ING Bank Śląski testuje obsługę aplikacji mobilnej Moje ING mobile za pomocą asystenta głosowego. Na razie jednak lista komend, które rozumie bot Google jest dość krótka.
ING Bank Śląski udostępnił mi do testów nową wersję aplikacji Moje ING Mobile. Główną nowością w programie jest obsługa aplikacji głosem za pomocą asystenta Google. Bot odsłuchuje komend wypowiadanych przez użytkownika i wywołuje odpowiednie funkcje programu. Na razie jednak jest to raczej ciekawostka niż narzędzie, które może przydać się w codziennym bankowaniu. Bot Google raczej opornie radzi sobie z wykonywaniem poleceń.
Jeśli powiemy „Ok. Google. Wyszukaj przelew w Moje ING Mobile” asystent uruchomi aplikację i spróbuje zrealizować przelew. Nie wiem dlaczego reaguje na „wyszukaj”, a już nie na bardziej intuicyjne „wykonaj”. Jeśli powiemy „wykonaj przelew w moje ING Mobile” asystent wyszuka nam w Google stronę na temat przelewów w ING. Druga sprawa to realizacja samego przelewu – mi zaproponował przelew z jednego z kont oszczędnościowych na ROR. I jedynie na jedną ze zdefiniowanych kwot – bodajże 50, 100 lub 150 zł. Nie mogłem głosowo zmienić rachunku, z którego chcę wykonać przelew i rachunku docelowego.
Mam też zastrzeżenia co do komendy „Wyszukaj Blik w Moje ING Mobile”. Co prawda działa ona poprawnie, ale sama komenda jest mało intuicyjna. Na hasło „Pokaż kod Blik” lub „Podaj kod Blik” asystent wywołuje wyszukane w Google artykuły na ten temat. Nie działa także „Pokaż saldo” choć, na „Wyszukaj saldo w Moje ING Mobile” reaguje poprawnie. Program prawidłowo obsługuje też takie komendy:
- Szukaj przelew w Moje ING mobile
- Szukaj Blika w Moje ING mobile
- Wyszukaj kasę w Moje ING mobile
- Szukaj pieniędzy w Moje ING mobile
Niemniej pomysł ING wydaje się ciekawy. Boty i chat boty wydają się przyszłością bankowości. Na razie jednak obsługa aplikacji ING Mobile jest wygodniejsza w tradycyjny sposób niż z pomocą asystenta Google. Robot musi się jeszcze trochę poduczyć 😉