Wartość obrotów ING Commercial Finance na koniec 2016 roku wzrosła do 24 356 milionów złotych, co oznacza 29% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok temu. Dzięki temu spółka nie tylko utrzymała pozycję lidera rynku faktoringowego w Polsce, ale też zwiększyła udziały w rynku do poziomu 15,4%.
– Miniony rok był dla ING Commercial Finance rokiem bardzo udanym. Spółka po raz pierwszy w swojej historii przekroczyła 20 mld zł osiągając obrót na poziomie 24,4 mld zł. Tak doskonały wynik pozwolił spółce zwiększyć udział w rynku faktoringu w Polsce i stworzyć doskonałą pozycję wyjściową do jej dalszego rozwoju – powiedział Michał Bolesławski, przewodniczący Rady Nadzorczej ING Commercial Finance i wiceprezes ING Banku Śląskiego.
– Znakomite wyniki ING Commercial Finance to przede wszystkim efekt bardzo dobrych relacji z naszymi dotychczasowymi klientami, ale także zaufanie jakim obdarowali nas nowi klienci. Ważnym elementem jest bardzo dobrze układająca się od lat współpraca z doradcami ING Banku Śląskiego, zarówno Korporacyjnej Sieci Sprzedaży, jak również pionu Klientów Strategicznych gdzie w roku 2016 odnotowaliśmy rekordowe wyniki. Dzięki rosnącej liczbie klientów, rośnie liczba wykupionych przez naszą spółkę faktur, a w 2016 roku była to największa liczba na rynku – 1,5 mln sztuk, o 16% więcej niż w 2015 roku, spółka rozwija się dynamicznie i zarazem bezpiecznie – powiedział Tomasz Mazurkiewicz, prezes ING Commercial Finance.
Jak podaje Polski Związek Faktorów, na koniec grudnia 2016 roku obroty jego członków osiągnęły łączną wartość 158 miliardów złotych (134 miliardów złotych w analogicznym okresie 2015 roku). W porównaniu z poziomem obrotów z ubiegłego roku oznacza to wzrost o 20,6%. Cała branża nieprzerwanie wykazuje dwucyfrową dynamikę wzrostu od 2009 roku.
dostarczył infoWire.pl