IdoPayments, należące do grupy IAI – lidera technologii e-commerce w Polsce – uzyskało paszportyzację na świadczenie usług płatności w każdym kraju EOG (Europejski Obszar Gospodarczy). Dzięki temu firma otwiera przed merchantami IdoSell nowe możliwości w sprzedaży cross-border, wspierając ich ekspansję na europejskich rynkach i wprowadzając kolejne lokalne metody płatności.
Znaczenie paszportyzacji w handlu internetowym
Paszportyzacja to mechanizm umożliwiający firmom finansowym, takim jak IdoPayments, świadczenie usług płatniczych na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego, bez konieczności ubiegania się o oddzielne licencje w każdym kraju. Daje to merchantom kolejne możliwości łatwego i szybkiego zaistnienia ze swoją ofertą na wielu rynkach międzynarodowych.
Zyskanie paszportyzacji to jeden z kamieni milowych w rozwoju naszej oferty sprzedaży zagranicznej dla klientów IdoSell. Dzięki temu możemy zaoferować naszym merchantom dostęp do zintegrowanych rozwiązań płatniczych dostosowanych do lokalnych preferencji konsumentów w każdym kraju EOG – komentuje Michał Tykarski, wiceprezes Grupy IAI.
Dostrzegamy, że właściciele sklepów internetowych coraz chętniej rozpoczynają działalność na zagranicznych rynkach. Dzięki paszportyzacji IdoPayments będziemy mogli wesprzeć ich w zapewnieniu zaufanych metod płatności znanych przez konsumentów konkretnych krajów oraz zagwarantować ich realizację w lokalnej walucie – dodaje ekspert.
Kluczowe wsparcie cross-border
Z perspektywy merchantów paszportyzacja oznacza znaczne ułatwienie w realizacji strategii biznesowej opartej na handlu zagranicznym, dzięki łatwemu dostępowi do lokalnych metod płatności we wszystkich krajach Europejskiego Okręgu Gospodarczego. Platforma IdoSell rozbudowuje możliwości w zakresie cross-border, oferując funkcjonalności takie jak dopasowane szablony, automatyczne tłumaczenia czy integracje z lokalnymi firmami kurierskimi. Platforma ułatwia również spełnienie standardów związanych ze zgodnością z prawem, dzięki gotowym wzorom regulaminów i polityk oraz umożliwia automatyczne wyliczanie stawek VAT OSS i obsługę ceł, ułatwiając sprzedaż na rynkach zagranicznych.
Platforma IdoSell wspiera sklepy internetowe w międzynarodowej ekspansji. Planujemy rozwój kolejnych narzędzi, które ułatwią sklepom sprzedaż w modelu cross-border. Obejmą one m.in. dalsze automatyczne tłumaczenia sklepów, procesy logistyczne i oczywiście rozwiązania płatnicze, ułatwiające sprzedawanie i rozliczanie lokalnych płatności. Dzięki temu prowadzenie działalności na terenie całego EOG będzie znacznie łatwiejsze. Dzięki wdrożeniu nowych narzędzi merchanci będą mogli zapewnić w swoich sklepach kompleksową ofertę, a lokalne płatności, dostarczane przez IdoPayments, będą bardzo ważnym tego elementem. Wprowadzenie lokalnych metod płatności pozwoli sklepom internetowym IdoSell zwiększać konwersję, budować zaufanie wśród klientów oraz skutecznie rozwijać sprzedaż na rynkach zagranicznych. Kompleksowe wsparcie w obszarze płatności to kluczowy element strategii ekspansji cross-border, który umożliwia sklepom internetowym dynamiczne i efektywne wejście na nowe rynki – dodaje Piotr Sikora, VP of Product w IdoSell.
Paszportyzacja to nie tylko kolejny krok w rozwoju IdoPayments, ale także ogromna szansa dla merchantów IdoSell, którzy planują rozwój na rynkach zagranicznych. Dzięki lokalnym metodom płatności oraz wsparciu w ekspansji cross-border sklepy internetowe zyskają przewagę konkurencyjną i nowe możliwości rozwoju, jednocześnie dywersyfikując przychody i uniezależniając je od koniunktury na jednym rynku.
Źródło: IdoSell.