Udział polskich kobiet w samozatrudnieniu wynosi 23%, co ponad dwukrotnie przewyższa średnią w Unii Europejskiej i wyróżnia Polki jako najbardziej przedsiębiorcze w Europie. Z myślą o paniach pragnących rozwijać własny biznes powstał konkurs Darboven Idee Grant, którego komunikację wspiera agencja Harder&Harder.
Według danych GUS z 2009 roku liczba przedsiębiorczych kobiet pracujących w Polsce na własny rachunek wynosi ponad 1 mln i stale rośnie. Niestety Polki napotykają w prowadzeniu własnego biznesu na wiele przeszkód, w tym również braku źródeł finansowania. Trzecia edycja konkursu Darboven Idee Grant 2010 na najlepszy pomysł na biznes, organizowanego przez firmę J.J.Darboven Poland, daje im szansę na pozyskanie 100.000 złotych bezzwrotnej dotacji. To propozycja dla pań posiadających innowacyjne koncepcje rozwoju własnej działalności gospodarczej, zarówno tych planujących dopiero ją założyć, jak również tych, które prowadzą firmę nie dłużej, niż 3 lata.
Organizatora konkursu wspiera w koordynacji internetowych działań promocyjnych agencja Harder&Harder. Na potrzeby komunikacji tego przedsięwzięcia, został opracowany serwis internetowy: www.darboven.pl/idee_grant, gdzie znajdują się wszystkie niezbędne informacje o Darboven Idee Grant 2010, począwszy od przedstawienia samej idei konkursu, poprzez zaprezentowanie sylwetek laureatek dwóch wcześniejszych edycji konkursu, aż po informacje praktyczne dotyczące zgłoszenia. Ze strony internetowej uczestniczki mogą pobrać konkursowy formularz zgłoszeniowy, którego wypełnienie i przesłanie do firmy J.J. Darboven Poland jest podstawowym warunkiem ubiegania się o kwotę 100.000 złotych.
Sama inauguracja konkursu nastąpiła w dniu 9 kwietnia br w trakcie zorganizowanej w Szkole Głównej Handlowej konferencji pod hasłem „Ponieważ innowacja jest kobietą”. Wzięło w niej udział ok. 150 kobiet pragnących wdrażać w życie swoje pomysły i dla których dotacja byłaby szansą na zaistnienie w polskim biznesie. Uczestniczki powitał pomysłodawca konkursu i fundator nagrody, Albert Darboven, Prezes rodzinnej firmy J.J. Darboven GmbH&CO. Prelegentkami były polskie kobiety biznesu oraz laureatki dwóch wcześniejszych edycji konkursu.
Agencja Harder&Harder w serwisie społecznościowym Facebook stworzyła również, jako element działań zleconych przez J.J. Darboven Poland, stronę „Kobieta Przedsiębiorcza”, gdzie zainteresowane panie mogą śledzić działania konkursowe. Znaleźć tam można przydatne informacje o prowadzeniu własnej firmy, wymieniać się doświadczeniami, wspierać w dążeniu do realizacji własnych wizji, jak też bezpośrednio komunikować się z przedstawicielami firmy.
– W pełni popieramy działania na rzecz przedsiębiorczych kobiet w Polsce, bo sami zauważamy, że Polki mają doskonałe pomysły, są kreatywne i chcą podejmować wyzwania. Dlatego dużym wyróżnieniem dla naszej firmy jest możliwość zaangażowania się we wsparcie konkursu organizowanego przez J.J. Darboven Poland. – mówi Mariusz Woźnicki, Dyrektor Zarządzający agencji Harder&Harder. – Wierzymy, że dla uczestniczek konkursu jest to nie tylko szansa na pozyskanie źródła finansowania biznesu, ale także pierwszy krok do własnej firmy.
Termin nadsyłania zgłoszeń konkursowych mija 31 sierpnia 2010 r., a samo rozstrzygnięcie konkursu zaplanowane jest na początek listopada 2010 r.
Źródło: Harder&Harder