PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaGothaer prezentuje nową markę: Wiener TU

Gothaer prezentuje nową markę: Wiener TU

Ubezpieczenia 18.05.2019 (10:06) informacja prasowa
Ubezpieczenia

Gothaer TU S.A. notuje dwucyfrowe wzrosty i przekracza postawione cele. 28 lutego 2019 r. dołącza do austriackiej Vienna Insurance Group i w efekcie zmienia swoje barwy i nazwę. Jako Wiener stawia na unikatowe połączenie siły i doświadczenia z nowoczesną, energetyczną identyfikacją wizualną.

Minione miesiące to okres dużych zmian w Gothaer TU S.A. Na początku roku, 28 lutego, firma stała się formalnie częścią austriackiej Vienna Insurance Group. Jako samodzielny zakład kontynuuje swój rozwój, aby wesprzeć dążenie VIG do osiągnięcia strategicznego celu – 10 proc. udziału w rynku polskim.

Istotnym etapem procesu zmiany właścicielskiej jest nowa marka firmy. Towarzystwo zmienia zarówno nazwę, jak i kolory. Nowa marka – Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group – nawiązuje do austriackich korzeni. To połączenie siły, doświadczenia i ugruntowanej pozycji rynkowej spółki obecnej w Polsce od 29 lat.

– Wiener to wizja silnej, elastycznej marki, która odpowiada na potrzeby i styl życia współczesnych konsumentów. Została zbudowana na mocnych fundamentach ważnych dla nas wartości: inicjatywy, pozytywnych emocji i lojalności – mówi Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Gothaer TU S.A. Nasza nowa nazwa nawiązuje do początków grupy kapitałowej, w której jesteśmy. Jej korzenie sięgają 1824 r., kiedy to założono najstarszą z trzech firm ubezpieczeniowych, które dziś tworzą Wiener Städtische Versicherung AG, na której to spółce swoją obecną siłę zbudowała Vienna Insurance Group. Nazwa Wiener w tej grupie kapitałowej zobowiązuje.

Nowej nazwie towarzyszy odmienione logo, które symbolizuje dynamikę, energię i elastyczność.  Wykorzystano w nim spontanicznie zapisaną literę W jako znak, który odzwierciedla dopasowanie firmy do potrzeb klientów i pośredników.

– Nowa nazwa i nowe logo stanowią dobre odniesienie do solidności nowego akcjonariusza, a jednocześnie odzwierciedlają świeżość, innowacyjność i energię, które składają się na unikalne DNA firmy. Celem VIG w Polsce jest osiągnięcie 10% udziału w rynku – a przy niespełna dwuprocentowym udziale Wiener wspólnie jesteśmy bliżej tego celu. Wierzymy, że Wiener jako samodzielny podmiot może również skorzystać z przynależności do Grupy dzięki udziałowi w pewnych strategicznych projektach i w wielu wspólnych inicjatywach IT – podkreślił Franz Fuchs, dyrektor generalny Vienna Insurance Group Polska.

Wiener postawił na mocne kolory – pomarańcz i „Wiener-blue”, które mają nawiązywać do wartości firmy. Pełen energii i optymizmu kolor pomarańczowy jest wyrazem aktywności, siły i nowoczesności. Ta barwa ma odzwierciedlać ducha zespołu i oddawać otwartość, komunikatywność i relacyjność. Dopełnieniem kolorystyki jest kolor niebieski, symbolizujący profesjonalizm i nowoczesność. To kolor, który niesie przekaz dotyczący kompetencji, skuteczności i bezpieczeństwa – wszystkiego, co w ubezpieczeniach jest najważniejsze.

Nowe logo i nazwa pojawią się w komunikacji firmy na przełomie czerwca i lipca. Będą sukcesywnie wprowadzane w materiałach firmowych, oznakowaniach oddziałów oraz w placówkach pośredników ubezpieczeniowych. Rebranding potrwa do listopada br.

– Cieszę się, że Gothaer zyskuje nowe oblicze właśnie teraz – w czasie, kiedy firma notuje rekordowe wzrosty i może się pochwalić przekroczeniem zakładanych celów. Znakomite ubiegłoroczne wyniki finansowe, blisko 20% wzrost składki, ponad 50 mln zł wyniku technicznego brutto i zysk finansowy osiągnięte w trudnym okresie sprzedaży spółki, oznaczają dla nas nie tylko dobry start w nowej grupie kapitałowej, ale przede wszystkim stanowią pomyślny prognostyk dalszego rozwoju już pod nową marką – dodaje Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Gothaer.

W 2018 r. towarzystwo ubezpieczeniowe znacząco urosło we wszystkich liniach biznesowych i osiągnęło wyższy od planowanego wynik finansowy netto w wysokości 16,5 mln złotych. W tym czasie zebrało składkę przypisaną brutto w wysokości 743 mln złotych, co oznacza dynamikę 19,3 proc. r.d.r.

Mimo że spółka średnio wypłacała codziennie niemal 1 mln zł brutto odszkodowań poszkodowanym, istotnie poprawiła operacyjne wskaźniki efektywności, w szczególności wskaźnik szkodowości, który wyniósł 59,1 proc. wobec 68,3 proc. w roku poprzednim. W rezultacie wskaźnik mieszany brutto wyniósł 91,1 proc. względem 100,4 proc. w roku 2017. Poprawa wyników, a przez to pozycji kapitałowej spółki, zaowocowała również poprawą bezpieczeństwa, wyrażoną wzrostem współczynnika wypłacalności do poziomu 163%. Jest to najwyższy poziom współczynnika wypłacalności odkąd wprowadzono wymogi Wypłacalność II. Oznacza to, że bezpieczeństwo finansowe spółki obecnie jest na bardzo wysokim poziomie, gwarantującym nawet w sytuacjach wystąpienia ekstremalnych zdarzeń katastroficznych możliwość realizacji zobowiązań dla swoich obecnych i przyszłych klientów.

Kontynuowane przez towarzystwo działania mające na celu poprawę efektywności procesów operacyjnych oraz doskonalenie jakości obsługi klientów i współpracujących ze spółką pośredników nie tylko pomogły osiągnąć lepsze wyniki finansowe, ale także zaowocowały prestiżową nagrodą Gwiazda Jakości Obsługi 2018.

Źródło: Gothaer

2019-05-18
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców