Grupa PZU zwyciężyła w konkursie Liderzy Filantropii 2014 w kategorii firm, które w minionym roku przekazały najwięcej środków na cele społeczne. To trzecie z kolei zwycięstwo PZU w inicjatywie organizowanej przez Forum Darczyńców.
Ubezpieczyciel został nagrodzony za przeznaczenie w ubiegłym roku niemal 34 milionów złotych na cele społeczne. To więcej niż jedna trzecia sumy 94 mln zł którą przekazali wszyscy uczestnicy konkursu. Drugie i trzecie miejsce zajęły odpowiednio KGHM oraz PKO BP. Spółką, która na cele społeczne przekazała najwyższy procent swoich dochodów przed opodatkowaniem została Grupa Atlas.
– Kolejna główna nagroda w tym konkursie to ogromne wyróżnienie i powód do dumy dla naszej firmy. PZU, jako jedna z największych instytucji finansowych w Polsce i ubezpieczeniowych w naszej części Europy, kładzie duży nacisk na prowadzenie biznesu w sposób społecznie odpowiedzialny. Tak rozumiemy swoją rolę, jako aktywnego uczestnika życia nie tylko gospodarczego, ale i społecznego. Nasze zaangażowanie koncentruje się na czterech głównych obszarach: szeroko rozumianym bezpieczeństwie, profilaktyce zdrowotnej, wparciu młodzieży oraz mecenacie nad kulturą i dziedzictwem narodowym powiedział Andrzej Klesyk, Prezes Zarządu PZU.
Łącznie w tegorocznym konkursie Liderzy Filantropii wzięło udział 35 firm, w tym aż 13 po raz pierwszy. Uroczyste wręczenie statuetek i dyplomów odbyło się na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych honorowego patrona konkursu. Weryfikatorem konkursu jest PwC. Patronami medialnymi zostały portale: PROTO, kampaniespoleczne.pl i odpowiedzialnybiznes.pl
Od momentu swojego debiutu w 2011 roku Grupa PZU zawsze stawała na podium konkursu.
dostarczył infoWire.pl