Serwis internetowy Idea Banku jest najlepszą polską stroną www w kategorii finanse – tak uznało jury festiwalu Webstar. Zwycięstwo banku jest podwójne, bo pierwszą nagrodę przyznali mu też internauci.
Idea Bank po raz pierwszy wziął udział w Webstar Festival, konkursie promującym najlepsze polskie strony i reklamy internetowe. Głosujący oceniali wartość wizualną strony, jej funkcjonalność, unikalność zastosowanych rozwiązań, a także ogólną zgodność grafiki z wizerunkiem banku.
Każdy kto wchodzi na stronę Idea Banku od razu widzi, że jest to bank stworzony dla przedsiębiorców. Najważniejszym elementem graficznym serwisu są bowiem zdjęcia drobnych przedsiębiorców wykonane w czasie ich codziennej pracy. – Projektując tę stronę założyliśmy, że za każdym elementem graficznym będzie stał żywy człowiek. Nawiązuje to do naszej misji, która zakłada, że chcemy towarzyszyć przedsiębiorcom w ich codziennych obowiązkach. Chcemy być partnerem, który przejmie od nich wszystkie ciężary administracyjne, aby mogli się skupić na istocie swojego biznesu – mówi Remigiusz Dymek, twórca koncepcji wizualnej strony Idea Banku.
Ale to realistyczne podejście idzie w parze z nowoczesnością. – Drobni przedsiębiorcy, podobnie, jak duże firmy idą z duchem czasu, rozwijają się, korzystają z nowinek technicznych, oczekują takich rozwiązań, z jakich mogą korzystać klienci detaliczni – ocenia Edyta Wilczek, dyrektor marketingu Idea Banku.
Istotne znaczenie ma też zastosowanie niebieskiej kolorystyki, która kojarzona jest z biznesowym partnerstwem, zaufaniem i solidnością. Zaletami strony są też prosta nawigacja i usytuowanie informacji dotyczących produktów w jednym miejscu. Cechą szczególną serwisu internetowego Idea Banku, jest jego integracja z systemem do obsługi księgowej. Dzięki temu rozwiązaniu rachunek bankowy może być narzędziem do zarządzania finansami firmy.
Wszystkie te elementy z pewnością zaważyły na wyniku głosowania. – Zależało nam na tym, żeby strona banku korespondowała z jego misją i była przyjazna dla przedsiębiorców. Cieszę się, że osiągnęliśmy ten cel zarówno w wymiarze estetycznym, jak i praktycznym – podsumowuje Edyta Wilczek.
Zgodnie z przyjętą metodologią Webstary są nagrodami za najlepsze strony internetowe w języku polskim. W rywalizacji biorą udział firmy z branży internetowej i przemysłu reklamowego, a także organizacje biznesowe i serwisy poświęcone kulturze. W konkursie przyznawane są nagrody w 27 kategoriach, w zależności od specjalizacji kandydatów (np. finanse, motoryzacja, technologia i komunikacja). Nagrody przyznawane są dwutorowo: przez jury, czyli tzw. Akademię Internetu, oraz przez internautów. Jury ocenia strony pod kątem: dostosowania zawartości do założeń serwisu:
• funkcjonalności
• atrakcyjności projektu graficznego
• przejrzystości struktury i nawigacji
• innowacyjności zastosowanych rozwiązań
• prezencji wizerunkowej.
Internauci wybierają natomiast najlepszą stronę według własnych preferencji. Zdobycie pierwszego miejsca w kategorii „Strona Roku Finanse” to szczególne wyróżnienie dla Idea Banku tym bardziej, że bank został nagrodzony zarówno przez jury, jak i przez internautów.
Źródło: Idea Bank