PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaING Życie o roku 2009 i planach na przyszłość

ING Życie o roku 2009 i planach na przyszłość

Ubezpieczenia 24.02.2010 (10:52) artykuł nadesłany

Towarzystwo ubezpieczeń ING przedstawiło wyniki finansowe za 2009 r. Firma zanotowała wzrost zysków i mniejsze koszty. W 2010 r. ING poszerza ofertę produktową i koncentruje się na podwyższeniu poziomu satysfakcji swoich klientów.

„- Rok 2009 był dla ubezpieczycieli czasem trudnym. Mieliśmy do czynienia z realnym kryzysem w gospodarce, zmniejszeniem wydatków na usługi i konsumpcję oraz spadkiem zaufania do instytucji finansowych. Mimo niesprzyjającej sytuacji udało nam się wypracować wyższy zysk niż w roku ubiegłym (195 wobec 165 mln zł rok wcześniej) i utrzymać wzrost składki przypisanej brutto z indywidualnych ubezpieczeń na życie ze składką regularną. Nie byłoby to możliwe, gdybyśmy nie wprowadzili bardziej restrykcyjnej polityki kosztowej (koszty ograniczone o blisko 30 mln zł w stosunku do 2008 r.), dużą rolę na tym polu odegrało również zdywersyfikowanie oferty. W 2009 r. Polacy odwrócili się od ubezpieczeń inwestycyjnych na rzecz tych bardziej ochronnych i takie właśnie postanowiliśmy im zaoferować.

W połowie roku wprowadziliśmy na rynek nowe umowy dodatkowe dotyczące poważnego zachorowania i pobytu w szpitalu, których sprzedaż przekroczyła 650 tys. sztuk. W lipcu zaczęliśmy oferować polisę ochronną ING Smart, sprzedawaną również w systemie direct.  Długoterminowe ubezpieczenia ochronne i ochronno-inwestycyjne stanowią podstawę biznesu ING Życie i w tym zakresie firma zamierza się rozwijać. W ostatnim kwartale 2009 r. ograniczyliśmy sprzedaż „polisolokat” w ramach bancassurance, co miało wpływ na przypis składki (2 mld 548 mln wobec 3 mld 876 mln rok wcześniej) – to odzwierciedla naszą obecną strategię koncentracji na ofercie ubezpieczeń ochronnych ze składką regularną, sprzedawanych głównie poprzez naszą sieć przedstawicieli ubezpieczeniowo finansowych„, mówi Tomasz Bławat, prezes ING Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A.

Strategia rozwoju na lata 2010-2015

Strategia ING Życie na lata 2010-2015 zakłada wzrost liczby klientów do 1 mln osób (wobec 0,5 mln obecnie) i zwiększenie udziałów rynkowych do 15 proc. To plan bardzo ambitny, ale pozostający w zgodzie z globalną strategią Grupy ING i możliwy do zrealizowania. Przez 15 lat istnienia na polski rynku ING Życie udało się zbudować sieć wysoko wykwalifikowanych, profesjonalnych przedstawicieli i zróżnicowaną ofertę produktową, co miało wpływ na osiągnięcie przez nas pozycji drugiego największego ubezpieczyciela na życie (po trzecim kwartale 2009 r.). Mamy więc silne podstawy, wiedzę i doświadczenie, by dynamicznie rozwijać biznes i nie obawiamy się podejmować ryzykownych biznesowo działań. W lutym 2010 r. w naszej ofercie znalazło się nowatorskie ubezpieczenie posagowe „W trosce o pewną przyszłość”, z którym wiążemy duże nadzieje. Do tej pory Polacy niezbyt chętnie sięgali po tego typu produkty – po trzecim kwartale 2009 r. odsetek ubezpieczeń posagowych wśród ubezpieczeń na życie ze składką regularną wynosił 1% (wg danych KNF, mierzone wartością składki przypisanej brutto). Nasz produkt jest niezwykle elastyczny, przejrzysty i przyjazny dla ubezpieczonego, daje mu większe bezpieczeństwo i pewność zbudowania kapitału na przyszłość dziecka niż np. konto oszczędnościowe czy fundusze inwestycyjne. Jednocześnie jest to kolejny krok w rozbudowie naszego portfela ubezpieczeń ochronnych.

W biznesie ubezpieczeniowym ogromną rolę odgrywa satysfakcja klienta. Towarzystwo ubezpieczeniowe musi zapewniać profesjonalną i szybką obsługę, musi również odpowiadać na klienckie potrzeby poprzez dopracowaną ofertę. Jako jedna z niewielu firm na polskim rynku w 2009 r. wdrożyliśmy Net Promoter Score (wskaźnik rekomendacji). Dzięki temu na bieżąco monitorujemy relację z klientami, pytamy ich o zadowolenie z naszej obsługi (np. przy zakupie polisy, wypłacie świadczenia czy kontakcie z naszym przedstawicielem) i prosimy wskazanie konkretnych obszarów, w których musimy się poprawić. Zebraliśmy w ten sposób już kilkanaście tysięcy cennych opinii i na ich bazie tworzymy nowe procesy i procedury, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni ze współpracy z ING Życie.

Globalna sytuacja ING

W październiku 2009 r. Grupa ING ogłosiła zamiar rozdzielenia działalności ubezpieczeniowej i bankowej do końca 2013 r. W ramach tego procesu część ubezpieczeniowa uprości procedury i przyjmie wspólne standardy w zakresie zarządzania ryzykiem, obsługi, czy rozwiązań IT. Dzięki temu ING na całym świecie będzie mogło zaoferować produkty lepszej jakości i podnieść standard obsługi klienta. Konkretna droga do rozdzielenia ubezpieczeń i bankowości jest cały czas starannie badana – preferowanym rozwiązaniem jest wejście na giełdę części ubezpieczeniowej (ang. IPO).

Działalność ubezpieczeniowa ING cieszy się dużą popularnością zarówno na rynkach rozwiniętych jak i rozwijających się. Firma obecna jest w 26 państwach i ma 3. pozycję na głównych rynkach rozwijających się i 3. pozycję w krajach Beneluksu i USA. W Polsce ING Życie jest drugim największym ubezpieczycielem na życie pod względem całkowitej składki przypisanej brutto*. W najbliższych miesiącach i latach zamierzamy wzmocnić swoją pozycję.

Źródło: ING TUnŻ

ing ubezpieczenia wyniki 2010-02-24
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ing ubezpieczenia wyniki

Sprawdź także:

a 0 N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
08.12.2025 (08:41)

N26 potroił liczbę inwestorów z Polski, a obroty akcjami i ETF-ami wzrosły o 325%

Jak podaje biuro prasowe N26, w 2025 r. liczba polskich inwestorów korzystających z platformy banku potroiła się, a …

a 0 BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025
08.12.2025 (04:21) – informacja prasowa

BIK: Sprzedaż pożyczek dla klientów indywidualnych przez firmy pożyczkowe - październik 2025

Polski rynek pożyczek pozabankowych opiera się na dwóch głównych segmentach (filarach) produktowych posiadających …

a 0 Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP
08.12.2025 (04:19) – informacja prasowa

Bank Rozwoju Rady Europy wypłacił 125 mln euro kredytu Pekao Leasing na rozwój MŚP

Bank Rozwoju Rady Europy (Council of Europe Development Bank – CEB) wypłacił Pekao Leasing 125 mln euro drugiej …

a 0 Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]
08.12.2025 (04:18) – informacja prasowa

Nadzór nad pośrednikami kredytowymi. To nie ochrona klientów, a ograniczanie konkurencji [komentarz]

Ponad 40 tys. podmiotów pośredniczących w udzielaniu kredytów konsumenckich ma być kontrolowanych przez Komisję …

a 0 Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance
08.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Podsumowanie 2025 roku w branży consumer finance

Rok 2025 okazał się dla branży consumer finance okresem intensywnych zmian, w którym wzrost popytu na kredyty …

a 0 Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP
08.12.2025 (04:13) – informacja prasowa

Automarket.pl otwiera się dla wszystkich. To drugi z ekosystemów zapowiedzianych w strategii PKO BP

Automarket.pl stał się od grudnia ogólnodostępną platformą ogłoszeniową z pełnym ekosystemem mobilności, wspieranym …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców