Klarna ogłosiła poszerzenie partnerstwa z H&M. Bazując na sukcesie współpracy firm w kanale online w Polsce, H&M będzie udostępniać elastyczne rozwiązania płatnicze Klarny także w swoich sklepach stacjonarnych. Dzięki opcji „Zapłać za 30 dni” polscy konsumenci mogą teraz robić zakupy i płacić za nie w sposób zapewniający im większą elastyczność, wygodę i wybór, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów w postaci odsetek i opłat.
H&M jest pierwszym spośród wszystkich partnerów handlowych Klarny w Polsce oferującym innowacyjną metodę płatności „Zapłać za 30 dni” również w tradycyjnych punktach sprzedaży. Rozwiązanie dostępne jest dla uczestników programu lojalnościowego Hello H&M Member a zakupy w ten sposób dokonywane są z poziomu aplikacji H&M za pomocą kilku prostych kliknięć w ekran telefonu. Proces weryfikacji klienta i płatności zajmuje do kilku minut, po których może on zabrać zakupy do domu i cieszyć się wygodą płatności nawet 30 dni później.
„W sierpniu nawiązaliśmy współpracę z Klarną, aby zaoferować naszym klientom online w Polsce możliwość wyboru płatności odroczonych. Ich pozytywny odbiór skłonił nas do udostępnienia tej formy płatności we wszystkich sklepach stacjonarnych H&M. To kolejny ważny krok w naszej strategii omnichannel i kolejne działania w celu zapewnienia polskim klientom najwyższej jakości doświadczeń podczas zakupów w H&M – mówi Mehmet Arisoy, Regional Manager East Europe w H&M.
Rozwiązania płatnicze Klarny są już dostępne w sklepach stacjonarnych na innych rynkach poza Polską. W samych Stanach Zjednoczonych fizycznych punktów sprzedaży pozwalających płacić z Klarną przy kasie jest ponad 60 000. Wdrożenie rozwiązań Klarny pozwala markom osiągać 65-proc. wzrost średniej wartości pojedynczych zakupów w tradycyjnych, stacjonarnych salonach sprzedaży. Dziś kupujący lubią przełączać się między kanałami, dlatego łatwości i wygody robienia zakupów doświadczonych w kanale online, oczekują teraz również w sklepach stacjonarnych.
Jak to działa?
- Usługa jest dostępna dla obecnych i przyszłych uczestników programu lojalnościowego Hello H&M Member i aktywowana przez aplikację mobilną lub stronę internetową H&M
- Przy kasie użytkownik przedstawia dostępny w aplikacji mobilnej kod QR i jako metodę płatności wybiera “Zapłać później”
- Od tego momentu transakcją zarządzać będzie Klarna, która szybko zweryfikuje zdolność klienta do zaciągania zobowiązań, przeprowadzając tzw. soft credit check. Po dokonaniu zakupu pełna informacja o transakcji jest przekazywana na konto aplikacji mobilnej i strony internetowej programu lojalnościowego Hello H&M Member, a konsument może dokonać płatności w ciągu 30 dni bez dodatkowych kosztów.
Źródło: Klarna