Ogłoszono wyniki najstarszego konkursu marketingowego w Polsce. W XII edycji konkursu Impactor Człowiekiem Roku Przemysłu Mediowego został Ryszard Pieńkowski, Prezes Zarządu INFOR PL SA. Zgodnie z uzasadnieniem Akademii, przyznającej nagrody „za doskonałe wyczucie sytuacji rynkowej, osobowość, podejście do biznesu i profesjonalizm. Za wzmocnienie sztandarowego produktu dzięki bardzo ekonomicznie przeprowadzonemu połączeniu z Dziennikiem”.
Pozostałe nagrody zdobyli:
Firmy Roku 200
– Agencja Reklamowa Roku 2009 – DDB Warszawa
– Agencja PR Roku 2009 – Ciszewski Public Relations
– Agencja BTL Roku 2009 – TEQUILA Polska
– Dom Mediowy Roku 2009 – Universal McCann
– Instytut Badawczy Roku – Millward Brown SMG/KRC
– Agencja Interaktywna Roku 2009 – 180heartbeats
Projekty Roku 2009
– Projekt PR Roku – „24 czerwca Polskim Dniem Przytulania” (Ciszewski Public Relations dla Hoop Polska)
– Projekt Roku: Marketing Sportowy – „Projekt Siatkówka” (Polkomtel SA)
– Event Roku– „Mistrzostwa Europy Kobiet w Piłce Siatkowskiej 2009” (Polski Związek Piłki Siatkowej)
– Kampania Społeczna Roku/CSR – „RAZEM ’89-świętujemy 20-lecie wolności” (Koalicja agencji: DDB Warszawa, Value Media, Rc2, Tribal DDB dla Fundacja: Projekt Polska )
– Niestandardowy Projekt Marketingowy – „TurboDymoMan” (36i6, Team One, Polkomtel SA)
W konkursie wyróżniono również zleceniobiorcę i zleceniodawcę rynku komunikacji marketingowej, którzy w czasie wszystkich edycji zdobyli najwięcej nagród. Po stronie zleceniodawcy nagrodę odebrał Dariusz Matuszak, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej Polkomtel SA (4 statuetki). Po stronie przedstawiciela branży Krzysztof Kruszewski, Dyrektor Generalny Millward Brown SMG/KRC (9 statuetek).
Dodatkowo, już po raz czwarty, partner konkursu, Centrum im. Adama Smitha przyznał nagrodę im. Krzysztofa Dzierżawskiego dla dziennikarza zasłużonego w upowszechnianiu idei wolności i zdrowego rozsądku. Laureatem nagrody został Tomasz Wróblewski, dziennikarz i publicysta.
Impactor jest najstarszym konkursem marketingowym w Polsce. Odbywa się od 1998 roku. Nagrody przyznaje Akademia, złożona z laureatów wszystkich minionych edycji. Przez 11 edycji Akademia nagradzała najlepsze firmy sektora reklamowego i mediowego. Od tej 2010 roku nagrody przyznawane są także najlepszym projektom marketingowym. W sumie do XII edycji wpłynęły 43 zgłoszenia. Nad przebiegiem głosowania czuwała firma doradcza KPMG. W tym roku konkursowi towarzyszyła konferencja merytoryczna dotyczącą prognoz w komunikacji marketingowej na najbliższy rok, a także Czarny Rynek Wiedzy Marketingowej, oparte na idei speed dating bezpłatne konsultacje z ekspertami branży marketingowej.
Organizatorem wszystkich wydarzeń pod szyldem Impactor jest agencja PR MMT Management.
Źródło: PR News