PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćGość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Łukasz Piasta z DnB NORD Polska S.A.

Gość Przeglądu Finansowego Bankier.pl: Łukasz Piasta z DnB NORD Polska S.A.

Nasz gość 15.02.2008 (07:47)

Jak wygląda obecnie pozycja rynkowa nowego DnB Nord na tle konkurencji. Co dało przejęcie Banku BISE?

Wcześniej, kiedy oba banki działały oddzielnie, bank BISE był w rejonie 25-go miejsca na rynku – mierzonego aktywami, podobnie DnB NORD. Po połączeniu weszliśmy do pierwszej dwudziestki, aktywa połączonego banku przekraczają dość znacznie 6 miliardów złotych, to jest już liczący się gracz. Dynamiczny rozwój na polskim rynku to jeden z filarów strategii Grupy DnB NORD. Zrobić to można na dwa sposoby: albo poprzez wzrost organiczny, co jest czasochłonne, albo szybciej – poprzez akwizycję. Wybrana została ta druga droga, a wybór padł na BISE – jako bank całkowicie komplementarny do DnB NORD. DnB NORD był wcześniej bankiem korporacyjnym, obsługującym wyłącznie duże firmy. Natomiast BISE obsługiwało małe i średnie przedsiębiorstwa, mikrofirmy, klientów indywidualnych i tak zwane nisze – jednostki samorządowe, wspólnoty mieszkaniowe i organizacje pozarządowe. W efekcie powstał Bank obsługujący wiele grup klientów.

Jakie są plany banku na najbliższe lata? Jakim bankiem będzie DnB Nord za 5 lat?

Cel strategiczny na najbliższe lata to wejście do pierwszej „15” polskich banków, zysk netto na poziomie 100 milionów złotych już za trzy lata, około 100 placówek, rozwój produktów, rozwój wszystkich linii biznesowych (korpo, MSP, jednostki samorządu terytorialnego, wspólnoty mieszkaniowe, NGO, detal). Z tym, że detal dwuetapowo, co jest związane z wdrożeniem zupełnie nowego systemu informatycznego nie tylko w Polsce, ale w skali całej grupy. To jest proces, który już się zaczął i będzie kontynuowany przez najbliższe półtora roku.

W jaki sposób chcecie wyróżnić się na tak konkurencyjnym rynku? Jak chcecie walczyć z bankami dysponującymi znacznie większymi środkami i większą siecią dystrybucji?

Bank DnB NORD nie jest jeszcze wielkim bankiem sieciowym z budżetem marketingowym, który może być liczony w dziesiątkach milionów złotych (lub nawet euro, bo takie banki mamy w Polsce), więc musimy stosować troszkę taką strategię, o której mówi trener reprezentacji Polski w piłce nożnej Leo Benhakker: krok po kroku. To będzie etap rozłożony na 3 do 5 lat. W pierwszym okresie będziemy stosować raczej środki celowe, będziemy koncentrować się na marketingu bezpośrednim, celowym, nie będzie nas widać bardzo szeroko w mediach. Natomiast w miarę wzrostu biznesu, rozwoju banku, nakłady na marketing, a co za tym idzie na rozpoznawalność, na wyróżnianie się, będą rosły. Na razie będziemy działać celowo, wspierać sprzedaż produktów w poszczególnych segmentach rynkowych.

Jakie znaczenie dla DnB Nord ma rynek detaliczny? BISE miał w nim śladowy udział, a DnB Nord nie obsługiwał do tej porty tego segmentu. Kim będzie wasz statystyczny klient?

Zgadza się. Jeśli na to nałożymy fakt, że rynek detaliczny w Polsce jest niesamowicie konkurencyjny, to zadanie wydaje się trudne, ale jest to jednocześnie bardzo duże, fajne wyzwanie, ciekawy projekt. Detal będzie rozwijany dwuetapowo. W tej chwili rozpoczęliśmy kilka projektów. Do oferty weszła dobra pożyczka gotówkowa, a za chwilę pojawi się kredyt hipoteczny. Bardziej dynamiczny rozwój detalu zacznie się w drugiej połowie tego roku, kiedy rozpoczniemy wdrażanie produkcyjne systemu informatycznego – wtedy detal potraktujemy szerzej. Kim będzie nasz statystyczny klient? Oczywiście każdy bank chciałby mieć klienta zarabiającego powyżej 10 tys. zł, z wielkimi potrzebami kredytowymi, ale też możliwościami depozytowymi – a to jest trudne. Myślę, że naszym statystycznym klientem będzie osoba zarabiająca pomiędzy 2 a 7 tys. zł z potrzebami bankowymi. Jesteśmy w tej sytuacji, że musimy z jednej strony gonić rynek, ale z drugiej strony starać się znaleźć pewne nisze, w których będziemy się czuli dobrze i gdzie będziemy w stanie zdobyć przewagę konkurencyjną.

Jakie są plany rozwoju sieci Monetia?

Monetia to w tej chwili 200 punktów. Pierwotnie Monetia była siecią agencji tanich opłat, gdzie można było taniej opłacić rachunki za czynsz, prąd czy gaz. Natomiast docelowo sieć będzie rozwijana, będzie też wykorzystana jako ogniwo dystrybucyjne prostych produktów bankowych dla klientów detalicznych czy mikrofilm.

Czy bank będzie dalej rozwijał ofertę dla sektora NGO, jednostek samorządowych, czy wspólnot mieszkaniowych?

To jest jedna ze strategicznych linii banku. Bank BISE był bardzo dobrze rozpoznawalny, był jednym z liderów rynku w segmencie NGO, JST, wspólnot mieszkaniowych. Chcemy rozwijać tę kompetencję w DnB NORD. Zarówno jeśli chodzi o jednostki samorządu terytorialnego, gdzie w grę wchodzi głównie finansowanie oraz program emisji obligacji komunalnych, jak i w organizacjach pozarządowych – tu finansowanie i środki unijne, no i wspólnoty mieszkaniowe – które są dynamicznie rozwijającym się segmentem rynku. Bank BISE był tutaj liderem, w DnB NORD mamy ambicje pozostać takim liderem. Właśnie do oferty wszedł bardzo dobry produkt NORDdomator. To platforma internetowa do zarządzania i prowadzenia rozliczeń wspólnot mieszkaniowych. Produkt ten pozwala zintegrować szereg dotąd rozproszonych usług. Obok kredytu termomodernizacyjnego – będzie to nasz główny driver produktowy na ten rok w segmencie wspólnot.

Źródło: Przegląd Finansowy Bankier.pl nr 2 (8) 13 stycznia 2008


Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.


Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?


Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.

Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/!
2008-02-15
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Analizy 0 Raport Santander TFI: Pokolenia na rynku inwestycji
17.07.2025 (16:38)

Raport Santander TFI: Pokolenia na rynku inwestycji

Styl inwestowania w Polsce zmienia się z wiekiem. Młodsi traktują inwestowanie jak usługę na żądanie: szybką, …

a 0 Polacy w wieku 18-25 lat są dość sceptycznie nastawieni do kredytu na zakup domu lub mieszkania
17.07.2025 (16:37)

Polacy w wieku 18-25 lat są dość sceptycznie nastawieni do kredytu na zakup domu lub mieszkania

Jeden na dziewięciu respondentów w wieku 18-25 lat zamierza w 2025 roku wziąć kredyt na dom lub mieszkanie. Z kolei …

a Analizy 0 Na polskim rynku nieruchomości brakuje blisko 400 tys. mieszkań. Czy jesteśmy u progu nasycenia?
17.07.2025 (16:35)

Na polskim rynku nieruchomości brakuje blisko 400 tys. mieszkań. Czy jesteśmy u progu nasycenia?

W Polsce na 1000 mieszkańców przypada 386 mieszkań, podczas gdy średnia dla krajów Europy Zachodniej to 467. Pomimo …

a 0 Nowe oszustwo na rynku. Przestępcy namawiają do składania „reklamacji” w bankach
17.07.2025 (16:33)

Nowe oszustwo na rynku. Przestępcy namawiają do składania „reklamacji” w bankach

Na rynku pojawił się nowy rodzaj oszustwa. Polega ono na tym, że przestępcy oferują pomoc w próbie wyłudzenia …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - czerwiec 2025
17.07.2025 (16:31)

Rynek pożyczkowy w Polsce - czerwiec 2025

4.338 zł wyniosła w czerwcu 2025 r. średnia wartość pożyczki pozabankowej w Polsce - wynika z danych Związku …

a 0 Nowy wygląd strony logowania do serwisu transakcyjnego mBanku już w drugiej połowie lipca
17.07.2025 (16:30)

Nowy wygląd strony logowania do serwisu transakcyjnego mBanku już w drugiej połowie lipca

W marcu klienci mBanku zobaczyli stronę informacyjną mBanku w nowej odsłonie. Zaprojektowana w oparciu o najnowsze …

PRNews.pl

Zobacz również

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

Chcesz polatać dronem? Citi rozdaje urządzenia DJI aktywnym użytkownikom

To pierwsza tego typu promocja na rynku,…

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Oszukali kilkaset osób. Włamali się do systemów parkowania i wysłali wezwania do zapłaty

Policjanci z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości rozpracowali…

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Tych funkcji wciąż brakuje w bankowości elektronicznej. „Zasugerujmy to bankowcom”

Obecne systemy bankowości elektronicznej to zaawansowane „kombajny…

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Allegro weźmie rozwód z Paczkomatami? Szykuje się rewolucja

Na pewno zauważyliście w trakcie robienia zakupów…

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut zbroi się w kapitał. W grze nowa wycena i podbój USA

Revolut prowadzi intensywne rozmowy w sprawie pozyskania…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • „Czerwiec z Bankiem Spółdzielczym 2025” upłynął pod hasłem „Banki z sercem”

Ива Митева:

Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek, a nasza oferta jest szybka, bezpieczna i bardzo rzetelna. …

sob., 12 lip 2025 (04:48) • Nowa pożyczka dla wybranych grup sektora publicznego w Banku Millennium

e_s_g:

"...a rzeczywistymi działaniami przedsiębiorców na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESG)..." - nie ma znaku …

śr., 25 cze 2025 (07:50) • Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

Iwo:

Konto oszczędnościowe Cyfrowy Zysk. Teraz oprocentowanie dla środków do 50 000 jest 7,2%, …

śr., 11 cze 2025 (12:29) • BOŚ uruchamia mobilne konto oszczędnościowe „Cyfrowy Zysk”. Proponuje 8,1 proc.

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców