PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeGość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Joanna Kuzdak – wiceprezes portalu Bankier.pl S.A.

Gość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Joanna Kuzdak – wiceprezes portalu Bankier.pl S.A.

Informacje 18.02.2008 (08:34)

Moim zdaniem to przede wszystkim wynik sukcesu, jaki odniosła bankowość internetowa na przestrzeni ostatnich kilku lat. Drugą sprawą, która wymusza obecność banków w sieci, jest coraz bardziej powszechny do niej dostęp. Na dzień dzisiejszy ponad 40 proc. Polaków powyżej 15-stego roku życia posiada dostęp do internetu. Są to potencjalni klienci sektora bankowego. W związku z tym, instytucje finansowe muszą zaznaczać swoją obecność w elektronicznej rzeczywistości. Coraz częściej zaczynają promować i sprzedawać swoje produkty właśnie w tym kanale dystrybucji. Dotyczy to w równym stopniu wszystkich bankowych produktów finansowych, niezależnie od stopnia skomplikowania ich struktury. Świetnym przykładem może być moja mama, która jest osobą starszą (przepraszam mamo za słowo starsza). Jeszcze kilka lat temu nie wyobrażała sobie nawet siedzenia przed monitorem komputera, a co dopiero wykonywania przelewów z konta internetowego. Dzisiaj nie wyobraża sobie stania w kolejkach na poczcie, czy przy bankowym okienku.

Jakie produkty finansowe są najczęściej wybierane przez klientów w internecie?

Rodzaje produktów preferowanych przez internautów na przełomie ostatnich lat były bardzo różne. Początkowo królowała prostota, stąd sukces bankowych kont internetowych. Wniosek o utworzenie rachunku jest dostępny on-line, a klient może go wypełnić od początku, do końca w domu i pocztą otrzymać umowę z bankiem. Ostatnie kilka lat pokazuje zmianę tego trendu. Widać to chociażby na przykładzie ubiegłego roku, w którym byliśmy świadkami boomu na rynku internetowej sprzedaży produktów hipotecznych. Jednak ten rynek jest bardzo dynamiczny i ten trend także uległ zmianie. Zaczęły pojawiać się instytucje z ofertami inwestycyjnymi. Także to spotkało się z dużym zainteresowaniem ze strony użytkowników. Wielu z nich wyrażało chęć zapoznania się z taką ofertą, a często zainwestowania w ten sposób własnych pieniędzy. Moim zdaniem duży potencjał posiadają obecnie firmy ubezpieczeniowe i to ich produkty będą w najbliższym czasie numerem jeden sprzedaży w internecie. Na dzień dzisiejszy ich produkty w tej formie są słabo obecne w świadomości potencjalnych klientów. Co jednak widać gołym okiem, na rynku powstaje coraz więcej instytucji finansowych i zakładów ubezpieczeń typu direct, które chcąc nie chcąc, muszą szukać swojej szansy właśnie w internecie.

Jak ocenia Pani przygotowanie instytucji finansowych do dystrybucji swoich produktów przez internet. Jakie błędy popełniane są najczęściej?

Podobnie jak cały rynek, również kompetencje instytucji finansowych, dotyczące tej formy sprzedaży, ewoluowały przez lata. Oczywiście, początkowo w dystrybucji on-line specjalizowały się wyłącznie banki wirtualne, które były nastawione na klienta z dostępem do internetu. Natomiast na dzień dzisiejszy, między innymi dzięki takim instytucjom jak Bankier.pl, ogólne przygotowanie do prowadzenia tej formy sprzedaży jest coraz lepsze. Przez spotykania z przedstawicielami instytucji finansowych, posiadając przy tym doświadczenie w sprzedaży produktów finansowych, możemy zaryzykować stwierdzenie, że edukujemy, w jaki sposób efektywnie należy dystrybuować produkty w internecie. Między innymi dlatego, przygotowanie do kompleksowej obsługi klienta jest z roku na rok coraz lepsze.

Pewne ograniczenia pojawiają się przy oferowaniu skomplikowanych produktów, takich jak kredyty, czy produkty dedykowane dla małych i średnich przedsiębiorstw. Z samej natury tych struktur, wynika trudność w ich pełnej sprzedaży przez internet. Wymagają one dostarczenia i weryfikacji dokumentów, oraz wypełnienia skomplikowanych formularzy. Natomiast widać światełko w tunelu, ponieważ podejście do tego segmentu rynku jest coraz lepsze. Myślę, że w ciągu kilku następnych lat oferujący takie produkty, będą dążyć do standaryzacji procedur i maksymalnego uproszczenia sprzedaży przez internet.

Sprzedaż nie byłaby możliwa bez promocji. Czy można mówić o jakiejś specyfikacji działań marketingowych instytucji finansowych w internecie?

Oczywiście taka specyfika działań promocyjnych jest nieodzowna, dlatego że coraz więcej jest użytkowników. Oni już przyzwyczaili się do tego, że produkty oferowane w internecie są łatwe, szybkie, proste i przyjemne. Dla internautów coraz ważniejszą rzeczą staje się wartość dodana do produktu. Bankier.pl ma w swoich doświadczeniach szereg takich promocji. Mianowicie, stworzyliśmy kilka produktów dedykowanych dla użytkowników daleko-serwisowych. Pierwszym naszym produktem był chociażby kredyt dla studentów – Student Kwadrat, który wyróżniał się między innymi tym, że nie był oferowany przez banki. Spośród aktualnych projektów wymienić należy dwa produkty przygotowywane w kooperacji z serwisami OtoMoto i OtoDom. Dzięki współpracy powstały produkty: mieszkaniowy i samochodowy, które mają wartość dodaną w postaci, bądź to bezpłatnego ubezpieczenia OC, bądź to dodawanej nawigacji GPS. W przypadku kredytów hipotecznych może to być bezpłatna porada architekta. Wiele jest przykładów takich produktów, które oprócz wartości dodanej, oprócz tego, że są to produkty niestandardowe, których nie można dostać w banku, to mają jeszcze to coś, co powoduje, że klient wybiera podpisanie umowy przez internet, a nie w tradycyjnej placówce.

Źródło: Przegląd Finansowy Bankier.pl nr 4 (11) 27 stycznia 2008


Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.


Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?


Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.

Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/!
2008-02-18
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców