakieś plany na przyszłość? Nowe usługi?

Nie jesteśmy jeszcze w tej chwili w czołówce, jeśli chodzi o platformy internetowe, ale w ciągu dwóch lat chcemy tam się znaleźć, a nawet wyprzedzić dzisiejszych liderów. To na pewno ambitny plan i agresywne założenia, ale wierzymy, że jest to możliwe. A dlaczego tak myślę? Stworzyliśmy kompleksową, nowoczesną platformę internetową, która jest systemem otwartym i zintegrowanym z wszystkimi dostępnymi kanałami dystrybucji. Architektura rozwiązania pozwala nam więc na realizowanie prac rozwojowych przez lokalny zespół, dzięki czemu możemy szybko odpowiadać na potrzeby klientów. I co najważniejsze – korzystamy z doświadczeń i opinii naszych klientów. To oni są architektami nowych rozwiązań. W momencie, kiedy klient loguje się, zapraszamy go do wypełnienia ankiety. Później skrupulatnie te ankiety analizujemy. Tak poznajemy potrzeby naszych klientów i w oparciu o nie rozwijamy system. A jakie nowości planujemy wprowadzić? Właśnie ruszyła usługa „Wyślij gotówkę” – klienci Citibank Online mogą teraz zlecić przez Internet przesłanie gotówki wprost do rąk własnych odbiorcy. To taki nowoczesny przekaz pieniężny – zlecasz przez Internet, a listonosz Poczty Polskiej dostarcza do domu! Ruszyła też nowa funkcjonalność zarządzania odbiorcami zagranicznymi. Dzięki niej użytkownicy mogą jeszcze wygodniej przelewać pieniądze za granicę. Możemy więc zapewnić, że systematycznie będziemy wprowadzać kolejne udoskonalenia technologiczne.

A co z bankowością telefoniczną? Pod tym względem Citi Handlowy stawiany jest za przykład. Czy rozwój bankowości internetowej skaże ją na marginalizację?

Z całą pewnością nie zrezygnujemy z bankowości telefonicznej. To, na czym nam teraz zależy, to dostarczenie klientom dobrych produktów i serwisu przy wykorzystaniu wszystkich dostępnych w tej chwili na rynku kanałów dystrybucji. Platforma internetowa jest w pełni zintegrowana z platformą Citiphone, czyli z kanałem dystrybucji telefonicznej. Oba te kanały doskonale się uzupełniają. Internet nie jest jeszcze w Polsce tak powszechnie wykorzystywany, jakbyśmy tego chcieli. Jeżeli klient nie ma więc dostępu do Internetu, a chciałby skorzystać z usług bankowych, wówczas w bardzo prosty sposób te same usługi, te same produkty oferowane są mu przez Citiphone. W tym tkwi siła Citi Handlowy.


Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.


Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?


Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.

Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/!
citi 2008-04-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: citi

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Who is who

Mikołaj Jabłoński

Mikołaj Jabłoński

Specjalista ds. marketingu i kontaktów z mediami,…

Artur Sikora

Artur Sikora

Dyrektor Obszaru Komunikacji Korporacyjnej i Marketingu, Bank…

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Justyna Niebutkowska-Jończyk

Manager ds. Marketingu i Komunikacji, Europ Assistance…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców