PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeInternet i Mobile 2003 – Raport strategiczny IAB Polska

Internet i Mobile 2003 – Raport strategiczny IAB Polska

Informacje 30.04.2004 (13:38)

Raport IAB Polska to wieloaspektowa analiza funkcjonowania cały czas stosunkowo nowego na polskim rynku medium, jakim jest Internet. Według IAB Polska edukacja rynku w obliczu rosnących możliwości wykorzystania nowoczesnych technologii w działaniach e-biznesowych jest niezbędna. Celem publikacji jest dostarczenie rzetelnej wiedzy na temat specyfiki Internetu i przekazanie kompendium możliwości wykorzystania Sieci. Analiza zagadnień zawartych w raporcie ma na celu określić miejsce Internetu w działalności biznesowej firm, przy uwzględnieniu wykorzystania najnowocześniejszych rozwiązań technologii mobilnych. Wraz z pojawieniem się Internetu obserwuje się bowiem zmiany na rynku – szczególnie na rynku reklamy. Jak czytamy w raporcie, w tej właśnie kwestii Internet i technologie mobilne zyskują na znaczeniu. Dowodem jest 45% wzrost w 2003 roku wydatków na reklamę internetową w Polsce w porównaniu z rokiem poprzednim.

Prezentowany materiał rozpoczyna wnikliwa analiza wydarzeń na polskim rynku internetowym 2003 roku, który według autorów był jednym z najciekawszych w ostatnich latach – nie tylko w Polsce. “Internet to bez wątpienia medium o najszybciej zwiększającym się zasięgu. Dostęp Polaków do Sieci w okresie 2001-2003 wzrósł prawie trzykrotnie” – czytamy w opracowaniu. “W III kwartale 2003 roku 21,33 proc. Polaków powyżej 15 roku życia korzystało z Internetu.” Szczegółowej charakterystyce poddano ponadto polskich konsumentów on-line. Z raportu dowiadujemy się na przykład, że z kwartału na kwartał struktura płci Internautów powoli przybliża się do struktury całej populacji Polski powyżej 15 roku życia (SMG KRC, Net Track, II kwartał 2003), a dostęp do sieci ma co 20-ta osoba po 50-tym roku życia. Ponad 6 mln użytkowników generuje ponad 5 mld odsłon stron w polskim Internecie, z których każdy spędza w Sieci przeciętnie 9 godzin i 48 minut miesięcznie. W ciągu 30 dni internauci ci przeglądają około 845 podstron każdy. (Gemius SA)

IAB wskazuje na korzyści z kompleksowego zaangażowania różnorodnych mediów w kampaniach reklamowych. Podkreśla przy tym, że ich skuteczność wzrasta, gdy część budżetów przeznaczana jest na działania promocyjne w Sieci – cały czas niewystarczająco doceniany kanał marketingowego dotarcia do grup celowych. Eksperci zwracają w raporcie uwagę na nowoczesne rozwiązania dostępne na rynku. Pozwalają one optymalizować wszelkie działania biznesowe i oceniać ich zasadność.

I tak opracowanie IAB wskazuje na znaczną rolę badań marketingowych w planowaniu strategii e-biznesowych. Specjaliści podkreślają w ten sposób potrzebę wypracowania najwyższej jakości standardów w tej kwestii, co – przykładem państw europejskich – przyniesie wymierne korzyści wszystkim podmiotom tego rynku. Według autorów szanse na korzyści z szerszego wykorzystania Internetu są w zasięgu ręki – bowiem żadne inne medium nie może po tak krótkim czasie poszczycić się tak szybko opracowanymi metodami badawczymi oraz takim stopniem mierzalności. Badania określają m.in. preferencje, poziom satysfakcji i potrzeby klientów, których znajomość jest podstawą przy planowaniu jakichkolwiek działań marketingowych.

Raport IAB Polska zawiera także charakterystykę najważniejszych podmiotów działających na rynku medialno-internetowym w Polsce. I tak raport omawia specyfikę wzajemnej współpracy: portali, sieci reklamowych, wydawców, brokerów reklamy, domów mediowych oraz firm badawczych. Zamieszczono przy tym opisy podmiotów stowarzyszonych w IAB Polska, które działają w tej branży oraz ważniejsze dane teleadresowe. Analiza przedstawia jednocześnie najczęściej stosowane rodzaje internetowych form reklamowych, zagadnienia związane z zakupem powierzchni reklamowej w Sieci, czy też branże dominujące w wydatkach na reklamę on-line. Zgodnie z raportem największy udział w wydatkach mają trzy branże – telekomunikacja (29%), finanse (28%), oraz transport i motoryzacja (ok.14%).

Mobile to kolejne kluczowe zagadnienie analizowane w raporcie. Autorzy wskazują, że następne lata będą okresem wyjątkowo szybkiego wzrostu tego młodego narzędzia biznesowego w Polsce, przyniosą kolejne regulacje oraz zaowocują nawiązaniem współpracy z organizacjami międzynarodowymi. Raport przedstawia też najpopularniejsze obecnie usługi związane z technologiami mobilnymi. Nie zabrakło również słownika pojęć, który pozwoli nie pogubić się w stosowanej terminologii.

Przekazywany w ręce zainteresowanych materiał to nie tylko dobre opracowanie oparte na przeprowadzonych przez IAB analizach, to przede wszystkim przystępnie podana wiedza, która nawet osobom niezwiązanym z branżą pozwoli zrozumieć e-biznesową rzeczywistość.

2004-04-30
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców