Książka ta może być doskonałym przewodnikiem nie tylko dla menedżerów poszukujących kolejnych możliwości rozwoju firmy, ale także dla tych, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z biznesem, rozglądają się po rynku, wychwytując nisze i punktując słabości swoich konkurentów.
Autorzy Clayton M.Christensen i Michael E.Raynor udowadniają, że dążenie do wzrostu ma tylko wówczas sens, gdy decyzje podejmowane przez kadrę kierowniczą wynikają z gruntownej znajomości teorii zwiększających prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu w inicjowanych działaniach.
„Innowacje stanowią o przewadze konkurencyjnej firmy oraz realnie przekładają się na jej zysk. Dlatego sukces w biznesie mogą odnieść tylko te firmy, które żyją w permanentnym stanie lekkiego „pobudzenia”, wzmożonej czujności, które w każdej chwili gotowe są do reagowania na potrzeby rynku, na reorganizacje, przebranżowienie”- mówi Mariusz Grendowicz, prezes zarządu BRE Banku. „Żyjemy w bardzo dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. To, co jeszcze wczoraj było nowoczesne, dzisiaj jest standardem, a jutro będzie już niestety przestarzałe. Dlatego musimy uważnie śledzić rynek i bezustannie poszukiwać przewag konkurencyjnych, inwestować w rozwój ludzi, kształcić i odpowiednio motywować specjalistów. Na tym etapie po prostu nie możemy pozwolić sobie na lekceważenie procesu innowacji”- dodaje.
Innowacje. Napęd wzrostu to szczegółowy opis koncepcji wykorzystywanych przez menedżerów odpowiadających za rozwój nowych działalności w przedsiębiorstwach. Claton i Raynor wykorzystując przykłady znanych, międzynarodowych firm, objaśniają, w jaki sposób podejmować decyzje biznesowe, tak, aby być w pełni przekonanym o ich zasadności.
Wydawcą Innowacje. Napęd wzrostu jest Wydawnictwo Studio Emka. Książka będzie dostępna w księgarniach w okresie przedświątecznym.