Dla firm faktoring jest szansą na rozwój, ponieważ daje im możliwość bezpiecznego zwiększenia sprzedaży przy równoczesnym zachowaniu płynności finansowej. W krajach, jak Wielka Brytania czy Hiszpania, faktoring pomógł rozwinąć się małym i średnim przedsiębiorstwom. Dla takich firm dostępność kredytów bankowych bywa ograniczona np. ze względu na brak wystarczających zabezpieczeń, mimo posiadania wielu wiarygodnych odbiorców.
– Faktoring to nowoczesny produkt, z którego korzysta coraz większa liczba przedsiębiorców, głównie z sektora MŚP. Polski rynek faktoringowy od kilku lat rośnie o około 30% w skali roku. MŚP powinny pamiętać, że jest on dla nich szansą na rozwój, ponieważ daje im możliwość bezpiecznego zwiększenia sprzedaży przy równoczesnym zachowaniu płynności finansowej – mówi Sebastian Grabek, dyrektor Departamentu Faktoringu HSBC Bank Polska S.A.
W ciągu najbliższych czterech lat HSBC Bank Polska zamierza osiągnąć 10 proc. udział w rynku.
Usługa faktoringu HSBC jest dostępna za pośrednictwem nowoczesnej platformy internetowej. Internet Invoice Finance (IIF) służy do obsługi i monitoringu rozliczeń handlowych. IIF zapewnia pełną kontrolę nad rozliczeniami handlowymi oraz daje możliwość szybkiego i bezpiecznego przesyłania faktur do banku. Z platformy IIF można korzystać wszędzie tam gdzie jest dostęp do Internetu, bez potrzeby bezpośredniego kontaktowania się z bankiem.
Bank HSBC oferuje trzy podstawowe rodzaje faktoringu:
– Faktoring krajowy z regresem – w ramach tej usługi firmy otrzymują środki finansowe zablokowane w niezapłaconych fakturach. HSBC finansuje do 90 proc. wartości faktury już następnego dnia roboczego po złożeniu dokumentów.
– Faktoring krajowy bez regresu – ta opcja daje pewność, że finanse firmy są chronione poprzez przejęcie przez bank ryzyka niewypłacalności odbiorców krajowych.
– Faktoring eksportowy bez regresu – faktoring eksportowy pozwala uwolnić gotówkę firmy z faktur. Specjaliści HSBC kontaktują się z klientami zagranicznymi firmy. Dzięki globalnej obecności i międzynarodowym doświadczeniom HSBC, skuteczność w monitorowaniu zagranicznych odbiorców jest tak samo wysoka jak w przypadku odbiorców krajowych.
Bank HSBC w Polsce jest częścią Grupy HSBC, która oferuje faktoring klientom na rynkach Europy, Azji i Bliskiego Wschodu oraz Australii i Ameryki Południowej. Klienci HSBC w Polsce korzystają z międzynarodowych doświadczeń Grupy HSBC.
Prestiżowy magazyn Trade Finance, zajmujący się tematyką światowego handlu już piąty rok z rzędu przyznał Grupie HSBC nagrodę „Award for Excellence 2007” w kategorii Najlepszy Faktor.